Gå til innhold

Betale for reise til Hellas

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var dyrt for en ungdomstur. Da velger man jo ikke de mest fancy hotellene og de beste flytidene, men tilpasser etter økonomi og tar noe litt billigere.. 

Anonymkode: b42d5...23d

Men da blir det ikke skytetider på instagram 😭

Anonymkode: 4e064...d47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da fikk hun betalt selv eller bli hjemme. Thats life.

Anonymkode: 4e064...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Sydentur med russegruppen er en helt ny greie, og bare enda en ting som gjør at russefeiringen blir lang, dyr og helt over styr. Hva slags barn har du egentlig oppdratt som krever og forventer en sydentur til 30 000 kr?! Det er svært, svært dyrt.

Anonymkode: e6193...310

Tror kanskje at hun bare hører på de andre i gruppen. Vi har ikke erfaring med å reise og hva det koster 

Tror hun snakket om ett sted som het Zakynthos. Kanskje det er ett dyrt område 

Anonymkode: 564dd...648

AnonymBruker
Skrevet

Min betalte selv og angret på hele turen. Og det kostet ikke i nærheten av 30 000.

Anonymkode: 74589...b32

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig det samme hvor turen går eller hva den koster. Hun får spare opp selv eller stå over turen. Det er ikke noe sted i "syden" som er spesielt mye dyrere enn andre, det er kvaliteten på hotell og lommepengene som trekker opp. Du kan få dyre reiser til Tyrkia, også.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sagt du skal betale så får du vel gjøre det da.. Men si noe om at du har en forventning om at hun jobber hjemme for de pengene! Hun får bruke sommeren på å være slave hjemme hvis hun ikke har sommerjobb. Male huset, klippe gresset, vaske vegger og tak. Fy søren. 

Så vil jeg bare si at hvis det var meg så ville jeg aldri sendt en 17åring på fylletur til Syden 😩

Anonymkode: abdde...885

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri betalt for en 17 åring. Hadde fått vente ett år, både på å bli myndig og å spare opp til reisen selv. 30.000? Jeg synes jeg tok i da jeg betalte 11.000 for sønnens flybilletter tur/retur USA i sommer! 30.000 hadde aldri kommet på tale.

Anonymkode: 03414...f28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes jeg tok i da jeg betalte 11.000 for sønnens flybilletter tur/retur USA i sommer! 

Anonymkode: 03414...f28

Hvor mye kom hans hotell og lommepenger på i tillegg til 11.000?

Anonymkode: 7841a...40c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er litt usikker. De er en gruppe på 15 stk. Tror ingen av de jentene jobber noe særlig. Jeg synes det er rart at foreldrene til alle disse betaler for den reisen. Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger 

VI er to voksne som drar jevnlig på turer til Hellas, og har ALDRI brukt så mye for oss begge tilsammen. Aldri i livet om min datter hadde fått 30 000 for å dra på fylletur. 

Dette kommer sannsynligvis også i tillegg til det russetiden koster. Hvor mye har dere budsjettert / allerede betalt der? 

Anonymkode: bb94a...bda

• Liker 1
Skrevet

Shit, den turen var i overkant dyr! 12 dagersturen til Spania som vi sponser er på ca 11.000 kr. Fly, opphold og 500 kr/dag til mat.

Hun får sette opp et regnestykke på hvor mange timer hun må jobbe for å dekke det.

Skrevet

Men at ingen av jentene jobber noe særlig legger ikke demper på at du kan kreve at din datter jobber til sommeren for å dekke inn deler av kostnadene. 

Jeg har 08-jente som er 18 til sommeren, går vg2 nå. Hun har beregnet 70.000 kr i inntekt på sommerjobben basert på at hun jobber like mye til sommeren som hun har gjort de to siste årene. Det er helt innafor å kreve av en 18åring at de jobber for eget "mer" forbruk...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da blir hun den eneste som ikke får reise. Men kanskje like greit. Litt skummelt å sende en 17 åring alene på en sånn reise 

Å sende et BARN på 17 år alene på en fest og drekkatur til Hellas slin verden er nå (og egentlig ellers også) er jo litt spesielt. Tenk om det skjer? Jeg hadde bare sagt nei, selv om hun haddr hatt hele beløpet selv. Når man er 17 kan man ende opp i situasjoner hvor man må være myndig eller ha verge sammen med seg. Det er veldig upraktisk når man ikke er i samme land. 

Anonymkode: c57f4...f49

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sagt du skal betale så får du vel gjøre det da.. Men si noe om at du har en forventning om at hun jobber hjemme for de pengene! Hun får bruke sommeren på å være slave hjemme hvis hun ikke har sommerjobb. Male huset, klippe gresset, vaske vegger og tak. Fy søren. 

Så vil jeg bare si at hvis det var meg så ville jeg aldri sendt en 17åring på fylletur til Syden 😩

Anonymkode: abdde...885

Dette! Det kan skje ting her også. Og de kan bli fulle her også. Men full tenåring i Hellas når jeg er i Norge? Niks.

Anonymkode: c57f4...f49

AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje at hun bare hører på de andre i gruppen. Vi har ikke erfaring med å reise og hva det koster 

Nei, det er en charterøy med mye «fest og moro». Vanlig reisemål for britisk ungdom. Men det finnes selvsagt også dyre hoteller der. 

Anonymkode: 7bc6e...afe

AnonymBruker
Skrevet

30k for en hellastur per pers for ei uke (i en gruppe) er godt over middels - mot luksustur. Har du tilbudt deg å betale dette eller har hun antatt det? 

Jeg er all for å bidra litt økonomisk til ungene men hadde aldri betalt dette (og vi har veldig romslig økonomi). Fordi jeg mener en 17-18 åring bør kunne ta seg en deltidsjobb om de ønsker seg ekstravagante ting så de lærer seg verdien av ei krone. 

Om du allerede har sagt du kan betale uten å vite kostnaden er det innafor å si at du dekker feks 10 000,- (rimelig sum for en ungdom på tur) og resten får hun betale tilbake. Så får du legge ut i mellomtiden. Vil hun ikke betale tilbake innen rimelig tid så legger du ikke ut. 

Her er det rett og slett viktig at du er på ballen og forklarer henne at dette er langt over det en vanlig ungdomstur pleier å koste, og lærer henne litt om økonomi.

Anonymkode: a11e4...ed0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Poden min reiser og til syden...han må betale hver krone selv! Dugnader og småjobber her og der. Kommer ikke en krone fra noen andre til denne ruren eller russefeoring forøvrig.   

Anonymkode: 7e752...12d

Så relevant? 

Anonymkode: 5a884...530

AnonymBruker
Skrevet

Sydentur med russegruppen er en helt ny greie, og bare enda en ting som gjør at russefeiringen blir lang, dyr og helt over styr. Hva slags barn har du egentlig oppdratt som krever og forventer en sydentur til 30 000 kr?! Det er svært, svært dyrt.

Sånn gjorde vi det i 1994 og. Fineste ferien jeg har vært på noen gang, sånne minner er ikke noe som kan kjøpes for penger som voksen.  32 år siden, og vi møtes 1 gang i året ennå , og mimrer. Så glad foreldrene mine ikke var « kg - kjipe « 😆 

vi bodde 5 stk i hver 2 roms leilighet på 2 stjernes hotell da. Sov 3 stk på stua. Sånn man gjør i den alderen.  Og dra til « syden « med russegruppa er ikke noe nytt eller rart, men prisen var rar. Greit å sjekke hva det betales for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sjekker du ikke? Først er problemet at hele turen skal betales nå, og så har du prisen i hva hun tror det koster med lommepenger? Hva koster turen? 
i motsetning til mange her mener jeg du bør betale for turen , spesielt hvis du har lovet det, men ikke limousin , business class og 6 stjerner med basseng på terrassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde russ for snart to år siden. Var snakk om Sydentur da også. Jeg hadde sponset minimalt (men har man sagt man skal gjøre det, så må man jo holde løftet, men jeg ville jo aldri sagt ja før jeg visste betingelsene).

Kan ikke skjønne at selve turen skal koste mer enn kanskje 10 000, og da er det evt 20 000 til lommepenger?

Anonymkode: a720a...f9b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (1 time siden):

Men at ingen av jentene jobber noe særlig legger ikke demper på at du kan kreve at din datter jobber til sommeren for å dekke inn deler av kostnadene. 

Jeg har 08-jente som er 18 til sommeren, går vg2 nå. Hun har beregnet 70.000 kr i inntekt på sommerjobben basert på at hun jobber like mye til sommeren som hun har gjort de to siste årene. Det er helt innafor å kreve av en 18åring at de jobber for eget "mer" forbruk...

Hun har søkt på flere jobber. Men ikke lett å få jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...