AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:06 #1 Skrevet fredag kl. 13:06 Hei , nettopp begynt å ta tak i helsa mi ,skal ned 15 kg . Siste dagene har jeg spist 2 knekkebrød til frokost med egg , til lunsj : 2 knekkebrød med makrell .middagene har bestått av kyllingwok. Taco uten lefser ,kyllingsalat. Høres dette greit ut ? Hilsen kvinne 37. Anonymkode: fff3c...bd6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:59 #3 Skrevet fredag kl. 15:59 Høres egentlig ut som alt for lite? Har du veid og lagt inn i en app som teller kalorier? Ville nok lagt til litt frukt/bær og kesam/kvarg/gresk youghurt/cottage cheese i hvert fall. Anonymkode: b45f0...daa
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:01 #4 Skrevet fredag kl. 16:01 Husk at det er ikke om å gjøre å spise minst mulig. Men å kutte akkurat nok til at vektnedgangen går jevnt og trutt. Og spise nok til at en klarer å holde ut, og ikke går på en smell fordi en spiser for lite. Anonymkode: b45f0...daa 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:01 #5 Skrevet fredag kl. 16:01 Nei, synes det høres ut som plan uten å ha tenkt på makro og du vil få et enormt sug og cravings for du ikke har dekket blant annet protein mengden din… Jeg spiser mer mat (riktig mengder på makro) nå enn før jul, og for jul Sto jeg stille på vekta…evn litt opp. Nå etter jul med stor korrigering av måltider går jeg jevnt og trutt ned. -2kg på 3 uker hittil på noe jeg føler er mye mat! Anonymkode: 08384...241 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:00 #6 Skrevet fredag kl. 20:00 Umulig si... Er det 200g kyllingwok eller 2 kg? Hva steker du i? Hvilke grønnsaker bruker du? Hvor mange kalorier er det? Ett egg fordelt på to knekkwbrød eller to egg pr knekkebrød? Hvor aktiv er du? Om det er en standard porsjon wok, uten karbohydrater eller olje, så hadde jeg sprukket innen svært kort tid av så lite mat. Problemet med å spise for lite er at man sprekker raskere, og det er lettere overspise mye når man først sprekker. Det beste for å lykkes er å legge opp til en livsstilsendring med matvaner du kan leve med over lang tid, og ha en god balanse i kostholdet. Anonymkode: 8e969...467 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:25 #7 Skrevet fredag kl. 20:25 Syns det absolutt ikke høres greit ut. Høres ut som om du spiser alt for lite mat, og at det der er oppskrift på å feile. Du bør få hjelp fra noen som kan det. Anonymkode: 04452...fe6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:29 #8 Skrevet fredag kl. 20:29 Lite? Ikke rart folk er feite Anonymkode: e0fdb...5e8 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:29 #9 Skrevet fredag kl. 20:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lite? Ikke rart folk er feite Anonymkode: e0fdb...5e8 Du mener det ikke er lite mat ? Anonymkode: fff3c...bd6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:34 #10 Skrevet fredag kl. 20:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du mener det ikke er lite mat ? Anonymkode: fff3c...bd6 Evt at det er så lite at vedkommende sprekker rimelig kjapt. Anonymkode: f0898...087
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:35 #11 Skrevet fredag kl. 20:35 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lite? Ikke rart folk er feite Anonymkode: e0fdb...5e8 Jeg er veldig slank og veltrent, og jeg spiser betraktelig mer enn det der. Alt handler om å spise riktig. Anonymkode: 04452...fe6 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:46 #12 Skrevet fredag kl. 20:46 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Evt at det er så lite at vedkommende sprekker rimelig kjapt. Anonymkode: f0898...087 Jeg er ikke vant til å spise veldig mye mat til vanlig . Problemet har vært perioder med junk og godteri og brus . Anonymkode: fff3c...bd6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:50 #13 Skrevet fredag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke vant til å spise veldig mye mat til vanlig . Problemet har vært perioder med junk og godteri og brus . Anonymkode: fff3c...bd6 Spis normalt. Kutt ut det du nevner over, og jeg garanterer du vil føle deg mye bedre på sikt. Både selvtillit, selvfølelse, bedre søvn og mer overskudd. Så får vekt være sekundert en liten periode. Anonymkode: f0898...087 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:58 #14 Skrevet fredag kl. 20:58 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du mener det ikke er lite mat ? Anonymkode: fff3c...bd6 Hvis du vil ned i vekt så høres det ikke lite ut. Det er mer enn hva jeg spiser i løpet av en dag (må ta forbehold om at mengden middag ikke nevnes) og jeg 190cm høy og 108kg. Anonymkode: 087ed...c3a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:00 #15 Skrevet fredag kl. 21:00 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spis normalt. Kutt ut det du nevner over, og jeg garanterer du vil føle deg mye bedre på sikt. Både selvtillit, selvfølelse, bedre søvn og mer overskudd. Så får vekt være sekundert en liten periode. Anonymkode: f0898...087 Ja kuttet ut alt av brus ,godteri og junk for en uke siden .Bare kjøpt inn sunne ting. Anonymkode: fff3c...bd6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:01 #16 Skrevet fredag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du vil ned i vekt så høres det ikke lite ut. Det er mer enn hva jeg spiser i løpet av en dag (må ta forbehold om at mengden middag ikke nevnes) og jeg 190cm høy og 108kg. Anonymkode: 087ed...c3a Spiser ca 1 kyllingfilet , 1 laksefilet , litt forskjellig salat osv . Anonymkode: fff3c...bd6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:03 #17 Skrevet fredag kl. 21:03 Det låter ok. Du får mye proteiner gjennom egg, makrell og kylling - også proteiner i knekkebrød og litt i grønnsaker. Men det er for lite grønnsaker. Anonymkode: 68da3...e73
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:27 #18 Skrevet fredag kl. 21:27 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis du vil ned i vekt så høres det ikke lite ut. Det er mer enn hva jeg spiser i løpet av en dag (må ta forbehold om at mengden middag ikke nevnes) og jeg 190cm høy og 108kg. Anonymkode: 087ed...c3a Om du spiser så lite, og veier 108kg. Da må du har sinnsykt dårlig forbrenning, eller spise veldig galt. TS. Om du spiser riktig fordeling, så trenger du ikke gå rundt og sulte. Eks her da. Frokost. Havregrøt av 60gram havregryn. Koker det med litt vann, salt chiafrø og rører inn ca 4-5 eggehviter. Topper den med kanel, og bær. Eller tre fiberknekkebrød, med philadelfia light, to-tre egg, masse paprika, kokt skinke Lunsj, gjerne middagrester fra dagen før i en lefse (ofte ektra tynn) f.eks. Masse salat/grønnsaker og kylling/fisk/kjøtt. I en eller annen form. Middag: Ren mat laget av rene råvarer. Poteter, brun ris, grønnsaker, kjøtt/fisk/fugl Om jeg er sulten til kvelds tar jeg ofte en skal med gresk yoghurt naturell, med bær oppi. (Kvinne 41, trener tre ganger per uke). Anonymkode: 04452...fe6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:39 #19 Skrevet fredag kl. 21:39 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om du spiser så lite, og veier 108kg. Da må du har sinnsykt dårlig forbrenning, eller spise veldig galt. TS. Om du spiser riktig fordeling, så trenger du ikke gå rundt og sulte. Eks her da. Frokost. Havregrøt av 60gram havregryn. Koker det med litt vann, salt chiafrø og rører inn ca 4-5 eggehviter. Topper den med kanel, og bær. Eller tre fiberknekkebrød, med philadelfia light, to-tre egg, masse paprika, kokt skinke Lunsj, gjerne middagrester fra dagen før i en lefse (ofte ektra tynn) f.eks. Masse salat/grønnsaker og kylling/fisk/kjøtt. I en eller annen form. Middag: Ren mat laget av rene råvarer. Poteter, brun ris, grønnsaker, kjøtt/fisk/fugl Om jeg er sulten til kvelds tar jeg ofte en skal med gresk yoghurt naturell, med bær oppi. (Kvinne 41, trener tre ganger per uke). Anonymkode: 04452...fe6 Tusen takk for tips hvilken lefse anbefaler du ?:) jeg spiser hverken potet eller ris da men det er fordi jeg har aldri vært noe glad i det .Mulig jeg er rar altså. Anonymkode: fff3c...bd6
Tvist Skrevet i går, 07:56 #20 Skrevet i går, 07:56 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om du spiser så lite, og veier 108kg. Da må du har sinnsykt dårlig forbrenning, eller spise veldig galt. TS. Om du spiser riktig fordeling, så trenger du ikke gå rundt og sulte. Eks her da. Frokost. Havregrøt av 60gram havregryn. Koker det med litt vann, salt chiafrø og rører inn ca 4-5 eggehviter. Topper den med kanel, og bær. Eller tre fiberknekkebrød, med philadelfia light, to-tre egg, masse paprika, kokt skinke Lunsj, gjerne middagrester fra dagen før i en lefse (ofte ektra tynn) f.eks. Masse salat/grønnsaker og kylling/fisk/kjøtt. I en eller annen form. Middag: Ren mat laget av rene råvarer. Poteter, brun ris, grønnsaker, kjøtt/fisk/fugl Om jeg er sulten til kvelds tar jeg ofte en skal med gresk yoghurt naturell, med bær oppi. (Kvinne 41, trener tre ganger per uke). Anonymkode: 04452...fe6 Hva gjør du med eggeplommene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå