AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:45 #1 Skrevet fredag kl. 05:45 Ungene har endelig blitt store nok (5og8) til å være med på skikkelige ferier. Vi har vært på mye ferier i Europa. Men akkurat nå er vi på ferie i Asia Det er stor suksess og vi har det så fantastisk fint. Dette vil jeg hvert år Det jeg helst vil er 2 uker til Asia om vinteren og 2 uker tiø sør Europa til sommeren Set vil koste ca 150 000 til sammen dette er ikke et stort problem. Vi sparer 35000 i mnd året rundt. Har gjort det i flere år. Sparer ekstra noen mnd. Har 1,4 i fond og 1,8 i aksjer. Er gjeldsfri på hus om 5 år. Ingen billån Vi er 40 år Men jeg får litt dårlig samvittighet også. Av å bruke 150 000 på ferie! I tillegg kommer småferier i Norge Hvordan tenker dere andre? Det er det sløsing? Man lever jo bare en gang og jeg kjenner at dette er godt for sjela Anonymkode: eb468...1b7 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:49 #2 Skrevet fredag kl. 05:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan tenker dere andre? At dette er et skryteinnlegg Anonymkode: 9e2e4...030 31 2 8
nøtta Skrevet fredag kl. 05:51 #3 Skrevet fredag kl. 05:51 Hva er poenget med å spare så mye penger? Tenker at om det sparer så syke mengder er 150k et spytt i havet og en god investering i minner og oppvekst for barna. Er bare noen år før barna ikke gidder å være med:) 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:04 #5 Skrevet fredag kl. 06:04 Man lever bare en gang, og livet kan være over i morgen. Så lenge ikke sparingen går ut over hverdagene så kjør på. Vi har reist for mye mer enn det hvert eneste år med ungene(nå store ungdommer). Angrer ikke et eneste sekund! Nyt, reis, opplev verden og skap minner. Anonymkode: bce99...e64 1 1 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:05 #6 Skrevet fredag kl. 06:05 nøtta skrev (13 minutter siden): Hva er poenget med å spare så mye penger? Tenker at om det sparer så syke mengder er 150k et spytt i havet og en god investering i minner og oppvekst for barna. Er bare noen år før barna ikke gidder å være med:) Sparer til barnas egenkapital sparer til tidlig pensjon sparer for å bytte ut bil nr 2 om noe år mvh TS Anonymkode: eb468...1b7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:06 #7 Skrevet fredag kl. 06:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man lever bare en gang, og livet kan være over i morgen. Så lenge ikke sparingen går ut over hverdagene så kjør på. Vi har reist for mye mer enn det hvert eneste år med ungene(nå store ungdommer). Angrer ikke et eneste sekund! Nyt, reis, opplev verden og skap minner. Anonymkode: bce99...e64 Takk 🤩🤩🤩 Anonymkode: eb468...1b7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:06 #8 Skrevet fredag kl. 06:06 Reis på ferie Jeg ble syk da jeg var 40, og kunne ikke reise mer. Angrer som bare det på alle turene jeg utsatte. Anonymkode: 00987...bff 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:07 #9 Skrevet fredag kl. 06:07 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): At dette er et skryteinnlegg Anonymkode: 9e2e4...030 Var ikke ment som det. Jeg bare ligger her og tenker på at dette er helt topp. Og dette vil jeg gjøre mer av. Men at det er mye penger å bruke, som kunne vært brukt på enda mer sparing TS Anonymkode: eb468...1b7 1
Flammen12 Skrevet fredag kl. 06:09 #10 Skrevet fredag kl. 06:09 Reis på ferie! Fly så mye dere kan! Kjør på. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:19 #11 Skrevet fredag kl. 06:19 Flammen12 skrev (8 minutter siden): Reis på ferie! Fly så mye dere kan! Kjør på. Bare vent til miljø trollene prøver å ta deg😂 Anonymkode: ec617...500 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:23 #12 Skrevet fredag kl. 06:23 Så lenge pengebruken ikke går ut over noe annet pengene deres burde gått til (dere har sikker bolig, buffer i tilfelle noe skulle skje, og godt utgangspunkt for resten av livet der dere er nå) - så bruk pengene på det som gjør dere lykkelige! Det gjør iallfall jeg. Skal ta ulønnet permisjon for å ha barnet hjemme litt selv om vi får barnehageplass, og jobbe redusert etterhvert. Dette koster meg mange hundre tusen kroner, men om ikke pengene skal gi oss litt lykke (når tryggheten er på plass); hva skal vi med dem? Kommer sikkert til å gjøre det samme som dere når barna blir større 😄 Anonymkode: 511c5...b18
Flammen12 Skrevet fredag kl. 06:26 #13 Skrevet fredag kl. 06:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare vent til miljø trollene prøver å ta deg😂 Anonymkode: ec617...500 Det klarer de ikke🤷♂️ 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:36 #14 Skrevet fredag kl. 06:36 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ungene har endelig blitt store nok (5og8) til å være med på skikkelige ferier. Vi har vært på mye ferier i Europa. Men akkurat nå er vi på ferie i Asia Det er stor suksess og vi har det så fantastisk fint. Dette vil jeg hvert år Det jeg helst vil er 2 uker til Asia om vinteren og 2 uker tiø sør Europa til sommeren Set vil koste ca 150 000 til sammen dette er ikke et stort problem. Vi sparer 35000 i mnd året rundt. Har gjort det i flere år. Sparer ekstra noen mnd. Har 1,4 i fond og 1,8 i aksjer. Er gjeldsfri på hus om 5 år. Ingen billån Vi er 40 år Men jeg får litt dårlig samvittighet også. Av å bruke 150 000 på ferie! I tillegg kommer småferier i Norge Hvordan tenker dere andre? Det er det sløsing? Man lever jo bare en gang og jeg kjenner at dette er godt for sjela Anonymkode: eb468...1b7 Er 150’ så mye på en ferie da? Vi gjør det med 2-åringen Anonymkode: d522a...0e5
Kristin70 Skrevet fredag kl. 06:47 #15 Skrevet fredag kl. 06:47 Vi har prioritert ferier fremfor ekstrem sparing, og med de prisene det er på reise i disse dager synes jeg ikke to ferier for fire personer til 150 000 er veldig dyrt. Hvis du har skolebarn er det jo litt vanskelig å reise bort i to uker på vinteren, utenom juleferien og da skal det godt gjøres å få til en billig ferie.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:03 #16 Skrevet fredag kl. 08:03 Kristin70 skrev (1 time siden): Vi har prioritert ferier fremfor ekstrem sparing, og med de prisene det er på reise i disse dager synes jeg ikke to ferier for fire personer til 150 000 er veldig dyrt. Hvis du har skolebarn er det jo litt vanskelig å reise bort i to uker på vinteren, utenom juleferien og da skal det godt gjøres å få til en billig ferie. En uke i vinterferien og en uke perimisjon Anonymkode: eb468...1b7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:04 #17 Skrevet fredag kl. 08:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 150’ så mye på en ferie da? Vi gjør det med 2-åringen Anonymkode: d522a...0e5 Vi bor gratis i Frankrike og flyr på poeng. Derav billigere Anonymkode: eb468...1b7 2
micromaya Skrevet fredag kl. 08:11 #18 Skrevet fredag kl. 08:11 Dere har jo råd til det, og man lever bare en gang. Tenker at dette er vel investerte penger, både for dere og barna :). 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:11 #19 Skrevet fredag kl. 08:11 150 000 er ikke mye i årlig feriebudsjett lengre. Vil tro det er ganske gjennomsnittelig for en familie på 4. Problemet er vel heller hvordan dere skal få tatt ut barna fra skolen 2 uker hver vinter fremover. For å helle salt i såret så sparer dere heller ikke 35K i måneden, dere setter det av til utgifter som kommer, som f.eks ny bil, oppussing etc Anonymkode: 66ef6...804 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:22 #20 Skrevet fredag kl. 08:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 150 000 er ikke mye i årlig feriebudsjett lengre. Vil tro det er ganske gjennomsnittelig for en familie på 4. Problemet er vel heller hvordan dere skal få tatt ut barna fra skolen 2 uker hver vinter fremover. For å helle salt i såret så sparer dere heller ikke 35K i måneden, dere setter det av til utgifter som kommer, som f.eks ny bil, oppussing etc Anonymkode: 66ef6...804 1 uke er vinterferien, 1 uke permisjon Av 35 000 så går 5000 til bil resten fond og aksjer. Har fast trekk. La også inn 25000 til BSU i januar, det kommer i tillegg 150 000 er kanskje ikke så mye lenger. Vi bor gratis i Frankrike, og er ganske forsiktig med penger. Prioriterer å reise rundt, se mest mulig. Jeg får fortsatt dårlig samvittighet. For jeg synes det likevel er mye Anonymkode: eb468...1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå