Gå til innhold

Morgenfly eller formiddagsfly til Gran Canaria

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise med barn på 7, 5 og 4 år. Er det best å ta fly på morgningen med avgang kl 07. Da må man opp midt på natta, med barna sovner kanskje på flyet? Eller er det bedre med fly som går kl 11.00? Barna vil da holde på søvnrutinene sine, men vil være våkne hele turen. Det er jo en ganske lang reise. Hva synes dere er best? 

Anonymkode: 6bc32...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar helst dagfly.

Å få barn i den alderen til å holde ut seks timer fly, har jeg ikke opplevd særlig utfordrende.

Anonymkode: 75ffd...fd2

AnonymBruker
Skrevet

De er jo så store at de fint tåler den flyturen, ville tatt dagtid ja. 

Anonymkode: 8bee6...a2b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder selvsagt ikke for alle barn, men jeg tror ikke det er sannsynlig at de sover uansett hvilket av de to tidspunktene du velger. Jeg ville tatt dagfly. Risikoen for grinete og utålmodige unger, og dårlig stemning, er høyest hvis de vekkes midt på natta, for deretter å bli dratt med gjennom all venting og kjedeligheter på en flyplass, etterfulgt av en lang flytur.  

Anonymkode: 4ddc6...349

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det gjelder selvsagt ikke for alle barn, men jeg tror ikke det er sannsynlig at de sover uansett hvilket av de to tidspunktene du velger. Jeg ville tatt dagfly. Risikoen for grinete og utålmodige unger, og dårlig stemning, er høyest hvis de vekkes midt på natta, for deretter å bli dratt med gjennom all venting og kjedeligheter på en flyplass, etterfulgt av en lang flytur.  

Anonymkode: 4ddc6...349

Dette!
Bedre å få litt lengre søvn og roligere start, enn å dra de opp og risikere at de ikke sover en dupp på flyet. Da kan det fort bli en slitsom dag hvertfall. Så Har du valget, ta flyet kl 11 :)

Anonymkode: 3034d...313

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips. Da blir det fly klokken 11. 

Anonymkode: 6bc32...83c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid reist med morgen fly, har aldri vært noe problem. Men mitt barn reagerer ikke på endringer i rutiner.

Anonymkode: bfbcc...bed

• Liker 1
Skrevet

Går fint å ta morgenfly også, da blir også ferien litt lenger og dere rekker litt bading når kommer ned, som er stas. Spennende å stå opp på natta og, går helt fint, og de sover som regel litt på flyet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid tatt 6-flyet. Det er lett og vekke dem, for de er så spente og gleder seg. Sover litt på flyet og i bussen. Og vi er fremme til lunsj og rekker en lang økt ved bassenget. 🌴

Anonymkode: d336d...04d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...