Gå til innhold

Kontorjobb, bytter dere sko?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynner i min første kontorjobb på mandag. Bytter dere sko når dere kommer på jobb? Hva slags sko bruker dere?

Anonymkode: 01b07...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg går i sørpe til og fra jobb, og gidder ikke gå i vinterskoene på kontoret og søle grus og gjørme overalt. Så skifter til lettere og penere sko når jeg kommer på jobb. 

Anonymkode: 67cfb...1de

• Liker 8
Skrevet

Sandaler, må lufte føttene. Vil ikke ha neglesopp.

Anonymkode: f4a2a...f93

• Liker 1
Skrevet

Nå om vinteren gjør jeg det. Vanligvis ikke når det er tørt og greit ute og jeg går med langt lettere sko enn nå for tiden. Om sommeren er joggesko helt ok så lenge de ikke er for slitt. Eneste folk ser litt rart på hos oss er egentlig sandaler og tøfler. 

Jeg er mann, så neppe så relevant akkurat hva slags sko jeg bruker. Men de jeg vanligvis bruker er sort skinn og samtidig veldig lite formelle i stilen. Så har jeg noen penere liggende på kontoret, sammen med en skjorte og blazer, i tilfelle mer formelle anledninger. 

Jobber i det offentlige og stilen er uformell, så det handler mest om komfort. Så er det offentlige stedet jeg jobber riktignok et departement, og det er nok et knepp mer formelt enn en del andre byråkrat-oppbevaringsbokser. 

Anonymkode: f155c...141

• Liker 4
Skrevet

Jeg bytter sko på vinteren. Først og fremst fordi uteskoene er for varme, men også fordi jeg bruker ganske tette sko hvis det er mye slaps. Skulle jeg brukt dem innendørs i romtemperatur ville det blitt ubehagelig varmt og/eller klamt i løpet av dagen. 

Vi har uformell kleskode, og jeg bruker som regel sneakers på kontoret, men jeg har også et par Birkenstock stående. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, bytter fra varme støvletter til ballerinasko i skinn. Tror ikke jeg har sett noen som går med våte vintersko inne, det ville jeg stusset på. Mine innesko står fast i garderoben på jobb.

Anonymkode: 74a6b...b76

• Liker 3
Skrevet

Ja på vinteren , har noen joggesko på kontoret . 

Anonymkode: 9da8a...012

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå om vinteren gjør jeg det. Vanligvis ikke når det er tørt og greit ute og jeg går med langt lettere sko enn nå for tiden. Om sommeren er joggesko helt ok så lenge de ikke er for slitt. Eneste folk ser litt rart på hos oss er egentlig sandaler og tøfler. 

Jeg er mann, så neppe så relevant akkurat hva slags sko jeg bruker. Men de jeg vanligvis bruker er sort skinn og samtidig veldig lite formelle i stilen. Så har jeg noen penere liggende på kontoret, sammen med en skjorte og blazer, i tilfelle mer formelle anledninger. 

Jobber i det offentlige og stilen er uformell, så det handler mest om komfort. Så er det offentlige stedet jeg jobber riktignok et departement, og det er nok et knepp mer formelt enn en del andre byråkrat-oppbevaringsbokser. 

Takk alle sammen! 

Burde presisert at jeg er mann. Kontorjobb i det kommunale på lavt nivå, ikke noe lederjobb.

Skrevet

Nei, skifter ikke sko.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Begynner i min første kontorjobb på mandag. Bytter dere sko når dere kommer på jobb? Hva slags sko bruker dere?

Innafor å ta med noen innesko hvis du har plass i sekken. Men ikke godt å vite hva som er standard på deres kontor. Der jeg jobber har vi garderober for slikt, men om dere ikke ahr det blir det kanskje verre. Ta evt noen enkle sko til jobb i morgen, som kan funke både inn eog ute, og så ser du hva de andre gjør. Blir uansett ikke feil, og du lærer jo etter å ha sett andre.

Anonymkode: bdacd...f44

• Liker 3
Skrevet

Har heldigvis skofritt på vårt kontor, alle tar av seg skoene i det de kommer innenfor døra.

Har ulltøfler som jeg bruker hvis det er kaldt, og sandaler som jeg bruker inni mellom. 

Anonymkode: 416ea...709

• Hjerte 1
Skrevet

Bare hvis jeg har tunge vintersko. Nå sitter jeg heldigvis mest på hjemmekontor, med raggsokker og morgenkåpe 😁

Anonymkode: d036d...a4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk alle sammen! 

Burde presisert at jeg er mann. Kontorjobb i det kommunale på lavt nivå, ikke noe lederjobb.

Skjønner. Jeg har cellekontor med både hengeskap og masse annen skapplass, så kan ha litt forskjellig liggende. Uansett er sorte skinn-slip-ins standard for min del nå som jeg uansett skal ut av vinterstøvlene. Ser brukbart presentable ut, heller enn som tøfler, og er gode å gå i. Så har jeg noen penere stående også. Riskoen for meg i departement er at jeg plutselig skal møte statsråden om en hastesak e.l., derfor litt ekstra pentøy-beredskap. 

Uansett tipper jeg alle mulige varianter er representert, altså. Hvis været der du bor krever vinterstøvler på mandag hadde jeg tatt med noe litt lettere også for sikkerhets skyld. Så ser du nok fort hvor landet ligger. Hos oss er det uansett noen få som aldri skifter sko, så at man liksom skal skifte til innesko for å unngå å skitne til gulv e.l. har jeg aldri opplevd. Mest hvor klumpete vinterskoene ofte er sånn for egen del. 

Og lykke til, da! Med både sko og resten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk alle sammen! 

Hvorfor burde du presisert at du er mann?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev over her om hva slags sko jeg brukte og la til at det neppe var så nyttig siden jeg er mann (og antok TS var kvinne). Når TS spør om hva slags sko man bruker og får sånne svar som mitt, og andre svar om ballerinasko, er det jo greit at han presiserte det. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev over her om hva slags sko jeg brukte og la til at det neppe var så nyttig siden jeg er mann (og antok TS var kvinne). Når TS spør om hva slags sko man bruker og får sånne svar som mitt, og andre svar om ballerinasko, er det jo greit at han presiserte det. 

Hos oss kunne du brukt ballerinasko, men ville nok fått noen rare blikk da 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke av utseendemessige årsaker, men har casual antrekkskode på jobb. Hadde jeg hatt en jobb med høye krav til pent antrekk hadde jeg trolig skiftet både klær og sko på jobb (eller, jeg hadde neppe tatt meg en sånn jobb 😅).

Om sommeren går det i samme sko hjemme og jobb. Om vinteren er stort sett uteskoene for varme så har egen innesko på jobb.

Anonymkode: dd447...2a7

Skrevet

Selv om du er mann, TS, har nok føttene dine godt av at du bytter til lettere og mer pustende sko inne. Du går sikkert ikke med vinterskoene inne i huset ditt, heller.

Anonymkode: 74a6b...b76

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Med tanke på forslag til sko evt :)

Skrevet

Ja, har jobbet på kontor i 30 år, og alltid byttet sko. Har aldri sett verken menn eller kvinner gå i joggesko eller sneakers der jeg har jobbet. Alle har hatt kontakt med folk utenfra, så kleskode. Ikke vanlig med dongeribukse heller.

Anonymkode: ef169...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...