AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Hei! Er det noen som har vært på sykehus og hatt forløsningssamtale på bakgrunn av kptsd pga overgrep? Er det isåfall noen som ønsker å dele erfaringer både med samtalen og selve fødselen? Anonymkode: 1f307...e86
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Var i et eget team på sykehuset, husker ikke hva det heter nå for det er endel år siden på ullevål. Men da fikk jeg jevnlige samtaler hvor vi snakket om det jeg trengte rundt kptsd og fødsel. Fikk fast jordmor, og min var veldig dyktig, tipper alle var det, de drev med dette hele tiden. For min del var det veldig fint, hadde stor betydning for at fødsel gikk så bra. Nå hadde jeg styrtfødsel så det ble hjemme alene, men jeg er ganske sikker på at samtalene også bidro til at jeg var helt rolig i det og hadde en veldig fin opplevelse til tross! Også var det selvsagt en fordel i forhold til at det da faktisk ikke var noen andre "i underlivet" mitt. Jeg fødte de to neste hjemme også fordi det var en så fin fødsel! I samtalene snakket vi bla om at det var helt uaktuelt at noen skulle sjekke åpning, de respekterte det, og jeg ville ta imot min egen baby, generelt ville jeg ikke ha noen i nærheten av underlivet, og hva vi kunne gjøre for å tilrettelegge og ta hensyn til det. At jordmor fint kunne være veldig i bakgrunn og observere, også hvordan de skulle gå frem for å lytte til baby foreks (viktig for meg at de tydelig spurte først). Dempet belysning, klær, alle slike ting og. Ble en plan jeg var veldig komfortabel med så jeg slapp å grue meg til noe der. Anonymkode: ad89b...c3d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå