AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Hei! Står foran en enorm rydde/tømme jobb. Har eldre slektninger som har spart på alt de noen gang har eid. Nå skal huset deres tømmes og selges. Har startet, men det går så mye tregere enn først antatt. Finner f.eks. smykker og penger sammen i pappesker sammen med rot. Noen som har gjort en sånn jobb og har noen smarte tips? Leie containere med en gang? Anonymkode: 6baed...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Ikke tenke så mye bare kaste. Men så må du og være litt obs på at de kan ha slengt verdier i ting som bøker, bokser så alt må åpnes. Men i slike tilfeller der det nærmest er hoarding så må man bare ha container å slenge dritten ut, Anonymkode: 6296c...409
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Jeg har ryddet ut huset til mamma, som hadde langtkommen demens da hun flyttet. Jeg tok rom for rom. Begynte på soverommet, det var enklest og lå nærmest utgangen. Etter hvert som jeg ryddet flyttet jeg ting inn på soverommet. Med jevnlige mellomrom leide jeg 1-2 containere og tømte soverommet. Jeg leide også containere til elektrisk avfall, så jeg slapp å kjøre av gårde med det. Jeg var ganske hard i sorteringen. Det som åpenbart skulle kastes gikk inn på soverommet. Det som kunne doneres eller selges ble lagt på eget sted. Det som jeg måtte legge til side og vurdere senere ble lagt for seg. Det jeg ville ta vare på fikk også en egen plass. Lite tenking, mye jobbing. Store og verdifulle ting la jeg ut til salgs. Mange brukbare ting samlet jeg i kasser og fikk en bruktbutikk til å komme og hente. Jeg så gjennom ALT. Jeg fant viktige papirer midt blant flere årganger av Hageliv, bunadsølvet var spredt over flere rom osv. Jeg er sikker på at jeg har tatt i hver eneste lille ting. Fryktelig tidkrevende, men helt nødvendig. Jeg fikk hjelp på sjaue-dagene hvor ting gikk i container, ellers sto jeg alene med jobben. Anonymkode: 34c3d...bab 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Plukk ut det du vil ha først og kast deretter alt, eller lei inn noen til å bære ut til kontainer. Anonymkode: 8460c...606
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Trist og krevende jobb. Søppel og verdi, ligger hulter til bulter. Gjett om mange skatter har gått i søpla fordi slekt har ikke kapasitet å gå gjennom alt! Jeg skal aldri bli gammel og overlate et slikt kaos til mine slektninger. Anonymkode: 75383...98b 2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Noen som har gjort en sånn jobb og har noen smarte tips? Leie containere med en gang? Anonymkode: 6baed...7ef Vi leide container fra dag en. Startet med å tømme gjestesoverommene. Ingen av møblene der skulle være med videre. Brukte så soverommene til lagring av det vi fant etter hvert som skulle være med videre. Anonymkode: c0009...ee4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Container, med en gang. Vær hard når du kaster. Ikke bruk for mye tid på hver ting. Men som andre sier, du bør gå gjennom absolutt alt hvis du skal unngå å kaste ting som potensielt har verdi, som smykker og kontanter. De kan være gjemt unna. Anonymkode: 0323f...39f
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trist og krevende jobb. Søppel og verdi, ligger hulter til bulter. Gjett om mange skatter har gått i søpla fordi slekt har ikke kapasitet å gå gjennom alt! Jeg skal aldri bli gammel og overlate et slikt kaos til mine slektninger. Anonymkode: 75383...98b Hva som oppfattes som verdifullt er ulikt fra person til person. Jeg tar sikkert vare på mye som mine barn kommer til å hive, mens jeg opplever at ting jeg ønsker å hive/selge, vil de beholde/overta. Hva vi endrer opp med å etterlate oss av arbeid er aldri godt å forutsi. Vi kan dø brått, bli dement osv. Jobb blir det uansett for de som sitter igjen. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Container, med en gang. Vær hard når du kaster. Ikke bruk for mye tid på hver ting. Men som andre sier, du bør gå gjennom absolutt alt hvis du skal unngå å kaste ting som potensielt har verdi, som smykker og kontanter. De kan være gjemt unna. Anonymkode: 0323f...39f Ting kan ha verdi uten å være verdt mye penger. Å kaste med hard hånd kan ofte føre til at man angrer etterpå. Fordi om det er tidkrevende, tenker jeg at det ikke skjer så ofte at man skal rydde opp etter et annet menneskets liv. Så å bruke noe tid, i respekt for den som har levd det livet, bør man gjøre. Anonymkode: 518b0...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vær hard når du kaster. Ikke bruk for mye tid på hver ting. Anonymkode: 0323f...39f Dette er vel helt opp til de eldre slektningene. Anonymkode: c0009...ee4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Ofte havner verdier med høy verdi på bruktbutikker . For at familie ikke gidder å sortere. Det er jobb. Bedre å ta tiden til hjelp og kanskje spørre om noen vil hjelpe deg . Anonymkode: a1137...df2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva som oppfattes som verdifullt er ulikt fra person til person. Jeg tar sikkert vare på mye som mine barn kommer til å hive, mens jeg opplever at ting jeg ønsker å hive/selge, vil de beholde/overta. Hva vi endrer opp med å etterlate oss av arbeid er aldri godt å forutsi. Vi kan dø brått, bli dement osv. Jobb blir det uansett for de som sitter igjen. Ting kan ha verdi uten å være verdt mye penger. Å kaste med hard hånd kan ofte føre til at man angrer etterpå. Fordi om det er tidkrevende, tenker jeg at det ikke skjer så ofte at man skal rydde opp etter et annet menneskets liv. Så å bruke noe tid, i respekt for den som har levd det livet, bør man gjøre. Anonymkode: 518b0...7b7 Enig! Jeg er ikke slik laga at jeg bare kaster,det meste har en verdi og det er kjipt å bare fylle opp søppelberget! Anonymkode: f017c...db1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå