Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fra mannen etter at han ble svært voldelig med meg, det har vært besøksforbud og anmeldelse. 
Vi har nå en dialog sammen pga av barna, han har vært svært snill i det siste, jeg vet ikke om det er manipulasjon eller om det stemmer, men det gjør meg forvirret og jeg føler jeg er glad i han, når han er snill så føler jeg hele kroppen blir rolig og jeg får puste igjen. 

Jeg skal ikke gå tilbake til han, men hvordan håndterer jeg disse følelsene uten å bli ødelagt selv av sorg. 

Anonymkode: 914e3...980

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Terapi.

Anonymkode: bb729...b28

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De blir alltid snill når det er slutt. Jeg har vært i flere sånne forhold pga voldelig barndom. Det er et mønster som skjer hver eneste gang de vet det er alvor og du virkelig gikk. Da vil de fikse bilen din. "Vil du ha noe?" "Jeg tok med gaver til deg". Vil du ha denne tingen du alltid ønsket deg?" Bare manipulasjon for å få deg til å ville gi det en ny sjanse.

Jeg var aldri sammen med mine ekser fordi jeg hadde andre følelser enn redsel for de så jeg vet ikke ang sorg. Jeg var alltid bare glad det var slutt og redd personen.

Men jeg lover deg at dette er manipulasjon. Ikke bit på. Hold fokus på fremtiden. Ta kommunikasjonen gjennom en tredjepart om mulig. 

Er besøksforbudet borte da siste dere kommuniserer?

Jeg lover deg ihvertfall at sånne folk forandrer seg ikke. Men de vil gjøre hva som helst for å få det de vil ha. 

Tenk at han vet hvordan han skal være grei og gjøre deg glad, men han valgte likevel å gjøre deg så redd at du måtte anmelde og få besøksforbud. Denne mannen er farlig. Og han burde ikke ha barna. Involver barnevernet.

Anonymkode: 362e4...3a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De blir alltid snill når det er slutt. Jeg har vært i flere sånne forhold pga voldelig barndom. Det er et mønster som skjer hver eneste gang de vet det er alvor og du virkelig gikk. Da vil de fikse bilen din. "Vil du ha noe?" "Jeg tok med gaver til deg". Vil du ha denne tingen du alltid ønsket deg?" Bare manipulasjon for å få deg til å ville gi det en ny sjanse.

Jeg var aldri sammen med mine ekser fordi jeg hadde andre følelser enn redsel for de så jeg vet ikke ang sorg. Jeg var alltid bare glad det var slutt og redd personen.

Men jeg lover deg at dette er manipulasjon. Ikke bit på. Hold fokus på fremtiden. Ta kommunikasjonen gjennom en tredjepart om mulig. 

Er besøksforbudet borte da siste dere kommuniserer?

Jeg lover deg ihvertfall at sånne folk forandrer seg ikke. Men de vil gjøre hva som helst for å få det de vil ha. 

Tenk at han vet hvordan han skal være grei og gjøre deg glad, men han valgte likevel å gjøre deg så redd at du måtte anmelde og få besøksforbud. Denne mannen er farlig. Og han burde ikke ha barna. Involver barnevernet.

Anonymkode: 362e4...3a5

Jeg er ikke redd han mer, eller jeg føler meg splittet. 
retten(barnerett) mener han kan se barna nå uten tilsyn, men med meg tilstede, dem mener det ikke foreligger akutt og nærliggende fare for at han kan skade oss. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Så han er veldig snill nå og du kjenner på fine følelser da? Hvorfor vat han ikke snill da dere var sammen? Da du var hans og du skulle være en av de aller viktigste  personene i livet hans? Hvorfor var han voldelig da? Dette er retoriske spørsmål og poenget mitt er at folk som er slemme når de er trygge på at de "har deg" ikke fortjener de fine følelsene dine. At han er snill mot deg nå skulle bare mangle da han burde angre, skamme seg og føle skyld. Men at han føler disse tingene betyr IKKE at du trenger eller bør bli med på hans reise. Du kan fint holde høflig avstand i kommunikaskonen med ham og det som skjer i livet hans trenger du ikke forholde deg til så lenge barna er trygge og har det bra med ham. Vile dog fulgt med på om han kan bli voldelig mot dem når de blir tenåringer, særlig hvis du har døtre. Ei sint jente i kvinnekropp som skrike at hun hater ham og kaller han noe stygt KAN trigge noe i ham hvis han har som utgangspunkt at han mener det er ok å slå andre.

Anonymkode: 1beb4...077

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke redd han mer, eller jeg føler meg splittet. 
retten(barnerett) mener han kan se barna nå uten tilsyn, men med meg tilstede, dem mener det ikke foreligger akutt og nærliggende fare for at han kan skade oss. Ts

MÅ du fasilitere de samværene eller kan du be bv være tilstede i stedet? Jeg tenker det ikke er for mye å be om å slippe å være fysisk sammen med ham, selv om du ikke er redd ham lenger. 

Anonymkode: 1beb4...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...