AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:14 #1 Skrevet fredag kl. 20:14 Datteren skal reise til Hellas i sommer sammen russegruppen. Hun har ikke penger så jeg må betale. Jeg håpet at vi betalte litt når vi reisen ble bestilt og resten senere. Hun sier at de bestiller sammen som en gruppe og må betale alt med en gang. Hun har noen tusen etter dugnader, men turen koster mye mer enn det Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 564dd...648
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:19 #2 Skrevet fredag kl. 20:19 Er det charter betaler man kun depositum nå, resten 30 dager før. Er det rutefly og overnatting hver for seg betales alt med en gang. Anonymkode: 5d167...18d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:19 #3 Skrevet fredag kl. 20:19 Ikke uvanlig at gruppereiser må betales i sin helhet med en gang. Dessverre. Anonymkode: 7841a...40c 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:22 #4 Skrevet fredag kl. 20:22 Poden min reiser og til syden...han må betale hver krone selv! Dugnader og småjobber her og der. Kommer ikke en krone fra noen andre til denne ruren eller russefeoring forøvrig. Anonymkode: 7e752...12d 5 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:23 #5 Skrevet fredag kl. 20:23 Må nok betales med en gang ja. (Men hvorfor betaler du for en russetur? Her må ungdommen betale for den russeturen selv. Har de ikke penger, så får de bli hjemme). Anonymkode: d5715...e9b 7 4
AnonymBruker Skrevet i går, 01:33 #6 Skrevet i går, 01:33 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Datteren skal reise til Hellas i sommer sammen russegruppen. Hun har ikke penger så jeg må betale. Jeg håpet at vi betalte litt når vi reisen ble bestilt og resten senere. Hun sier at de bestiller sammen som en gruppe og må betale alt med en gang. Hun har noen tusen etter dugnader, men turen koster mye mer enn det Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 564dd...648 Har hun ikke penger, kan hun ikke bestille tur. Det er veldig enkelt. Anonymkode: 1fcf3...2f0 10
Knirke Skrevet i går, 06:10 #7 Skrevet i går, 06:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Datteren skal reise til Hellas i sommer sammen russegruppen. Hun har ikke penger så jeg må betale. Jeg håpet at vi betalte litt når vi reisen ble bestilt og resten senere. Hun sier at de bestiller sammen som en gruppe og må betale alt med en gang. Hun har noen tusen etter dugnader, men turen koster mye mer enn det Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 564dd...648 Det må du ikke. Russeturer er ingen menneskerett og hun kan betale for det selv. 4 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:28 #8 Skrevet i går, 06:28 Knirke skrev (16 minutter siden): Det må du ikke. Russeturer er ingen menneskerett og hun kan betale for det selv. Om mor / far har sagt at de skal betale, så må de nesten holde ord og da må de jo betale nå (selv om TS hadde et håp om at de kunne betale litt nå og resten senere) Anonymkode: e4768...e59 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:50 #9 Skrevet i går, 10:50 Da blir hun den eneste som ikke får reise. Men kanskje like greit. Litt skummelt å sende en 17 åring alene på en sånn reise Anonymkode: 564dd...648 1
Summeer Skrevet i går, 10:59 #10 Skrevet i går, 10:59 Jeg ville løst det med en avtale om at dere legger ut, og hvor mye hun skal betale dere tilbake senere. Er hun russ bør hun jo jobbe til sommeren når hun er ferdig på videregående! Her hadde jeg insistert på å få pengene tilbake, og så evt gitt de tilbake som "gave" til feks depositum eller oppstartsmidler som student. Ene ungdommen min skal på sydentur med venninner i sommer istedenfor familieferien. Hun fikk da dekket flyreise+500 kr/dagen til opphold i julegave av oss i år. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:32 #11 Skrevet i går, 11:32 Jeg er litt usikker. De er en gruppe på 15 stk. Tror ingen av de jentene jobber noe særlig. Jeg synes det er rart at foreldrene til alle disse betaler for den reisen. Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger Anonymkode: 564dd...648 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #12 Skrevet i går, 11:46 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er litt usikker. De er en gruppe på 15 stk. Tror ingen av de jentene jobber noe særlig. Jeg synes det er rart at foreldrene til alle disse betaler for den reisen. Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger Anonymkode: 564dd...648 Aldri i verden om jeg hadde betalt 30 000 kr for en uke i Hellas! Noe skurrer her. Anonymkode: fb4c7...daa 5 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:51 #13 Skrevet i går, 11:51 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger Anonymkode: 564dd...648 Har du sett hvor mye av dette som går til fly og hotell? Anonymkode: 7841a...40c 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:51 #14 Skrevet i går, 11:51 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er litt usikker. De er en gruppe på 15 stk. Tror ingen av de jentene jobber noe særlig. Jeg synes det er rart at foreldrene til alle disse betaler for den reisen. Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger Anonymkode: 564dd...648 Hva slags luksusliv er det de skal leve i Hellas? Jeg bor i Hellas, og vet hva ting koster her. Det der er luksushotell, dyre drinker og jålete restauranter, med mindre flybillettene er på business class. Anonymkode: 7bc6e...afe 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:52 #15 Skrevet i går, 11:52 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er litt usikker. De er en gruppe på 15 stk. Tror ingen av de jentene jobber noe særlig. Jeg synes det er rart at foreldrene til alle disse betaler for den reisen. Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger Anonymkode: 564dd...648 Tipper mindt halvdelen er til lommepenger. Dyrt Anonymkode: 45554...eea
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #16 Skrevet i går, 11:56 Det var dyrt for en ungdomstur. Da velger man jo ikke de mest fancy hotellene og de beste flytidene, men tilpasser etter økonomi og tar noe litt billigere.. Anonymkode: b42d5...23d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #17 Skrevet i går, 11:56 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er litt usikker. De er en gruppe på 15 stk. Tror ingen av de jentene jobber noe særlig. Jeg synes det er rart at foreldrene til alle disse betaler for den reisen. Hun sier at det koster 30 000 kr for en uke med fly, hotell og lommepenger. Det er mye penger Anonymkode: 564dd...648 Det hadde jeg aldri betalt! Alt som har med russetiden å gjøre, må ungen her stå for helt selv. Akkurat som jeg selv måtte. Dette med å reise til syden osv med russegruppa, er rett og slett blitt en utvanning av hva russetiden er. Anonymkode: 1c5ac...4df 3
AnonymBruker Skrevet i går, 12:08 #18 Skrevet i går, 12:08 Sydentur med russegruppen er en helt ny greie, og bare enda en ting som gjør at russefeiringen blir lang, dyr og helt over styr. Hva slags barn har du egentlig oppdratt som krever og forventer en sydentur til 30 000 kr?! Det er svært, svært dyrt. Anonymkode: e6193...310 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #19 Skrevet i går, 12:13 Vi reiser to voksne og et barn på 5 til Mallorca, all inclusive, for 28 000. Så noen prøver å lure deg her, eventuelt trenger de en voksen til å hjelpe dem med å finne bedre løsninger enn det de åpenbart greier sjøl. Nå er det 10 år siden jeg var 17, tidene endrer seg, men selv ikke mine velstående foreldre betalte sydenturer og andre turer med venner for meg? Utrolig merkelig miljø dattera di er i.. Anonymkode: b2947...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi reiser to voksne og et barn på 5 til Mallorca, all inclusive, for 28 000. Så noen prøver å lure deg her, eventuelt trenger de en voksen til å hjelpe dem med å finne bedre løsninger enn det de åpenbart greier sjøl. Nå er det 10 år siden jeg var 17, tidene endrer seg, men selv ikke mine velstående foreldre betalte sydenturer og andre turer med venner for meg? Utrolig merkelig miljø dattera di er i.. Anonymkode: b2947...0ec Hun går dessverre på en skole med mange som har rike foreldre. Men kan ikke tro at de foreldrene heller betaler for dette Anonymkode: 564dd...648
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå