Gå til innhold

Jeg har et hekt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et «hekt» på en fyr jeg sikkert aldri kommer til å møte igjen. Skal på date med en fyr til uka og jeg føler ingenting selv om han gjør alt riktig.. jeg har selvfølgelig sagt til denne fyren at jeg ikke føler det samme, men han ønsker likevel å prøve. Noen som har opplevd noe lignende? Går det over?

Anonymkode: efe06...81d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor dypt det sitter. Alt går over med tiden. Tiden leger alle sår.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre deg om hvordan du ville blitt møtt av han du har hekt på, slik at du hadde kommet deg videre? Jeg opplever dette med en mann, at han har hekt på meg, det er idealisering av meg , osv. han sender meg sikkert 20/30 meldinger hver dag. 

Anonymkode: 18f80...3e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om hvordan du ville blitt møtt av han du har hekt på, slik at du hadde kommet deg videre? Jeg opplever dette med en mann, at han har hekt på meg, det er idealisering av meg , osv. han sender meg sikkert 20/30 meldinger hver dag. 

Ja, jeg og????og vil jo ikke være slem, det er jo smigrende jeg bare føler ikke det samme...

Anonymkode: d8551...f58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts. Det høres ikke bra ut.. Jeg tenker bare ofte på han og den sommeren vi hadde. Det var skikkelig intense følelser rett etter det tok slutt. Jeg tror det bare må gå over av seg selv, det har blitt bedre med tiden men klarer ikke å slippe tak helt enda. Hvor lenge har det holdt på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mange ganger er en hekt en mental flukt fra seg selv og hverdagen, den som ER hektet er ofte mest hektet i ønsket og tanken de har om deg, ikke deg som person. Med en gang de hadde fått deg, og det de tror de vil med deg, så hadde de mistet interesse etter kort tid. De hadde innsett at du er ikke svaret på smertene eller hullet de prøver å fylle med å forgude deg.

Sjekk ut begrepet limerence, når man er besatt av en tanke, en projeksjon. 

Anonymkode: e2a10...018

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange ganger er en hekt en mental flukt fra seg selv og hverdagen, den som ER hektet er ofte mest hektet i ønsket og tanken de har om deg, ikke deg som person. Med en gang de hadde fått deg, og det de tror de vil med deg, så hadde de mistet interesse etter kort tid. De hadde innsett at du er ikke svaret på smertene eller hullet de prøver å fylle med å forgude deg.

Sjekk ut begrepet limerence, når man er besatt av en tanke, en projeksjon. 

Anonymkode: e2a10...018 .

Endret av Ungdomskrisen
Klarte å skrive uten å være anonym som trådstarter
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts. Det høres ikke bra ut.. Jeg tenker bare ofte på han og den sommeren vi hadde. Det var skikkelig intense følelser rett etter det tok slutt. Jeg tror det bare må gå over av seg selv, det har blitt bedre med tiden men klarer ikke å slippe tak helt enda. Hvor lenge har det holdt på?

Han har holdt på i noen mnder nå, jeg svarer han ikke, men jeg får litt vondt av han.

Jeg har prøvd å sagt til han at det han føler for meg er ikke ekte, at jeg er ikke den personen han innbiller seg at jeg er, vi har heller aldri datet. 
Men han kan skrive eks at han såg meg gå tur og viste ikke hvor han skulle gjøre av seg, at han ble så nervøs og skjelven og at han måtte dra hjem for han ble helt ute av seg😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har holdt på i noen mnder nå, jeg svarer han ikke, men jeg får litt vondt av han.

Jeg har prøvd å sagt til han at det han føler for meg er ikke ekte, at jeg er ikke den personen han innbiller seg at jeg er, vi har heller aldri datet. 
Men han kan skrive eks at han såg meg gå tur og viste ikke hvor han skulle gjøre av seg, at han ble så nervøs og skjelven og at han måtte dra hjem for han ble helt ute av seg😬

Hehe. Gjør det samme mot ham, send 30 sms daglig, følg etter ham og hvis han ser deg, snu og løp hjem! Her er noen tips til sms

du gjør livet mitt verdt å leve.

Jeg så en pakke med ost i dag, det minner meg om hvor mye jeg vil ha deg.

Elsker du meg også?

Hallo? Halloooo? Elskling?

I dag var jeg på jobb, noen sa navnet Kåre, det minnet meg så masse om ditt navn Ole, at jeg drømte meg helt bort.

Skal vi få familie sammen? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det holder på frem til du jobber deg gjennom det grumset i bunn som gjør at du blir hektet. For det har jo ingenting med den fyren å gjøre, det har alt å gjøre med ditt følelsesmønster, din tilknytning, din selvfølelse. Mye av det programmert i dine formative år i barndommen, og mest sannsynlig mange opplevelser gjennom ungdommen som også har forsterket denne programmeringen. 

Søk opp limerence som nevnt over, og les deg opp på tilknytninger. Søk opp "how to become secure attachment", eller på norsk, trygg tilknytning. Vær brutalt ærlig med deg selv. Still deg selv masse spørsmål for å komme til bunns i hvilke løgner du forteller deg selv. 

Sluk alt du finner av informasjon om disse emnene hvis du virkelig ønsker å bryte ut av mønsteret. For det er det eneste som er 100% garantert her - mønsteret ligger, både dessverre og heldigvis, inni deg selv og din underbevissthet. Så du har full kontroll, selv om det ikke føles slik! Du må bare trene opp hjernen din til et nytt mønster. 

Anonymkode: bdf51...d1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe. Gjør det samme mot ham, send 30 sms daglig, følg etter ham og hvis han ser deg, snu og løp hjem! Her er noen tips til sms

du gjør livet mitt verdt å leve.

Jeg så en pakke med ost i dag, det minner meg om hvor mye jeg vil ha deg.

Elsker du meg også?

Hallo? Halloooo? Elskling?

I dag var jeg på jobb, noen sa navnet Kåre, det minnet meg så masse om ditt navn Ole, at jeg drømte meg helt bort.

Skal vi få familie sammen? 

😂😂😂 da hadde han møtt opp på trappa mi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂😂😂 da hadde han møtt opp på trappa mi

Da fortsetter du in real, ikke la ham komme til ordet, prat på innpust og utpust, og mens du spiser, kjør fullt på nå! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da fortsetter du in real, ikke la ham komme til ordet, prat på innpust og utpust, og mens du spiser, kjør fullt på nå! 

Kanskje jeg skal invitere han på date slik at han får se at jeg ikke er den personen han tror jeg er hehe. 

• Nyttig 1
Skrevet

Mann her som har hatt hekt på ei som jeg hadde min største forelskelsen med. 

Etter bruddet, ga hun meg litt til å begynne med, og plutselig ghosting gjorde det verre. Jeg har aldri sendt mange meldinger hver dag, møte opp der hun bor eller hatt stalkertendenser. Hun sendte meg til slutt en kontant avvisning, og det hjelpte meg. Men det tok tid å komme over det. Det var kun i mitt hode. Å date under en hekt er umulig, og det var veldig urettferdig ovenfor de jeg møtte.

Ny partner nå, som er mye bedre en min hekt. Og forelskelsen øker jevnt nå et år inn i forholdet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (10 minutter siden):

Mann her som har hatt hekt på ei som jeg hadde min største forelskelsen med. 

Etter bruddet, ga hun meg litt til å begynne med, og plutselig ghosting gjorde det verre. Jeg har aldri sendt mange meldinger hver dag, møte opp der hun bor eller hatt stalkertendenser. Hun sendte meg til slutt en kontant avvisning, og det hjelpte meg. Men det tok tid å komme over det. Det var kun i mitt hode. Å date under en hekt er umulig, og det var veldig urettferdig ovenfor de jeg møtte.

Ny partner nå, som er mye bedre en min hekt. Og forelskelsen øker jevnt nå et år inn i forholdet!

Det der med ghosting er en skikkelig uting og gjør tankespinn og hekting enda verre, glad på dine vegne over å høre at du har det bedre! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje jeg skal invitere han på date slik at han får se at jeg ikke er den personen han tror jeg er hehe. 

Ja rett og slett, eller som fjellmannen nevner. En ordentlig kontant avvisning han ikke kommer rundt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja rett og slett, eller som fjellmannen nevner. En ordentlig kontant avvisning han ikke kommer rundt 

Jeg har vært veldig direkte med han, og spurt om han kan respektere meg og mitt privatliv, mannen er veldig kjekk, god jobb(sjef for et stort firma) og alt det der, han burde klart og finne seg noen andre tenker jeg .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært veldig direkte med han, og spurt om han kan respektere meg og mitt privatliv, mannen er veldig kjekk, god jobb(sjef for et stort firma) og alt det der, han burde klart og finne seg noen andre tenker jeg .

Si takk for deg og blokker, her er det du som må sette klare grenser, ikke spør, men vise hvor landet ligger

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det beste er nok å være brutalt ærlig og ikke gi noe rom for håp...

Skrevet

Er enig med det andre skriver her, hekt handler om mangler i oppvekst (evt arvet noen mønstre av familiens dna). Hvorfor date nå og ikke jobbe mer med deg selv først. Husk at for de fleste er forhold ‘nedpå’, man er på like stadier og trives i hverandres selskap. Jeg har blitt ‘hektet’ hele livet, inntil jeg plutselig forsto hvordan det hang sammen, først da klarte jeg å få til et forhold. Det kan dessverre ligge mye ubevisst for deg der, les litt om f eks skyggearbeid av Carl G Jung.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...