AnonymBruker Skrevet i går, 01:11 #1 Skrevet i går, 01:11 Har en voksen hannkatt som er nervøs/stresset og som oftes markerer inne når han er alene hjemme, selv om det er snakk om kun timer. Det har hendt at han markerer inne ved flytting, når folk i husstanden plutselig flytter ut, er syke eller ved besøk. Hvis jeg skal bort noen dager må jeg altså få noen til å bo i leiligheten min, slik at han kan gå ut daglig og ha minst mulig forandringer i livet sitt, for det holder ikke at noen låser seg inn og gir han mat, tømmer do og koser med han. Han tåler ikke å være hos noen som har katt, eller være på kattepensjonat med andre katter. Han banker andre katter og jager de vekk, og er veldig territoriell. Han maser mye om å gå ut, og selv om det er vinter vil han ut og inn hele tiden. Katteluken stengte jeg etter at det ble et renn natten lang der han gikk inn og ut hvert 10 minutt, og jeg lå og hørte på lyden av katteluken som flippet og floppet hele tiden. Dessuten tok han med seg inn alt fra levende rotter til døde ekorn, og det orket jeg ikke å ha løpende rundt i leiligheten daglig. Nå har han en periode der han er umulig å ha inne om kvelden/ om natten for det er bare remjing, og hvis jeg ikke slipper han ut med en gang så kan han pisse på gulvet. Sover dårlig fordi jeg tenker det kan bli kaldt å være ute hele natten, så da er jeg ute å ser etter han og prøver å få han inn, og det ødelegger nattesøvnen. Jeg har de siste årene tenkt at det er bra for han å være ute, men nå har jeg oppdaget at han ofte blir mer stresset av å være ute på grunn av rivalisering. Nå er det parringstid, og selv om han er kastrert så er han fryktelig masete, og oppfører seg som han slåss om damene. Anonymkode: bb32f...bbc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå