Gå til innhold

Russebuss

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leste i Adresseavisen at ei russegruppe skulle kjøpe russebuss, men de ble lurt og nå ligger de en halv million i minus. Hvor får de pengene fra? 

Min gutt er russ neste år og jeg kommer ikke til å betale for noe sånt. Kan betale for klær og sånn, men ikke noe unødvendig som en buss.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 5a1ac...4e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rike foreldre og mange jobber 

Skrevet

Min har hatt mange dugnader med russegruppa. Både salgsdugnader og arbeidsdugnad 

Hvis de er 30 stykker på bussen, så er ikke 500 000,- så mye delt på alle, hvis de har dugnad i 2 år 

Klær til russ er kjempedyrt! Koster jo 1000,- for en vanlig collagegenser. Angrer på at jeg sa jeg skulle betale klærne 😅

• Nyttig 1
Skrevet
Addie skrev (2 minutter siden):

Min har hatt mange dugnader med russegruppa. Både salgsdugnader og arbeidsdugnad 

Hvis de er 30 stykker på bussen, så er ikke 500 000,- så mye delt på alle, hvis de har dugnad i 2 år 

Klær til russ er kjempedyrt! Koster jo 1000,- for en vanlig collagegenser. Angrer på at jeg sa jeg skulle betale klærne 😅

Blir sikkert mye dyrere. Må ha bensin, sjåfør, evt reparasjoner. 

Skrevet

Pengene får de fra dugnadsjobb. 

på bussen til min sønn har de selv måtte betale 60 tusen per pers. Veldig mye av det har blitt samlet inn via dugnad. Resten har han tjent på jobben sin.  

Anonymkode: d43c5...9a3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

på bussen til min sønn har de selv måtte betale 60 tusen per pers. Veldig mye av det har blitt samlet inn via dugnad. Resten har han tjent på jobben sin.  

60 000 er mye penger. Kanskje ikke for alle, men for en del. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem betaler for forsikring?

Skrevet

De jobber dugnad og sommerjobber i to år. 

Anonymkode: 188dd...eff

Skrevet

Glad vi bor et sted der nesten ingen velger buss. På de 4 videregående som er nærmest var det 2 busser da mine var russ.

Her bruker de mer kasse biler, privat biler og traktor. Eller de går. Er og svært få som velger å dra på de store treffene i Norge og. De fleste har fest på lokalene rundt 

Men slik jeg har forstått rike foreldre putter i penger, at de jobber etter skolen,helger og ferie, ja noen bruker og konfirmasjon pengene sine, salg av kaker og andre ting. Tar på seg småjobber som brøyting, snø av tak osv

Skrevet
mommyaka skrev (6 minutter siden):

Hvem betaler for forsikring?

Russebussforsikring (eget produkt) blir en dråpe i havet på hva russebuss totalt koster.

Anonymkode: 83bd3...5ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De jobber dugnad og sommerjobber i to år. 

Anonymkode: 188dd...eff

Min har søkt på mange jobber, men får ikke jobb. Kanskje pga at han er ikke 18 år ennå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min har søkt på mange jobber, men får ikke jobb. Kanskje pga at han er ikke 18 år ennå 

Spørs mye hvor en søker og hvor en bor. 

Vi bor på bygda og der er det flere som tar inn under 18 år både kommune og bedrifter. 

Av bedrifter: jernvare butikk, Jernia, nille, bakeri, jula, biltema, kafé, jysk, europris, byggevare, elkjøp

Så er det bønder som tar hjelp til: pakking av ved, fjøs stell, ungskogpleie pleie osv

Kommunen tar inn ca 30 ungdom i alderen 13 til 19 år som blir fordelt i 2 puljer de får 4 uker de får jobb. Da innen parkavdeling, vaktmester, kafeteria på eldresenteret, renseri og stor kjøkkenet, og noen inn på helse

Anonymkode: 33f11...31b

Skrevet

Dugnader. Itillegg må de få seg en deltidsjobb ved siden av skolen 

Anonymkode: 1ea03...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...