Gå til innhold

Anbefaling truser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på leting etter hva som virker å være en umulig kombinasjon når det kommer til undertøy: 

- Bomull/naturmateriale

- Kan vaskes på 60 grader 

- Ser bra ut!

Jeg har sett på f.eks. Change sitt Dolly undertøy, men ser ikke ut som om de anbefaler mer enn 30 grader i maskin for disse. Jeg ser ikke helt poenget med truser som ikke kan vaskes på temperaturen som anbefales? 🥴 Samtidig går jeg nå rundt i bare masse bestemor-truser i bomull som virkelig ikke er spesielt sexy, kombinert med dyre, fine BHer 😂

Hjelp?

Anonymkode: c582d...28b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er på leting etter hva som virker å være en umulig kombinasjon når det kommer til undertøy: 

- Bomull/naturmateriale

- Kan vaskes på 60 grader 

- Ser bra ut!

Jeg har sett på f.eks. Change sitt Dolly undertøy, men ser ikke ut som om de anbefaler mer enn 30 grader i maskin for disse. Jeg ser ikke helt poenget med truser som ikke kan vaskes på temperaturen som anbefales? 🥴 Samtidig går jeg nå rundt i bare masse bestemor-truser i bomull som virkelig ikke er spesielt sexy, kombinert med dyre, fine BHer 😂

Hjelp?

Jeg har brukt Change sine Dolly truser i årevis. Vasker dem på 60 grader og de varer lenge nok. 30 grader er bare anbefalt av produsentene så du ikke kan reklamere når de blir ødelagt. Og hvem reklamerer på en truse som er litt slitt?

Anonymkode: 09469...2cd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har truser fra Change i bomull eller bambus? Vasker ingenting på 30 grader, og de overlever det fint.

Anonymkode: b7f8c...d12

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vasker alle truser på 60 grader, også Dolly-trusene. Går helt fint. Eneste problem har vært de mellomfargede, de jeg tenker ikke går i hvitvasken så jeg vasker dem med alle andre farger. Der blir blonden misfarget, så heretter kjøper jeg bare helt lyse eller helt mørke.

Anonymkode: c3925...f3f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også Dolly-trusene fra change, vasker dem på 60 og har dem i tørketrommelen. jeg har kun disse trusene nå, fordi jeg liker dem så godt. 

De har stort sett holdt seg veldig bra, men de jeg har som er "nude" i fargen er blitt veldig nuppete. 

Anonymkode: d233d...af5

• Nyttig 2
Skrevet

Takk for svar. Godt å vite at Dolly tåler litt vask, kanskje jeg skal gi dem et forsøk. Hvordan er de i størrelsen?

Skrevet

Lindex  sine i 3 pakk med bomull og blonder veldig gode 

Anonymkode: a91ef...360

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker også Mona fra Cubus og de finnes i alle mulige fasonger. De er i modal og det er et veldig behagelig stoff, mykt og pustende og i motsetning til bomull blir de ikke våte når jeg svetter på trening. Jeg vasker mine på 60 grader og de holder til elastikken begynner å bli slapp sånn som det er med alle truser.

Lyocell er også et bra materiale. Et av de mest miljøvennlige fordi produksjonsmetoden krever mindre vann og kjemikalier. Det er ikke naturmateriale, men heller ikke helsyntetisk som polyester. Siden du skriver at du vil ha naturmateriale. 🙂

Anonymkode: 6a047...46e

Skrevet

Lindex, Cubus og H&M har alle gode bomullstruser som kan vaskes på 40-60.

Anonymkode: 51080...d30

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Sloggi-truser i modal eller bomull - vasker dem på 90 grader.

Skrevet

Liker Calvin klein sine. Det står at de skal vaskes på 30, men jeg vasker dem på 60 hele tiden uten trøbbel. 

Anonymkode: 4e9ce...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker Calvin klein sine. Det står at de skal vaskes på 30, men jeg vasker dem på 60 hele tiden uten trøbbel. 

Anonymkode: 4e9ce...12b

Jeg liker også dem, men kvaliteten har blitt så dårlig i det siste...de revner med en gang.

Anonymkode: 6c33f...7f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2026 den 11.34):

Jeg har brukt Change sine Dolly truser i årevis. Vasker dem på 60 grader og de varer lenge nok. 30 grader er bare anbefalt av produsentene så du ikke kan reklamere når de blir ødelagt. Og hvem reklamerer på en truse som er litt slitt?

Anonymkode: 09469...2cd

Desse er jo ikkje i bomull

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2026 den 14.17):

Takk for svar. Godt å vite at Dolly tåler litt vask, kanskje jeg skal gi dem et forsøk. Hvordan er de i størrelsen?

Store, jeg går en størrelse ned fra det jeg ellers bruker.

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (På 1.3.2026 den 16.06):

Desse er jo ikkje i bomull

Nei, men de er i naturmateriale.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, men de er i naturmateriale.

Vet du hva naturmateriale er når det gjelder stoffer? Ull, bomull, silke og lin. Går ut ifra at trusene ikke er laget i det. Bambusviskose er ikke et naturmateriale.

Anonymkode: 9459b...960

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper truser i bomull på Sparkjøp.

Anonymkode: 38434...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...