Laini Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Sitter med detaljene og prøver å komme i havn med det praktiske... Hva har dere bedt om hjelp til og hvem ber dere om å hjelpe dere??? Hvem og hvor mange ber dere feks om å ta imot gjestene / dele ut velkomstdrink etc? Hvor mange hanskes med gavebordet? Kakebaking? Har dere organisert med barnevakter, hva får de for jobben? Transport / Sjåfører fra kirke til mottakelse.... Ja listen er lang, det er jaggu endel organisering som skal til. Hva med videofilming? Vi skal hjem igjen om natten og ser for meg litt styr med at huset skal "skinne".... Soverom etc må jo være på tipp topp og gjerne litt utenom det vanlige. Ser for meg et styr om morgenen bryllupsdagen altså. Skal heldigvis ikke til alters før kl 16... Hva gjør dere kvelden før og på selve dagen??
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Dagen før skal vi pynte ferdig (begynner to dagar før), og så skal vi ha grillfest for allereie ankomne gjester. På sjølve bryllupsdagen skal vi ete ein god frukost og berre slappe av. Mannen har sagt at han vil ta seg av å ordne i stand her heime, så på den biten slappar eg veeeldig av!!! Når det gjeld fordeling av styr, har vi faktisk ei kven skal gjere kva-liste..
Mies Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Veselo: Super liste, Utrolig detaljert:) likte spesielt listen over hvilken bilder som skulle taes, det hadde jeg ikke tenkt over å lage liste på, ellers så er jeg et lite listedyr selv. Ser ut til at du har alt under kontroll. (Og jeg ble sikkelig inspirert til å lage min egen liste, det er bare litt lenge igjenn til bryllupet enda) Laini: Hadde jeg vært deg så hadde jeg hoppet over å shine huset på dagen. Det får holde å gjøre rent to-tre dager før, og eventuelt ta en siste rydd kvelden før. Du har da bedre ting å foreta deg på din egen bryllupsdag! Mange liker jo å bli bedt om å hjelpe til, så en grei måte å gjøre det på er å skrive opp en liste over alt som skal gjøres til bryllupet, dele det inn i hva som kan gjøres en uke før, hva som kan gjøres noen dager før og hva som må gjøres selve dagen. Spør så de aktuelle om de har lyst til å hjelpe til, og hva de i såfall har lyst til å gjøre. Jeg kommer til å sette bort alt som skal skje selve dagen, og en del av det som skjer dagen før, ellers så blir jeg sikkert stressa. Gavebord: I min vennegjeng så har vi pleid å være 8 stk+/- som pakker opp gavene til ca 90 gjester. Det vil si de av klikken som ikke er forlover ol, og deres følger. Og det pleier å være nok å gjøre, og da må de ikke holde på i flere timer (men det tar fort en time). Sjåfør: forlovere. Ta i mot gjestene: foreldrene,
Elise_ Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Tenker å spørre de forskjellige omtrent sånn: Bake kake: mamma og svigermor Velkomstdrink: søstrene til samboeren min Barnevakt: har spurt ei kusine. Har ikke tenkt at hun får betaling, for hun har tidligere spurt et par ganger om hun får lov å låne frøkna mi, så hun ser nok mer på det som en fornøyelse enn en jobb. Kjøkkenhjelp: et par av mammas venninner. Har ikke tenkt over betaling enda. Gaveåpning: broren min og kona kanskje... regner ikke med at det blir noe voldsomt med gaver på oss akkurat. Pynting av lokale: mamma, svigermor, søstrene til sambo, forloverne mine. Jeg vil nok være med å fikse selv også. Filming: venninne... ikke noe seriøs filming, men noen snutter fra vielse, kyss, middag, og dans. Toastmaster: stebroren min, dersom han vil. Så nå har jeg smugtitta litt på lista til Veslo og ser at vi muligens bør ha en låseansvarlig, ryddegruppe og musikkansvarlig... Også må vi finne ut av det med kjøkkenhjelp. Dessuten har vi ikke funnet ut om vi vil bruke penger på fotograf eller ikke, så hvis vi ikke skal det så må vi nesten finne noen som kan knipse fine bilder av oss med ordentlig kamera. Har ikke spurt noen om de vil gjøre disse tingene da, bortsett fra venninne som skal filme.
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Hvem gjør hva? Fotografering: Steinar Filming: Andreas Bake kake meg og åsa Barnevakt Laureta henter Daniel under mottagelsen, reiser før middag Pakke ut gaver Helle & Åsa Toastmaster Nina Transport fra kirken til de som ikke kjører: Maxitaxi Hente gaver dagen etter Åsa & Terje Pynte bord dagen før Jeg, Åsa, mamma Rigge til pc/ anlegg/ høyttalere dagen før Egil Musikkansvarlig hvis noe skjærer seg med playlist Håkon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå