Gå til innhold

Hjelp, ansvar og pålitlighet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og min mann har vært sammen i 12 år, og de siste to årene har vært mega tunge. Vi har tre tette barn, 8 og under. Ene med tourettes og adhd. Min mann er utbrent( tror jeg), og nå er jeg sykemeldt av stress. Han er rett og slett ikke til å stole på når det kommer til klokkeslett , noe som gjør meg utrygg. Forutsigbarhet finnes ikke med den mannen. Jeg sa at nå er jeg så sliten at jeg trenger virkelig at han kommer hjem 15.30 to dager i uken for å hjelpe meg når alle barna kommer hjem, dette er et kritisk punkt som gjerne innebærer en del utagering med med eldste med tourettes. Nå har det gått 4 uker og han har ikke greid det en eneste gang. Han har en helt fucket døgnrytme, legger seg midt på nattaen og annenhver dag sover han frem til 11, og reiser på jobb mellom 12-13. og kommer dinglende hjem ca kl 17. selv om bedriften stenger kl 16 og vi bor 5 min unna. Jeg opplever at han tar seg friheter som kun gagner han. For et par dager siden sa han at han måtte begynne å jobbe kvelder og at han måtte innse at han ikke får til 15.30 som avtalt. Da ble jeg firbannet. For hvordan kan jeg akseptere det når han reiser på jobb midt på dagen og ting skal gå utover familien igjen? Roet meg etter hvert og spurte om vi kunne legge en plan at hvis han feks jobbet to kvelder om han uansett kunne komme hjem 15.30 de to dagene. Han var ikke begeistret. Han lurte på hvorfor han måtte gi noe tilbake til meg for å få lov til det. Føler jeg  bærer hele familien alene . Hva kan jeg kreve? Vi prøvde å spise middag 16.30 en stund men han kom aldri hjem, så da sluttet vi å spise da og heller 15.30 men han bryr seg ingenting. Har prøvd å prate med han. Men jeg klarer ikke å forholde meg til han lenger, vet aldri når han dukker opp, og ofte hvis vi skal finne på noe må vi vente på han en time eller to mens han er på badet i helgene for å spise frokost, få medisinen til å virke og stelle seg. Han har adhd og sliter med tiden men klarer ikke å respektere det lenger, han er 38 år. Jeg har også adhd så sliter med å være tålmodig men han strekker strikken langt.. jeg blir syk av det. Beklager langt innlegg. Kan noen si noen tips og grenser som kan fungere?

Anonymkode: c2353...72b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som funker, er å dumpe han, så får han ansvaret for ungene ALENE annen hver uke. 

Anonymkode: 3d529...0a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det som funker, er å dumpe han, så får han ansvaret for ungene ALENE annen hver uke. 

Anonymkode: 3d529...0a8

Ja er nesten det jeg tror er eneste mulighet jeg har igjen, så utrolig tragisk🥹

Anonymkode: c2353...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...