Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 7 av svangerskapet, og på mnadags target kvalme. Jeg har ikke hatt oppkast enda, men kvalme som går i bølgedaler hele dagen lang. Dette har vært veldig ubehagelig og slitsomt på jobb. Jeg fikk skrevet ut Xonvea i dag, og fikk først litt sjokk når jeg betalte for dem. Dyre var de. Men, nå leste jeg gjennom pakningsvedlegget, og det er ett par ting jeg reagerer på. Det står at man ikke kan kjøre bil mens man tar dem, noe jeg er avhengig av å kunne gjøre her og der på jobb. 

Ellers står det at vanlig bivirkning er trøtthet. Jeg sliter egentlig mer med trøtthet allerede, enn kvalme. Kvalmen er veldig ubehagelig, men trøttheten gjør meg helt satt ut....så jeg klarer ikke å tenke meg enda mer trøtthet pga medisin. 

Nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Håpte at de kunne hjelpe meg til en litt bedre hverdag. 

Har noen av dere gått på dem? Kjørte dere? Hva med bivirkninger? 

Anonymkode: 5b298...e1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde de da jeg hadde ekstrem kvalme, desverre fungerte ikke noe på kvalmen.

Bivirkningen var trøtthet ja, sov store deler av dagen da jeg var sykmeldt grunnet innvalidiserende kvalme. Var like greit for meg da kvalmen var langt værre.

Anonymkode: 9ebcc...9c1

AnonymBruker
Skrevet

De første dagene ble msn være forsiktig med å kjøre bil da mange blir veldig søvnige. Jeg har gått på de siden uke 5 og er 22 uker nå. Den verste trøttheten forsvant etter noen dager men er fremdeles veldig sliten og må sove mye. 

Man kan få blå resept om man bruker dem i over 12 uker og er veldig dårlige uten de. 

Du må nesten velge hva du gjør. Evt. Bare prøve med de to på kvelden. Om du ikke er så kvalm kan det være det holder.

Anonymkode: db8d3...953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på de. De første dagene på medisin var jeg sinnsykt trøtt, men det gikk over etter noen dager. Nå føler jeg meg stort sett bare gravid-trøtt. Følte selv de ikke hjalp så veldig siden jeg har kvalme og oppkast selv på medisiner, men så glemte jeg å ta en kveldsdose og da var faktisk hele neste dag ødelagt. Så absolutt effekt av dem.

Vedr. bilkjøring tenker jeg man må vurdere litt om man selv føler man er i stand til å kjøre. Jeg kjører bil, fordi jeg ikke føler meg trøtt eller uoppmerksom. De første dagene på medisinen tror jeg ikke jeg ville lagt ut på langtur.

Anonymkode: 81b84...33d

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor du tar de på kvelden. Jeg jobber natt og tar de derfor om morgenen etter jeg har kommet hjem. Mange blir trøtte første timene etter inntak, så ta de før du skal sove.

Den verste bivirkningen for min del er ekstrem munntørrhet mens jeg skal sove.

Anonymkode: 864d3...153

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble trøtt av dem, men kunne fint kjøre bil når jeg måtte. De tok oppkastet, men ikke kvalmen. Fikk likevel i meg næring hver dag og fungerte bedre enn i to tidligere svangerskap før Xonvea kom på markedet.

Anonymkode: a9230...f6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også skeptisk pga det samme, men opplever ingen bivirkninger faktisk. Ikke mer trøtt og kjører bil som vanlig. Hadde startet før hvis jeg visste at det funket så bra for min del 😅 Og jeg var ikke alvorlig plaget, mest kvalm på kveldstid. Har prøvd å slutte da, men plutselig spydd, så går nå på laveste dose.

Anonymkode: a10f7...8cc

Skrevet

Jeg ble ikke særlig trøtt, i allefall ikke noe mer enn jeg allerede var. Og ikke på en måte som gikk ut over min konsentrasjon eller noe, var mer at alt føltes slitsomt å gjennomføre 😅 men tar heller trøtthet over kvalme any day!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...