Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga personlige utfordringer og dødsfall makter jeg ikke å gå på jobb nå. Jobben min er krevende. I sykemelding har lege skrevet inn: «Forhold på arbeidsplassen vanskeliggjør arbeidsrelatert aktivitet».

hva betyr det? Er ikke jobben i seg selv jeg sykemeldes på grunn av. Bør jeg er over dette så er det en helt fin arbeidsplass. Noen som vet hva det betyr? Leder vil se det og det ser så dramatisk ut… så kun til lege at jobben er for krevende for meg nå i den situasjonen jeg er i. 

Anonymkode: 00874...578

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vel at det er fanskelig å tilrettelegge derfor er sykemelding alternativet. 

Anonymkode: 7bdb0...8c7

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Står automatisk 

Anonymkode: abf35...439

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pga personlige utfordringer og dødsfall makter jeg ikke å gå på jobb nå. Jobben min er krevende. I sykemelding har lege skrevet inn: «Forhold på arbeidsplassen vanskeliggjør arbeidsrelatert aktivitet».

hva betyr det? Er ikke jobben i seg selv jeg sykemeldes på grunn av. Bør jeg er over dette så er det en helt fin arbeidsplass. Noen som vet hva det betyr? Leder vil se det og det ser så dramatisk ut… så kun til lege at jobben er for krevende for meg nå i den situasjonen jeg er i. 

Legen har ikke skrevet dette, det er et felt det er krysset av i

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står automatisk 

Nei det gjør det ikke. Jeg mottar mange sykemeldinger og det har aldri stått den ordlyden der. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Leder ser ikke noe av årsaken til sykemelding. Det er skjult informasjon. 

Anonymkode: 0243b...8f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha trykker feil? Dette punktet brukes om det er konflikt på arbeidsplassen som er årsak..

Anonymkode: e7d8a...d72

AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (4 minutter siden):

Nei det gjør det ikke. Jeg mottar mange sykemeldinger og det har aldri stått den ordlyden der. 

Står i min som jeg fikk på tirsdag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan han ha trykker feil? Dette punktet brukes om det er konflikt på arbeidsplassen som er årsak..

Dette. Høres ikke riktig ut. 

Leder ser uansett ikke årsak men det er jo feil. 

Anonymkode: f1088...a0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står det på min også, syk på pga depresjon, ingen problemer på arbeidsplassen..  ikke overtenk ts :) 

god bedring

Anonymkode: bd218...ba8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært så mye fokus fra politikere om gradert sykmelding, og tilrettelegging på arbeidsplassen. Antar punktet har kommet til eller blitt huket av for at du skal slippe det presset. Dette kan ikke tilrettelegges bort.

Anonymkode: 4fca2...249

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Arbeidsgiver har krav på seg til å tilrettelegge slik at den som er sykmeldt kan være mest mulig på jobb. Du er i en situasjon nå som gjør at du ikke skal være på jobb overhodet, og derfor er dette krysset av slik at ikke arbeidsgiver forsøker å finne en løsning for deg å kunne være på jobb nå.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det står på min også nå fordi det ikke går an å tilrettelegge for mer jobb uansett hva arbeidsplassen gjør (på grunn av sykdommen min pr nå). Har ingen konflikt på arbeidsplassen, tvert i mot, jeg elsker både jobben min og folkene der.

Anonymkode: dc6dd...4ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har vært så mye fokus fra politikere om gradert sykmelding, og tilrettelegging på arbeidsplassen. Antar punktet har kommet til eller blitt huket av for at du skal slippe det presset. Dette kan ikke tilrettelegges bort.

Anonymkode: 4fca2...249

Det tror jeg også. Det står det på mine sykmeldinger også for tiden, og jeg trives egentlig godt på jobb(så "konflikter på arbeidsplassen" er så irrelevant som du kan få det for min del). Det er bare det at jeg er sykmeldt for utbrenthet/utmattelse, og jeg jobber som renholder. Det er jo et fysisk krevende yrke med mye gåing, ståing, bøy og tøy(fra vinduer og lamper over speil til undersiden av vegghengende toalett). Og når kreftene rett og slett ikke strekker til(når selv det å gå på do føles som en treningsøkt), er det mildt sagt vanskelig å tilrettelegge for at jeg skal kunne klare å vaske bord og gulv, vask og toalett selv om jeg er syk.

Anonymkode: 1f3eb...128

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Arbeidsgiver har krav på seg til å tilrettelegge slik at den som er sykmeldt kan være mest mulig på jobb. Du er i en situasjon nå som gjør at du ikke skal være på jobb overhodet, og derfor er dette krysset av slik at ikke arbeidsgiver forsøker å finne en løsning for deg å kunne være på jobb nå.

Ellers i beskrivelsen står det jo at jeg er sykemeldt pga midlertidig belastning i livet, stress og angst. Det er skjult i sykemelding arbeidsgiver ser. Men den siste delen er synlig. Så det vil garantert ikke tolkes som at jeg er sykmeldt pga jobb? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står det på min også, syk på pga depresjon, ingen problemer på arbeidsplassen..  ikke overtenk ts :) 

god bedring

Anonymkode: bd218...ba8

Jeg er den som må nesten være døende før jeg sykemelder meg. Sitter bare og føler på skyld. Liker det ikke. Men jeg klarte ikke mer, og nå graves det og spør fra kollegaer. Jeg synes det er ubehagelig. 

AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (1 time siden):

Har stått i alle mine uansett grunn 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 35657...c01

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ellers i beskrivelsen står det jo at jeg er sykemeldt pga midlertidig belastning i livet, stress og angst. Det er skjult i sykemelding arbeidsgiver ser. Men den siste delen er synlig. Så det vil garantert ikke tolkes som at jeg er sykmeldt pga jobb? 

Arbeidsgiver er helt sikkert helt inneforstått med hvordan en sykmelding skal tolkes, så ikke stress noe mer med dette i tillegg til alt det andre du står i nå ❤️ 

Skrevet
FrkSolsikke skrev (2 timer siden):

Jeg skriver mange sykmeldinger og det står som et alternativ man kan krysse av. Jeg krysser svææært sjelden av på det, men det står der 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr jo ikke at jobben er årsak til sykdommen, men at jobben er vanskelig å kunne utføre mens man er syk.

Er utrolig stor forskjell på hva man gjør på de ulike jobbene. Jeg skulle en gang stå stille og dele medisiner mens jeg hadde problemer med et ben. Måtte bare gi opp, det var umulig å utføre jobben mens jeg sto stille. Måtte gå sikkert flere kilometer for å nå alle pasientene. Noe helt annet å sitte stille foran en skjerm. Samme hvis man er i sorg og skal jobbe med sårbare mennesker vs sitte på kontor med et regnskap. 

Anonymkode: 12a44...2b2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...