Gå til innhold

Hvorfor skritteller?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kan noen forklare meg hva som er vitsen med å ha skritteller? Jeg forstår det nemlig ikke. Er det ikke mer interessant, treningsmessig, å vite at man har jogget i 2 timer enn at man har jogget 10 000 skritt? Jeg forstår nemlig ikke vitsen med slik informasjon... Kan noen opplyse meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vitsen er å ha en dings - en dings som mange andre har - så kan man snakke om dingsene sine i lunsjen. Nordmenn er dingsegale. :ler:

Skrevet

Jeg ser på skrittelleren min som en motivasjonskilde, har satt meg et mål nå. og da må jeg jo bare ut å gå for å klare målet for uken..

Skrevet
Kan noen forklare meg hva som er vitsen med å ha skritteller? Jeg forstår det nemlig ikke. Er det ikke mer interessant, treningsmessig, å vite at man har jogget i 2 timer enn at man har jogget 10 000 skritt? Jeg forstår nemlig ikke vitsen med slik informasjon... Kan noen opplyse meg?

Det viktigeste er egentlig å vite hvor langt man beveget seg. Ikke hvor lang tid eller med hvor mange skritt. En skritteller er sikkert greit om man har lyst til å danne seg et bilde av hvor aktiv eller inaktiv man er i løpet av en dag.

Skrevet

For min del er det slik Skrue beskriver. Bevisstgjøring, og ikke så mye mer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville bare sjekke hvor mye jeg egentlig går på jobben i løpet av en dag.. :)

Skrevet

Skrittelleren er nyttig for å holde oversikt over hvor mye "hverdagsmosjon" du får. Den kan nok være spesielt nyttig for folk som ikke trener til vanlig, og som har vanskelig for å komme i gang med "ordentlig" trening. Å gå noen tusen skritt ekstra om dagen hjelper godt på.

Jeg trener en del til vanlig, og vet at jeg får nok mosjon, så skrittelleren min ligger i en eller annen skuff og støver ned..

Skrevet

I tillegg til å vise hvor mange skritt jeg har gått/løpt, viser min skritteller også hvor langt jeg har gått, hvor lang tid jeg har brukt på den tilbakelagte distansen og hvor mange kalorier jeg har forbrent (nøyaktigheten på den siste der tar jeg med en klype salt). Når det gjelder tiden, så teller den kun den tiden jeg har vært i bevegelse, og det er jo bra. :)

Gjest Letti på besøk
Skrevet

Bruker den for motivasjon.

Min teller vanlig skritt og aerobic skritt. Hvor langt jeg har gått og hvor lenge jeg har gått aerobic skritt. Den teller også forbrenninga, men det noterer jeg ikke.

Ligger på ca tretten tusen vanlige skritt og mellom seks og syv tusen aerobic.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg ville bare sjekke hvor mye jeg egentlig går på jobben i løpet av en dag.. :)

Jepp, det samme med meg

Skrevet

Jeg har skrittteller rett og slett for moro skyld. bruker den som en motivasjonskilde for å se hvor flink jeg er til å bevege meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...