Sofiei Skrevet fredag kl. 08:28 #21 Skrevet fredag kl. 08:28 Knirke skrev (2 timer siden): Ro ned reka og rull inn piggene🐡. TS spurte ikke om «viktigheten» av renholdere. Jeg quotet heller ikke ts men det som skrev et innlegg som oser av dårlige holdninger til renholdere når du antyder at folk blir det for å straffe foreldrene. 1
Knirke Skrevet fredag kl. 08:50 #22 Skrevet fredag kl. 08:50 Sofiei skrev (21 minutter siden): Jeg quotet heller ikke ts men det som skrev et innlegg som oser av dårlige holdninger til renholdere når du antyder at folk blir det for å straffe foreldrene. At du leser det av mitt innlegg oser mer av dine egne dømmende holdninger. Jeg har aldri sagt et eneste vondt ord om renholdere.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:00 #23 Skrevet fredag kl. 18:00 Jeg jobbet med renhold i sommerjobb som ungdom. Kanskje gjøre slike jobber lettere tilgjengelig for ungdom og folk som trenger jobb? Og da tenker jeg ikke på renhold på sykehus og laboratorier men steder der marginene er mindre. Anonymkode: b2968...6e5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:35 #24 Skrevet fredag kl. 18:35 AnonymBruker skrev (På 26.2.2026 den 18.35): Hva skal til for at renholder er noe man planlegger å bli og ikke bare noe man ble fordi man ikke fikk en annen jobb? Hva skal til? Anonymkode: c6c25...4d5 Du kan gå bygg og anlegg, deretter renholdsoperatørfaget ved vgs. Jeg kunne ha valgt dette om jeg hadde vist om det, har siden tidlig tenårene alltid likt å holde det rent. Brettekanter på klærne, mest mulig støvfritt rom, vasket mer hjemme enn moren min gjorde. Ved heimkunnskap i 6-7 klasse så likte jeg godt rådene jeg fikk av lærer rundt renhold av kjøkken. Jeg valgte noe jeg kjente bedre til, men sluttet etter 1 år som lærling fordi jeg syns det var kjedelig. Har deretter jobbet som renholder siden jeg var 19 år, er i dag 33. Har nå søkt meg inn på fagskole for renholdsledelse og tror jeg kommer til å bli i yrket. Det er altså ikke noe jeg gikk til fordi jeg ikke fikk noe annet. Anonymkode: 7aecb...9f7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:41 #25 Skrevet fredag kl. 18:41 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg lurer fordi jeg selv er renholder og her sliter vi veldig med rekruttering. Helt krise! Så jeg lurer på hva man kan gjøre for å heve faget og få folk til å søke seg hit. Anonymkode: c6c25...4d5 Det har hjulpet endel de siste årene med at man får være på jobb likt som andre er på jobb. Før var det oftere at renholderne kom etter andre hadde reist. Lønna har blitt bedre, men den burde bli ennå høyere. Hms har blitt mye bedre, fra å vri opp til forfuktet blant annet. Slik iss fungerer, burde bli lagt om fullstendig. Jeg tror iss er en av de som gir renholdere dårlig utgangspunkt. Anonymkode: 7aecb...9f7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:42 #26 Skrevet fredag kl. 18:42 Møt opp på yrkesmesser og rekrutter folk fra tidlig alder. Stå på stand på kjøpesenter og del ut flygeblad der dere fremhever positive sider og mulighetene i renholdsyrket. Ingen har sett renholdsbransjen på studiemesser og liknende, kanskje derfor ingen tenker på din bransje som attraktiv. Anonymkode: 96a97...47f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:42 #27 Skrevet fredag kl. 18:42 Snuskete bransje full av kjeltringer og Jehovas vitner..som er de største kjeltringene. Anonymkode: 18c1b...36a 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:45 #28 Skrevet fredag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Økt lønn, kortere arbeidstider, bedre arbeidstider, mulighet for både fast arbeidsplass og variere arbeidsplass avhengig av hva man trives med, Anonymkode: f6220...f65 Det som fungerer på vår arbeidsplass er valgfri arbeidstid. For den som leverer barn, kommer når det er gjort. Den som syns morgener er tøffe, jobber ettermiddag/kveld. Vi har mulighet to korte pauser i tillegg til lunsj. Vi får det vi ønsker av maskiner og utstyr for mindre belastninger. Vi har faste områder hver dag og alle har sin egen renholdsplan de følger for å opprettholde standard. Anonymkode: 7aecb...9f7 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:07 #29 Skrevet fredag kl. 22:07 Jeg har jobbet som renholder i 35 år. Har aldri tenkt på å få en annen jobb. Jeg liker å se resultatet av jobben jeg gjør. Jeg liker ikke å gå på skole, så derfor ingen utdanning utenom fagbrev Jeg er veldig introvert og i jobben får jeg jobbe for meg selv uten å prate med så mange. Anonymkode: 869a8...d2b 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:12 #30 Skrevet fredag kl. 22:12 Jeg var hotelldirektør for noen år siden. En av renholderne var veldig flink, hun var arbeidsom, nøyaktig, gjestene likte henne. Jeg spurte henne om hun ønsket å jobbe i resepsjonen eller baren i stedet. Hun så forskrekket på meg og forklarte at hun "elsket" å vaske. Det var det hun ville. Noen bare trives med det, rett og slett. Anonymkode: 93a96...36a 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:23 #31 Skrevet fredag kl. 22:23 Jeg har dessverre ikke noe godt svar. Men vil bare si at jeg jobbet som renholder i feriene mens jeg var student. Og om jeg ser tilbake, skulle jeg nok forblitt renholder. Jeg fremsnakker det når jeg kan. 💚 Anonymkode: c96d7...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #32 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg var hotelldirektør for noen år siden. En av renholderne var veldig flink, hun var arbeidsom, nøyaktig, gjestene likte henne. Jeg spurte henne om hun ønsket å jobbe i resepsjonen eller baren i stedet. Hun så forskrekket på meg og forklarte at hun "elsket" å vaske. Det var det hun ville. Noen bare trives med det, rett og slett. Anonymkode: 93a96...36a Er ikke mange som skjønner at noen av oss renholdere har valgt det yrke pga vi liker det Anonymkode: 869a8...d2b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Skrevet 14 timer siden Knirke skrev (På 27.2.2026 den 9.50): At du leser det av mitt innlegg oser mer av dine egne dømmende holdninger. Jeg har aldri sagt et eneste vondt ord om renholdere. Hvorfor mener du da at et yrkesvalg som renholder er velegnet hvis man vil straffe foreldrene? Anonymkode: 87789...f2e 1
Knirke Skrevet 11 timer siden #34 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor mener du da at et yrkesvalg som renholder er velegnet hvis man vil straffe foreldrene? Anonymkode: 87789...f2e Hvis man har foreldre som er ekstremt opptatt av at man må bli lege, advokat etc og gnåler veldig mye om karriere, så ville det vært veldig effektivt å true med å bli renholder. 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #35 Skrevet 10 timer siden Knirke skrev (1 time siden): Hvis man har foreldre som er ekstremt opptatt av at man må bli lege, advokat etc og gnåler veldig mye om karriere, så ville det vært veldig effektivt å true med å bli renholder. Idiotisk tankegang og holdning til faget! Anonymkode: c6c25...4d5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #36 Skrevet 10 timer siden Fysisk god form samt litt over middels pirkete. Da er man langt på veg,så er det vel en fagprøve. Litt greit å ha lært hvordan man rengjør uten å ødelegge... Anonymkode: b8dad...cf3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #37 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor mener du da at et yrkesvalg som renholder er velegnet hvis man vil straffe foreldrene? Anonymkode: 87789...f2e Sikkert forde foreldrene er urenslige både med hus og hender. Da smeller det i trynet. Anonymkode: b8dad...cf3
Knirke Skrevet 10 timer siden #38 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Idiotisk tankegang og holdning til faget! Anonymkode: c6c25...4d5 Du skjønner vel at det ikke har noe med min holdning til faget å gjøre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå