AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:48 #1 Skrevet onsdag kl. 18:48 Jeg har fått mer og mer leddsmerter de siste årene. Føler meg svakere selv om jeg trener, sover dårlig og er mye sliten. Jeg mistenker at det er overgangsalder og fikk startet med hormonplaster for noen dager siden. Er det noen som har erfaring med hotmonplaster? Har det hjulpet mot leddsmerter? Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Anonymkode: f068d...a7a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:57 #2 Skrevet onsdag kl. 19:57 Jeg hadde store ledd/muskelsmerter og fikk god lindring av østrogen, bruker gelé. Måtte opp i fire pump daglig for å få bukt med leddsmertene. Nå er de borte. Anonymkode: 83ec8...005 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:02 #3 Skrevet i går, 06:02 Så bra at det lindret. Husker du hvor lang tid det tok før det ble bedre? Brukte du lang tid på å øke opp til riktig dosering? Anonymkode: f068d...a7a
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #4 Skrevet i går, 07:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra at det lindret. Husker du hvor lang tid det tok før det ble bedre? Brukte du lang tid på å øke opp til riktig dosering? Anonymkode: f068d...a7a Det begynte å kjennes etter et par måneder. Men det svingte veldig, sikkert fordi egen østrogennivåer svingte veldig. Jeg måtte opp på fire pump før smertene var borte. Det tok fem mnd å øke opp. Jeg styrte det selv, for gynekologen min var ekstremt rigid på at jeg ikke måtte ta mer enn to pump. men jeg hadde kraftige symptomer på hormonfall (alvorlig depresjon, kløe over alt, tørre øyne og skjede, håravfall, suicidal pms, intens uro, gråt hver eneste dag, hodepine nesten daglig, null sexlyst, fikk ikke lenger orgasme eller hvis jeg klarte det var den veldig svak, klitoris krympet sammen og ble veldig liten og flat, lista fortsetter) nå fikk du mer enn du spurte om🤣 Anonymkode: 83ec8...005 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:04 #5 Skrevet i går, 12:04 Jeg går på østrogenspray, og for meg hjelper det mot leddsmerter. Tok ca én uke før jeg merket effekt på hetetoktene, husker ikke helt hvor lang tid det tok med leddsmertene. Anonymkode: f4c2e...b56 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:41 #6 Skrevet i går, 12:41 Jeg har plaster og det har dempet eller fjernet alle overgangsplagene jeg hadde. Kjenner ingen leddsmerter lengre, i tillegg til det meste som er nevnt i innleggene over. Noe kjente jeg effekt av umiddelbart, mens annet bedret seg etterhvert. Vanskelig å si når jeg la merke til dette med leddene, men jeg vil tro etter rundt en månrds tid kanskje. Anonymkode: a9bd8...d82 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #7 Skrevet i går, 12:53 Jeg bruker hormonspray, og fikk effekt på leddsmerter i løpet av et par uker. Jeg startet på laveste dose, og da reduserte det bare smertene, men med middels dose, så forsvant de så godt som helt. Det varierer litt gjennom syklus, men generelt sett er det "en helt annen verden". Det skal jobbes hardt for å få meg til å slutte med hormoner, for å si det sånn. Anonymkode: 40103...0d0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #8 Skrevet i går, 13:01 Med frykt for å kippe tråden.. Dere som går på dette da, opplever dere bivirkninger eller er det bare gull å ha startet på hormoner? Anonymkode: 13569...6fe
AnonymBruker Skrevet i går, 19:51 #9 Skrevet i går, 19:51 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Med frykt for å kippe tråden.. Dere som går på dette da, opplever dere bivirkninger eller er det bare gull å ha startet på hormoner? Anonymkode: 13569...6fe Jeg har brukt hormonplasteret Sequidot i ca.1 år nå. Ingen bivirkninger så langt. Har hjulpet både på hetetokter, hjertetåke og leddsmerter. Jeg hadde også endel hodepine som jeg mistenker var relatert til lavt østrogennivå, det er også blitt mye bedre nå. K48 Anonymkode: 99bed...396 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Tusen hjertelig takk for oppmuntrende svar ❤️ Anonymkode: f068d...a7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå