Strigiformes Skrevet 27. februar #21 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge hun har mulighet til å ta til seg en hund, og faktisk forstår at det ligger mye jobb rundt dette med hund. Har hun jobb, er mye borte- så kan hun ikke ha hund. Du må helst ha hjemmekontor, være flere i husholdningen eventuelt, være ufør- hvis du skal kunne ha hund alene. Det første året er det en baby, og den kan ikke overlates til seg selv. Ei heller senere. Vi fikk hund, men vi hadde mange barn som kom tidlig hjem fra skole, mange å dele ansvar for å gå tur. En hund skal ha 3 turer om dagen- i alle fall de første 10 årene. Vår er 14 år og gammel dame, så hun trenger mer hvile. Men det er krevende å ha hund. Så hvis hun tror at det er en hvilepute for å ikke føle seg ensom, så kan hun gå på en ordentlig smell. Hun må faktisk forstå hva det kreves, og hun må lese seg opp. Anonymkode: 58637...ab4 Hjemmekontor har jeg aldri hatt, og det har gått helt fint. Overlykkelig hund når jeg kom hjem da 😆 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #22 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg sover hundre ganger bedre med bikkja tett inntil meg enn med mannen. Så visse deler kan en hund erstatte n kjæreste. Gladere når jeg kommer hjem, uansett når det er, er den også 🤩 Og ikke bryr den seg om hva vi ser på tv. Så det er mange fordeler med en hund framfor kjæreste. Anonymkode: 5b1e9...dff Vel, du kan like gjerne kjøpe et varmeteppe. Hunden gir ikke noe feedback, den er kun helt og holdent avhengig av deg. Du kan ikke snakke med den, den er et passivt familimedlem som kun krever og krever. Jo mer du gir, jo mer krever den. Ditt liv og din frihet blir svært begrenset. Enten må du bruke opp all din famile og alle dine venner for å kunne gjøre egne ting, eller så må du holde deg hjemme og klø hunden konstant bak øret. Du kan ikke "ta en pils" eller annet spontant etter jobb, du kan ikke dra på dansekurs uten å få gnagende dårlig samvittighet, du kan ikke dra på besøk til folk når du vil, du kan ikke reise når du vil, du kan ikke ta med deg hunden "overalt", mange er allergiske, liker ikke hund, vil ikke ha besøk av en hund som tar absolutt alt fokus. Men for all del, du kan jo sitte hjemme alene hele året, drikke rødvin, klappe hunden å se på Netflix (innimellom alle turene i all slags vær flere ganger om dagen, selv på mørkeste vinteren når du ligger der med feber, når hunden må luftes og du må plukke bæsj). Anonymkode: 954ff...6dc 1 2
Strigiformes Skrevet 27. februar #23 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, du kan like gjerne kjøpe et varmeteppe. Hunden gir ikke noe feedback, den er kun helt og holdent avhengig av deg. Du kan ikke snakke med den, den er et passivt familimedlem som kun krever og krever. Jo mer du gir, jo mer krever den. Ditt liv og din frihet blir svært begrenset. Enten må du bruke opp all din famile og alle dine venner for å kunne gjøre egne ting, eller så må du holde deg hjemme og klø hunden konstant bak øret. Du kan ikke "ta en pils" eller annet spontant etter jobb, du kan ikke dra på dansekurs uten å få gnagende dårlig samvittighet, du kan ikke dra på besøk til folk når du vil, du kan ikke reise når du vil, du kan ikke ta med deg hunden "overalt", mange er allergiske, liker ikke hund, vil ikke ha besøk av en hund som tar absolutt alt fokus. Men for all del, du kan jo sitte hjemme alene hele året, drikke rødvin, klappe hunden å se på Netflix (innimellom alle turene i all slags vær flere ganger om dagen, selv på mørkeste vinteren når du ligger der med feber, når hunden må luftes og du må plukke bæsj). Anonymkode: 954ff...6dc Klart man kan snakke med en hund. Gjorde det hele tiden jeg 😂 Han elsket det. Fulgte etter meg overalt. Til og med på do 😂 Hund er ikke for alle. Det er et familiemedlem. Spørs om det blir hund på meg igjen. Tviler på at jeg kommer til å ha kapasitet til det 😆 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar #24 Skrevet 27. februar Jeg skiller mellom hund og andre dyr. Folk som har behov for kontroll og å bli forgudet uansett oppførsel bør heller ha hund enn kjæreste. Anonymkode: 21b04...5a0 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar #25 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke sikkert det er en mann hun savner, men kanskje selskap og noen som verdsetter henne. Jeg ville, lat som jeg er, gått for katt. Like mye kjærlighet og selskap, men mindre jobb. Gal kattedame m mann Anonymkode: a1190...df4 Katten passer også seg selv og er renslig. Jeg får hår på ryggen av å tenke på folk som lar hunden slikke seg i ansiktet sånn en time etter at den spiste en random bæsj den fant i veikanten. Anonymkode: 954ff...6dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #26 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da øker sjansen for å treffe en bra mann i alle fall. Gode menn liker dyr. Anonymkode: 295d0...d0b Dårlige menn liker også å ha dyr, så det blir ikke noen sil å få seg hund ts Anonymkode: ec07b...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #27 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skiller mellom hund og andre dyr. Folk som har behov for kontroll og å bli forgudet uansett oppførsel bør heller ha hund enn kjæreste. Anonymkode: 21b04...5a0 Det er det jeg også tenker i hennes tilfelle. Hun blir svært gretten og frekk når ting ikke går som hun ønsker. Kan sikkert gi henne noe "kjærlighet" ved å få en hund ts Anonymkode: ec07b...c0f 2
DesmondMiles Skrevet 27. februar #28 Skrevet 27. februar (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kan hund "erstatte" en kjæreste? Et familiemedlem har aldri vært i forhold. Hun har forsøkt dating i mange år og one-night-stands som yngre. Det har aldri blitt til noe. Hun må ha ting akkurat på sin måte for å ha godt humør, og jeg tenker dette spiller inn på hennes sivile status. Nå har hun tenkt å skaffe seg hund, for å fylle tomrommet til en mann. Hun sendte meg en melding og spurte hva jeg tenker om det. Jeg ble sittende å tenke.. Hva er deres tanker om dette, er det noen som passer bedre til å kun ha tette relasjoner med dyr? (forstå meg rett) Anonymkode: ec07b...c0f Det sier i så fall sitt om hennes syn på menn og hva en kjæreste skal være, dersom hun oppriktig mener at en hund kan oppfylle "tomrommet". Jeg har hund, og jeg synes ærlig talt ikke den gir meg noe spesielt selskap når kona eller ungene ikke er hjemme. Og før vi fikk barn så var jeg mye alene med hunden. For all del, jeg liker å gå lange turer i fint vær med hunden, og dra på telttur der jeg har hunden med meg, men den fyller ikke noe rom som venn for min del. Endret 27. februar av DesmondMiles 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #29 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dårlige menn liker også å ha dyr, så det blir ikke noen sil å få seg hund ts Anonymkode: ec07b...c0f Noen dårlige mennesker liker dyr, men ingen gode mennesker misliker dyr. Anonymkode: a1190...df4
AnonymBruker Skrevet 27. februar #30 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen dårlige mennesker liker dyr, men ingen gode mennesker misliker dyr. Anonymkode: a1190...df4 Det finnes voksne som er redd for hunder og ikke liker dem av den grunn, de er fortsatt gode mennesker. Like greit å ikke sette mennesker i bås. ts Anonymkode: ec07b...c0f 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #31 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er det jeg også tenker i hennes tilfelle. Hun blir svært gretten og frekk når ting ikke går som hun ønsker. Kan sikkert gi henne noe "kjærlighet" ved å få en hund ts Anonymkode: ec07b...c0f Hun kan skaffe seg en submissive mann og trenger ikke ha sex med han engang. Nok av de som tørster etter å ha noen å tilhøre på den måten. Man må tenke alternativt og slutte å være helt tunnelsyn. Liker hun å være "Boss", så er det virkelig ikke noe hindring overhodet, men da må hun vite hva alternativene er, så det går fint om hun vil. Hun har valget. Anonymkode: a98c9...2c3 2 1
Strigiformes Skrevet 27. februar #32 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er det jeg også tenker i hennes tilfelle. Hun blir svært gretten og frekk når ting ikke går som hun ønsker. Kan sikkert gi henne noe "kjærlighet" ved å få en hund ts Anonymkode: ec07b...c0f Hadde aldri kjøpt en hund på dette grunnlaget. Stakkars hund. 1
Lur Venn Skrevet 27. februar #33 Skrevet 27. februar Hunden må byttes ut med sånn ca 10-15 års mellomrom da 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar #34 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun kan skaffe seg en submissive mann og trenger ikke ha sex med han engang. Nok av de som tørster etter å ha noen å tilhøre på den måten. Man må tenke alternativt og slutte å være helt tunnelsyn. Liker hun å være "Boss", så er det virkelig ikke noe hindring overhodet, men da må hun vite hva alternativene er, så det går fint om hun vil. Hun har valget. Anonymkode: a98c9...2c3 På soverommet må de visst gjerne dominere, men jeg vil faktisk foreslå det med en underdanig mann. ts Anonymkode: ec07b...c0f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå