Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Her setter jeg vel opp en felle for meg selv, da jeg ikke tror jeg får hentet mye sympati - noe jeg forsåvidt skjønner.

Saken er den at jeg er i et forhold med en mann som er gift med barn. Vi har vært sammen i 1 år snart og treffes hver uke.

Forholdet hans er så godt som dødt, de har ikke sex, bruker ikke tid med hverandre og lever rett og slett to separate liv under samme tak. De gangene han er hos meg blir han fort til klokken 1 og 2 før han drar hjem, og dette er som regel helgedager. Føler det sier noe om hvor distansert de faktisk er fra hverandre når dette ikke er et problem.

Mannen er en super pappa og har tatt så mye av ansvaret både i forhold til sine barn men også i hjemmet + initiativ til å pleie forholdet - den gang han enda prøvde på det. Samtidig tok hun aldri initiativ/viste interesse for å dyrke forholdet selv. Dette vet jeg de har snakket om samtlige ganger uten forbedring og til slutt gav han opp og søkte utover i stedet.

Problemet nå er at forholdet har utviklet seg til å bli langt mer intimt, personlig og kjærlig enn hva vi kanskje først tenkte. 
Hadde det ikke vært for at situasjonen er som den er + et annet betydelig hinder, så hadde jeg tenkt at dette var mannen i mitt liv.

Det er virkelig skrekkelig å elske noen det aldri kan bli noe med. Hva bør jeg gjøre her, bare avslutte det før jeg blir enda mer glad i han når det uansett ikke varer for evig? Nyte all tiden jeg har med han uten å tenke framover?

Skjønner at dette nok gjør mange sinte og skuffede, men jeg håper dere kan prøve å se historien her for hva den er. Det er ikke en mann som bare flyr for moro skyld, og jeg sa i utgangspunktet nei til en relasjon fordi han har samboer. Til slutt klarte jeg ikke holde meg unna uansett (ja det var ikke moralsk høyverdig jeg vet) og nå har vi falt pladask begge to.

Endret av Natterravn
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Natterravn skrev (9 minutter siden):

Det er virkelig skrekkelig å elske noen det aldri kan bli noe med. Hva bør jeg gjøre her, bare avslutte deg før jeg blir enda mer glad i han når det uansett ikke varer for evig?

Skjønner at dette nok gjør mange sinte og skuffede, men jeg håper dere kan prøve å se historien her for hva den er. Det er ikke en mann som bare flyr for moro skyld, og jeg sa i utgangspunktet nei til en relasjon fordi han har samboer. Til slutt klarte jeg ikke holde meg unna uansett (ja det var ikke moralsk høyverdig jeg vet) og nå har vi falt pladask begge to.

Selvfølgelig bør du avslutte det. For din egen del. Fortsetter du det får denne dritten det som han vil.

Ja selv om du er forelsket i dette mennesket så kaller jeg han en dritt. Tror du virkelig du kan stole på denne fyren, en mann som er utro mot kona si? Du sier dere har falt pladask begge to, og det tror du på? Legger du seriøst lit til at han forteller deg sannheten når livet hans består av å svikte den som han skal være en klippe for? Ta deg en googlerunde på forumet og se hvor mange andre i din situasjon som ender opp med å få den gifte mannen. Det er ikke mange, det blir en sørgelig historie hvor folk kaster bort mnd og år på en notorisk drittsekk som bare ville ha i pose og i sekk. 

Se for deg at det blir dere to. Da må du døgnet rundt gå rundt å bekymre deg for at han skal gjøre det samme mot deg. For du vet allerede hva han er i stand til. Du vet at når hverdagen kommer så vil han se på andre, gå til andre. Sitte å grine til denne andre om dine negative sider og legitimere at det er ok for han å være utro mot deg og stakkars han.

Du blir taperen her uansett, han kommer ikke til å gå fra kona. Om det blir brudd er det fordi hun finner ut av det og går fra han. Og da er også spenningen over og du dumpes. Så du kan velge om du  vil dra av det plasteret nå, ta sorgen og få det fint igjen i livet ditt om noen mnd. Eller du kan velge å fortsette dette destruktive opplegget og kaste bort mnd og år av livet ditt. 

Nå vil du sikkert komme med et "ja, men.." svar. Men det er igrunn ikke mer å si. 

Anonymkode: 369c7...2b4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig bør du avslutte det. For din egen del. Fortsetter du det får denne dritten det som han vil.

Ja selv om du er forelsket i dette mennesket så kaller jeg han en dritt. Tror du virkelig du kan stole på denne fyren, en mann som er utro mot kona si? Du sier dere har falt pladask begge to, og det tror du på? Legger du seriøst lit til at han forteller deg sannheten når livet hans består av å svikte den som han skal være en klippe for? Ta deg en googlerunde på forumet og se hvor mange andre i din situasjon som ender opp med å få den gifte mannen. Det er ikke mange, det blir en sørgelig historie hvor folk kaster bort mnd og år på en notorisk drittsekk som bare ville ha i pose og i sekk. 

Se for deg at det blir dere to. Da må du døgnet rundt gå rundt å bekymre deg for at han skal gjøre det samme mot deg. For du vet allerede hva han er i stand til. Du vet at når hverdagen kommer så vil han se på andre, gå til andre. Sitte å grine til denne andre om dine negative sider og legitimere at det er ok for han å være utro mot deg og stakkars han.

Du blir taperen her uansett, han kommer ikke til å gå fra kona. Om det blir brudd er det fordi hun finner ut av det og går fra han. Og da er også spenningen over og du dumpes. Så du kan velge om du  vil dra av det plasteret nå, ta sorgen og få det fint igjen i livet ditt om noen mnd. Eller du kan velge å fortsette dette destruktive opplegget og kaste bort mnd og år av livet ditt. 

Nå vil du sikkert komme med et "ja, men.." svar. Men det er igrunn ikke mer å si. 

Anonymkode: 369c7...2b4

Takk for svar, jeg setter pris på din ærlighet.

Jeg tenkte slik også, men har etter å ha blitt godt kjent med han sett at dette er genuint fra hans side.

Han er utrolig glad i barna sine og vil ikke ødelegge deres fundament ved å gjøre det slutt.

Videre ser jeg jo også at historien hans stemmer, det er han som lager middagen, det er han som er taxisjåfør for barna i helgene, det er han som tar barna med på ting osv. Ferier vil ikke samboer være med på, evt. drar hun på jentetur alene.

Jeg og han kunne jo aldri hatt relasjonen vi har med alle tiden vi tilbringer sammen om det ikke var for at de lever helt separate liv. I helgene er han ute av hjemmet omtrent hele dagen og i ukedagene jobber han mye. 
Før lurte jeg på om ikke han fikk spørsmål om hvor han hadde vært når han kom hjem så sent. Det er ikke noe hun har spurt eller graver i nettopp fordi de lever separate liv.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor blir han i forholdet med henne da, om det er så ille?

Det er jo helt vanlig idag å gå fra samboer/ektefelle om det ikke fungerer, selv om de har barn. I klassen til junior på barneskolen finnes det knapt noen foreldre som holder sammen lenger.

En annen ting er at folk som er utro ikke gjør noe av å være utro igjen, en barriere er på en måte brutt mht. det når de først har vært utro én gang. Jeg ville derfor ha vært skeptisk til mannen. Dessuten har du vel bare hørt hans side av saken? Kan hende hun ikke er så ille som han skal ha det til?

Beklager, bare ser ting litt utenfra. Mulig han er en bra mann, men da må han gå ifra henne og ikke ha deg som elskerinne.

Anonymkode: 97e30...1da

• Liker 2
Skrevet

Merkelig at det er han som gjør alt med ungene, og lager middag, samtidig som han jobber så mye og er borte i helgene. Det høres mer ut som om det er hun som tar seg av hus og hjem. Han er jo på jobb  eller hos elskerinnen. Kvalitetsmann det der ja.

Anonymkode: de0cc...929

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det første du bør gjøre er å slutte å idolisere han. Han sier selvfølgelig ikke til deg at han er en dårlig ektemann, sånn annet enn at han er utro da, det kan han ikke nekte for.

Hadde barna betydd så mye for han, så hadde han ikke tatt sjansen på utroskap. Ingenting risikerer barnas livskvalitet så mye som hans utroskap. Ikke bare blir det ikke opp til han on det blir skilsmisse hvis hun finner det ut. Men hvis hun er så uansvarlig som du skal ha oss til å tro, kan hun jo lage et helvetes bråk om bruddet, få barna og familien på sin side og lage masse styr med samvær.

Anonymkode: 60dbe...ac5

• Liker 3
Skrevet
Natterravn skrev (2 timer siden):

I helgene er han ute av hjemmet omtrent hele dagen og i ukedagene jobber han mye. 

Hvordan kan det da stemme at han gjør så mye hjemme og med barna? 

Anonymkode: 8cd3d...8f6

Skrevet

En superpappa er ikke ute av hjemmet kveldstid i helgene da barn ofte får være oppe litt lenger. Barna merker dette selvsagt også sikkert på mors adferd og lurer på hvorfor hun er alene med dem. Hvor er pappa? Osv. Han der er bare en rasshøl.

Anonymkode: 95d49...d42

• Liker 1
Skrevet

En god far stikker ikke ut av hjemme på helgene for å være utro. 

Du er hjernevaska, som de fleste andre i den situasjonen der.

Høres ut som partneren hans tar det meste, han er jo på jobb og hos elskerinnen? Stakkars dame, og stakkars barn. 

Du aner ikke hva hun føler, det kan godt hende hun vet han er utro og at hun ligger å gråter hver kveld han er vekke. 

Anonymkode: 97060...12b

Skrevet
Natterravn skrev (2 timer siden):

Takk for svar, jeg setter pris på din ærlighet.

Jeg tenkte slik også, men har etter å ha blitt godt kjent med han sett at dette er genuint fra hans side.

Han er utrolig glad i barna sine og vil ikke ødelegge deres fundament ved å gjøre det slutt.

Videre ser jeg jo også at historien hans stemmer, det er han som lager middagen, det er han som er taxisjåfør for barna i helgene, det er han som tar barna med på ting osv. Ferier vil ikke samboer være med på, evt. drar hun på jentetur alene.

Jeg og han kunne jo aldri hatt relasjonen vi har med alle tiden vi tilbringer sammen om det ikke var for at de lever helt separate liv. I helgene er han ute av hjemmet omtrent hele dagen og i ukedagene jobber han mye. 
Før lurte jeg på om ikke han fikk spørsmål om hvor han hadde vært når han kom hjem så sent. Det er ikke noe hun har spurt eller graver i nettopp fordi de lever separate liv.

Leser du hva du skriver? Han er faktisk ikke noe særlig med familien sin? 

Hvorfor kjøper du hans narrativ? Tror du virkelig ikke hun har prøvd om så er tilfellet? Hva tror du skjer hjemme dersom hun stiller spørsmål? Blir det krangling og dårlig stemning? 

Du skjønner at han distanserer seg fra konen fordi han har deg? Nå trenger han jo ikke ta et valg. Og på grunn av deres relasjon fortsetter han å ta avstand fra kjæresten sin. Selvfølgelig er det helt dødt i forholdt når dette er hvordan han behandler det!

Det du lister opp at han gjør er jo helt vanlig ting å gjøre? Middager og kjøring? Stakkars mann😂 Han må jo være utslitt dersom han jobber 24/7, har deg hver uke og ikke er hjemme i helgene en gang.

Jeg tipper jeg at både kjæresten og barna ikke har det kjempebra når han atter en gang nedprioriterer dem fordi han jager anerkjennelse og utløsning uten krav og hverdagsmas.

Denne gode kjærlighetsrusen kan bli  byttet ut med kjærlighetssorg, skam og selvforakt på et blunk. Men som mye annet her i livet er det noe som bare må oppleves for å forstå..hvis man først roter seg oppi det. 

Vær snill med deg selv og gå. Ikke bruk din tid og energi på en som er villig til å såre de han er ment til å beskytte. 

Anonymkode: 1ba2f...3a6

Skrevet

Been there done that.

Aldri igjen. Hvis han virkelig vil ha deg så han skilt seg fra kona.

Du har bare hørt hans side av saken,  du vet ikke om dette stemmer.

Vært i samme situasjon som deg og det frister ikke til gjentakelse. Glad jeg kom meg ut da jeg gjorde det.  Jeg innså etter 6 mnd  at han aldri flyttet ut.  Jeg var ung og dum.

Ikke kast bort mer tid på dette.

Anonymkode: deada...ed8

Skrevet

Tror du ikke han hadde vært utro mot deg også h is dere hadde blitt sammen? Once a cheater, always a cheater.

Lettlurte fjols. Han sier jo hva som helst bare fordi han vil i buksen din. 

Anonymkode: e0269...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...