Gå til innhold

Ferie eller sparing?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes ikke det høres så mye ut med tanke på det dere sparer. Vi er oppe i det dobbelte noen år, mens andre år noe mindre. Vi er 5 i familien og reiser på 2-3 familiereiser hvert år pluss en del helgeturer u Norge og utlandet hvor vi deler oss opp. Vi sparer en del mindre enn dere og har null dårlig samvittighet. 

Vi prioriterer reiser og kvalitetstid sammen.

Anonymkode: c276d...646

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan tenker dere andre? Det er det sløsing?

Anonymkode: eb468...1b7

Sløs så mye du vil.

Men du og familien er noen miljøsvin.

Anonymkode: 4d2fd...64f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sløs så mye du vil.

Det tror jeg de fint bryr seg lite om:) Reising er veldig bra for hodet. Synd Norge er så langt nord. Viktig med naturlig sol og d vitamin. 

Skrevet

Sløs så mye du vil.

Yolo. Høres ut som du trenger en reise.

Anonymkode: ec617...500

Skrevet

Jeg synes dere skal reise. Dere sparer jo mye utenom. Hvem vet hva livet serverer....Jeg har alltid prioritert reise...prioriterer sparing også.

Anonymkode: d1696...b25

• Hjerte 2
Skrevet

I deres situasjon ville jeg helt klart reist. Men forsøkt å kutte ned på dagene barna tas ut av skolen. Kan dere ikke reise på langturene i de lengre skoleferiene og kortere i de korte feriene? Juleferien er som regel på to uker, så da kan dere reise til Asia. I sommerferien er det perfekt med safari, f.eks.

Anonymkode: d28e0...52b

Skrevet

I deres situasjon ville jeg helt klart reist. Men forsøkt å kutte ned på dagene barna tas ut av skolen. Kan dere ikke reise på langturene i de lengre skoleferiene og kortere i de korte feriene? Juleferien er som regel på to uker, så da kan dere reise til Asia. I sommerferien er det perfekt med safari, f.eks.

Anonymkode: d28e0...52b

Jeg klarer ikke å se krisen i å ta et barn ut av barneskolen 1 uke i året. Jeg gjør nok en ny vurdering når de blir eldre. 

Skrevet

Jeg har inntrykk av at dere gjør akkurat som de fleste rundt meg gjør. Det koster jo fort 150 000 med en ferie to uker for 4 stykker.

Kunne også tenkt meg å reise til Asia den kommende juleferie. Har reist på charter tidligere til Hellas og Spania med min nå 8-åring. Men jeg liker ikke charterhoteller. Hvor hen i Asia er dere og hvordan bor dere? Har du noen tips ☺️

Anonymkode: a3420...aed

Skrevet

Jeg har inntrykk av at dere gjør akkurat som de fleste rundt meg gjør. Det koster jo fort 150 000 med en ferie to uker for 4 stykker.

Kunne også tenkt meg å reise til Asia den kommende juleferie. Har reist på charter tidligere til Hellas og Spania med min nå 8-åring. Men jeg liker ikke charterhoteller. Hvor hen i Asia er dere og hvordan bor dere? Har du noen tips ☺️

Anonymkode: a3420...aed

Nå er vi i Thiland

Vi er aldri på charterturer. Planlegger hoteller og reiserute selv. Vi bor på 4 forskjellige øyer denne gangen. Thailand er et lett "nybegynner" land om man ikke er kjent med Asia.
Jeg har reist masse i Asia før jeg fikk barn. Men dette er første gangen for barna

Begyn med å ta fly til Krabi, finn dere en øy dere ønsler å oppleve og finn et hotell der. Det er ekstremt mange turister, ting er tilrettelagt.

Hellas er jo også nydelig. Trenger ikke bruke charter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...