AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:33 #1 Skrevet onsdag kl. 22:33 Noen her med peiling på kredittkort? Fikk tilbud om SAS Amex elite, noen som kjenner dette opp mot andre kredittkort? Har DNB Saga i dag har egentlig vært fornøyd med ble fristet av SAS sitt. Syns det var svært dyrt da 570 ca i mnd. Eller fins det andre kredittkort å anbefale? Anonymkode: 2e0b4...947
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:42 #2 Skrevet onsdag kl. 22:42 Sparer du eurobonuspoeng? Jeg har begge, og bruker Amex kortet etter jeg har tippet 200k på Saga. På SAS Amex elite får du CT for hver 150k brukt : ) Anonymkode: c2135...ff4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #3 Skrevet i går, 08:01 Med mindre du har et høyt forbruk og samler eurobonuspoeng, anbefaler jeg ikke sas amex-kort. Det kun pga companion ticket at folk skaffer seg det kortet. Anonymkode: d74d4...4bd
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #4 Skrevet i går, 08:05 *skryt av at du har høy lønn og mye penger uten å fortelle at du har høy lønn og mye penger* Anonymkode: 1b307...ab1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:11 #5 Skrevet i går, 08:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): *skryt av at du har høy lønn og mye penger uten å fortelle at du har høy lønn og mye penger* Anonymkode: 1b307...ab1 Man trenger ikke å ha høy lønn og mye penger for å ha en kredittkort. Men smart. Og det er nok her du ramler av lasset. Anonymkode: 42535...3e9 2 2
rockybalboa Skrevet i går, 08:32 #6 Skrevet i går, 08:32 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): *skryt av at du har høy lønn og mye penger uten å fortelle at du har høy lønn og mye penger* Anonymkode: 1b307...ab1 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man trenger ikke å ha høy lønn og mye penger for å ha en kredittkort. Men smart. Og det er nok her du ramler av lasset. Anonymkode: 42535...3e9 Jeg tipper ab1 sikter til at TS nevner at vedkommende har DNB SAGA, som er for de med høy lønn og/ eller høy formue, ikke at noen har kredittkort. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #7 Skrevet i går, 08:47 Det finnes ganske mange kort du kan bruke, men ta et som er billig? Du kan sammenligne her: https://kortguiden.no/kalkulator Anonymkode: a567e...d68 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:57 #8 Skrevet i går, 08:57 Jeg spurte KI om dete da jeg nylig skulle ha nytt kort. Spurte om hvilket kort som var riktig for meg, og beskrev for KI hva som er viktig for meg, slik som reiseforsikring, drivstoffrabatt eller annet man er opptatt av. Jeg fikk en fin oversikt som jeg kunne jobbe videre med. Jeg brukte Microsoft Copilot, men andre KI-modeller gjør sikker det samme. Anonymkode: 8073c...cb9
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #9 Skrevet i går, 09:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke å ha høy lønn og mye penger for å ha en kredittkort. Men smart. Og det er nok her du ramler av lasset. Anonymkode: 42535...3e9 Det er meg du siterer. Du ramlet tydeligvis av lasset ved DNB Saga. Eller for å si det på en annen måte: *hvordan si at du ikke har peiling uten å si at du ikke har peiling* Anonymkode: 1b307...ab1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #10 Skrevet i går, 10:00 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sparer du eurobonuspoeng? Jeg har begge, og bruker Amex kortet etter jeg har tippet 200k på Saga. På SAS Amex elite får du CT for hver 150k brukt : ) Anonymkode: c2135...ff4 Ja stemmer samler eurobonus poeng. Takk for tips. Tipper man noen grenser når man er over 200k på Saga? Anonymkode: 2e0b4...947
AnonymBruker Skrevet i går, 10:03 #11 Skrevet i går, 10:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): *skryt av at du har høy lønn og mye penger uten å fortelle at du har høy lønn og mye penger* Anonymkode: 1b307...ab1 Har seg sånn at jeg har spart opp penger som vi bruker til å renovere en hytte og bruker kredittkort. Som en annen her sier er det ganske smart for da får man andre fordeler av å bruke penger man uansett har planlagt å bruke. Anonymkode: 2e0b4...947
AnonymBruker Skrevet i går, 10:07 #12 Skrevet i går, 10:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja stemmer samler eurobonus poeng. Takk for tips. Tipper man noen grenser når man er over 200k på Saga? Anonymkode: 2e0b4...947 Man får 10000 nivåpoeng per 100.000,- brukt. Opp til 200.000,- Etter det må man opp på 500.000,- i forbruk for å få siste 10000 nivåpoeng. Lønner seg derved å heller bruke Amex elite da det gir nivåpoeng for hver transaksjon. Samt veldig greit med CT per 150.000,- i forbruk. Kan maks oppnå to stykk hvert kalenderår. Ellers er SAS sitt Mastercard veldig greit, gir 500 nivåpoeng hver måned så fremt det har blitt brukt den måneden. Gir også Fly Premium fordeler hvor du får bonusbiletter i høyere klasse til rimligste poengpris. Anonymkode: c2135...ff4
AnonymBruker Skrevet i går, 14:18 #13 Skrevet i går, 14:18 Ville ikke gått over til amex. De varsler: Fra 1. mai 2026 vil renten bli beregnet fra og med datoen for hvert enkelt kjøp i fakturaperioden din og frem til gjelden knyttet til kjøpet er fullt ut betalt. Tidligere ble renten beregnet fra første dag etter fakturaens forfallsdato og frem til gjelden var fullt ut betalt. Dette betyr at du etter 1. mai 2026 kan bli belastet renter for flere dager i en fakturaperiode enn tidligere, og dine rentekostnader kan derfor bli høyere enn de er i dag. Anonymkode: d74d4...4bd
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Jeg anbefaler deg å regne på hva det vil koste med gebyrer/månedspris, og sammenligne det med målet for poengoppsparingen. Hvis du skal få valuta for pengene for CT, må du egentlig reise til et annet kontinent i business. Du må også være fleksibel nok til å kunne reise når du finner billetter. Jeg droppet å spare eurobonus-poeng siden situasjonen med barn/jobb gjør at vi ikke vil kunne utnytte poengene. Da blir det bare dyrt med dyre kort. Vær obs på at det er en god del steder som ikke tar Amex. SAS har dessuten to amex-kort - kun det ene gir CT utenfor Europa. Sjekk at du velger riktig. Anonymkode: a7559...c6e
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ville ikke gått over til amex. De varsler: Fra 1. mai 2026 vil renten bli beregnet fra og med datoen for hvert enkelt kjøp i fakturaperioden din og frem til gjelden knyttet til kjøpet er fullt ut betalt. Tidligere ble renten beregnet fra første dag etter fakturaens forfallsdato og frem til gjelden var fullt ut betalt. Dette betyr at du etter 1. mai 2026 kan bli belastet renter for flere dager i en fakturaperiode enn tidligere, og dine rentekostnader kan derfor bli høyere enn de er i dag. Anonymkode: d74d4...4bd Nja... Dette er muligens lett å misforstå. Bruker du kortet slik det BØR brukes, altså betaler regningen fullt ved forfall, så spiller det ingen som helst rolle og du betaler ikke noe ekstra. Det som er nytt er at dersom du velger å skyve på betalingen og kun betale minimumsbeløp ved forfall, så blir det annerledes. Si at du kjøper noe til 20' i starten av en ny fakturaperiode. Slik det har vært tidligere så begynte rentene å løpe på dette først fra forfall. Nå vil det i stedet bli beregnet renter fra kjøpstidspunktet. Men igjen: betaler du alt ved forfall så får du ingen ekstra kostnader og alt er som før. 🙂 Anonymkode: d9510...bc5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vær obs på at det er en god del steder som ikke tar Amex. SAS har dessuten to amex-kort - kun det ene gir CT utenfor Europa. Sjekk at du velger riktig. Anonymkode: a7559...c6e Dette er vel ikke riktig: Det er tre SAS Amex. Gratiskortet Classic gir kun ct i Europa, og kun med SAS. Amex Premium og Amex Elite (som begge koster penger) gir ct til hele verden med SAS og SkyTeam. Anonymkode: d9510...bc5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man får 10000 nivåpoeng per 100.000,- brukt. Opp til 200.000,- Etter det må man opp på 500.000,- i forbruk for å få siste 10000 nivåpoeng. Lønner seg derved å heller bruke Amex elite da det gir nivåpoeng for hver transaksjon. Samt veldig greit med CT per 150.000,- i forbruk. Kan maks oppnå to stykk hvert kalenderår. Ellers er SAS sitt Mastercard veldig greit, gir 500 nivåpoeng hver måned så fremt det har blitt brukt den måneden. Gir også Fly Premium fordeler hvor du får bonusbiletter i høyere klasse til rimligste poengpris. Anonymkode: c2135...ff4 Takk for nyttig informasjon. TS Anonymkode: 2e0b4...947
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #18 Skrevet 46 minutter siden Saga krever ikke så høy inntekt. Er man to i husstanden og begge tjener 750 000 kr, er man over grensen. Anonymkode: 0329d...ba6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå