AnonymBruker Skrevet 28. februar #41 Skrevet 28. februar For meg er pris en viktig faktor. Ville aldri i verden brukt titusenvis av kroner på en tlf!! IPhone er bra den,men ikke så bra at den er verdt de pengene. Anonymkode: 355f4...b8c
skeiv-ostepop Skrevet 28. februar #42 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): iPhone har jo egentlig ganske lite i forhold til telefoner med Android siden det er større variasjoner blant telefoner med Android. Min telefon har ting som f.eks. 1 TB lagring, 32 GB ram, termisk kamera, night vision. FM-radio uten behov for ekstern antenne og 3.5 mm AUX utgang, batteri på over 10.000 mAh. Veldig bra kamera med 64MP+50MP+50MP+MP. Alt dette til under halve prisen av en toppmodell fra iPhone eller Samsung. Anonymkode: 56be6...ca3 Nei. iPhone har mye. Det Android mangler er et helhetlig økosystem. Ikke sikkert du trenger det. På lik linje med at jeg ikke trenger varmesøkende kamera på mobilen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #43 Skrevet 28. februar TS her. Veldig interessante svar! Jeg hadde ikke forventet alle som svarer "iPhone er enklere, Android mer avansert". Jeg hadde sett for meg en haug med veldig mye bedre og mer avanserte funksjoner hos iPhone enn hos Android, men ser ut fra svarene at der har jeg misforstått. Integrert økosystem/sømløshet mellom alle enheter forstår jeg har er attraktivt for den som velger iPhone og andre Apple-produkter. Det forutsetter jo selvfølgelig at man har behov for det, og det vil jeg anta at mange har. Tusen takk for svar, alle sammen! Anonymkode: c8137...6e8 1
skeiv-ostepop Skrevet 28. februar #44 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): iPhone er enklere, Android mer avansert Bare ikke tolk det som at iPhone ikke kan avanserte oppgaver. Det kan den. Begge kan i stor grad gjøre det den andre kan. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #45 Skrevet 5. mars Alt bare funker. Helt uaktuelt med Android. Mannen og ungene har Android, og jeg synes det er helt håpløst å bruke. Ser krøkkete ut og er ikke intuitivt. Min telefon varer mye lengre enn deres billige Samsung-telefoner også (men min er dyrere, så jeg går jo ikke i pluss). Anonymkode: d9d8c...8e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #46 Skrevet 5. mars Alltid hatt iPhone (siden 2007). Fått nå en android jobb tlf. Aldri følt meg så dum før. Finner ingenting på den🫣 Anonymkode: e4803...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #47 Skrevet 6. mars Jeg synes det er praktisk å kunne kopiere fra telefon og lime inn på mac-en, og motsatt. Ellers har jeg ikke så mye erfaring med samsung at jeg vet om det hadde vært et problem. Jeg bruker f.eks noen apper i jobb på mac som jeg også har på telefon, og det er veldig kjekt, men jeg aner jo ikke om de appene finnes for samsung, som f.eks Canva. Anonymkode: 32803...5eb
AnonymBruker Skrevet 9. mars #48 Skrevet 9. mars Jeg har iphone, og er veldig fornøyd. Hvordan er mulighetene på Android til å sette opp egne automatiseringer (snarveier)? Anonymkode: 2d196...3e7
GlitrendeSjokolade Skrevet 9. mars #49 Skrevet 9. mars Jeg har alltid hatt iPhone og synes det er kjempebra telefoner. Jeg liker også best de med stor skjerm. iPhone 17 pro Max er den siste jeg har kjøpt og dyr ja, men verdt pengene. Man trenger ikke kjøpe ny telefon ofte. Det gjør ikke jeg. Den forrige hadde jeg i 4 år ca.
aksase Skrevet 9. mars #50 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 21.38): Samsung her. Grunnen er at jeg to ganger har stått i en nød situasjon og ringt 113 med to forskjellige iphone. Begge gangene fikk jeg ikke ringt ut. Anonymkode: 366b3...249 Det kan være fordi det er kun 112 som er det nødnummeret som er lagt inn i systemene som det nødnummeret man alltid kan ringe, også uten å ha låst opp telefonen og uten å ha SIM-kort i telefonen. Kanskje virker også andre nødnummer på noen telefoner, men 112 skal alltid fungere i hele EU og EØS.
Gaia Skrevet 9. mars #52 Skrevet 9. mars iPhone "snakker" med Macen og iPaden min. Så enkelt er det for min del. Alt er tilgjengelig samtidig, og fungerer på tvers av enheter.
AnonymBruker Skrevet 9. mars #53 Skrevet 9. mars Syns de er ganske like, har hatt begge deler. Er vel mest en vane. Siden jeg i mange år har hatt den telefonen jobben velger for meg så bryr jeg meg egentlig ikke så hardt. Hvilket behov du har er vel det viktigste kriteriet. Anonymkode: 322d3...7cc
AnonymBruker Skrevet 9. mars #54 Skrevet 9. mars Jeg har hatt både android og ios og kommer nok aldri til å bytte til android igjen. Iphone bare funker. Aldri noe tull og alt går sømløst med mine andre apple-enheter. Synes innstillinger, meny og brukergrensesnitt på android er idioti. Altfor mye «greier». iOS er enkelt! Til info så er jeg senior UX designer, så jeg har en anelse teknisk forståelse i bunnen her. Anonymkode: 53147...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #55 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 17.48): Jeg har aldri hatt iPhone. Et par billige Samsung-telefoner, og nå en Motorola som kostet mindre enn 1400,- ny for litt over et år siden (og uten at man måtte knytte seg til et abonnement). Jeg ser mange har iPhone, også kolleger. Jeg har alltid lurt på hva iPhone har som er så tiltrekkende? De er jo veldig dyre! Jeg forstår at de har et annet operativsystem, men er det ellers mest statussymbol? Eller er iPhone så mye bedre at prisen er berettiget? Anonymkode: c8137...6e8 Jeg kjenner ikke alle forskjellene. Jeg er selv en av de som skygger langt unna Apple-produkter når jeg kan. Det er åpenbart mye å like med Apple-produkter, bl.a. at de ofte fungerer veldig godt sammen og de har et godt brukergrensesnitt, men det har Android også. Det jeg ikke liker med Apple, er at man blir fanget i et økosystem hvor man i all hovedsak er låst til å velge blant et svært begrenset utvalg av telefonmodeller, smartklokker og tilbehør fordi lite annet enn Apple-produserte ting fungerer. Apple stenger andre ute fra sine systemer for harde livet. Jeg vet at f.eks. Vipps/Mobilepay kjempet en årelang kamp før de gjennom diverse domstoler fikk åpnet for at det var mulig å tæppe med Vipps i stedet for Apple Pay på Apple-enheter. Android er et langt mer åpent system enn IOS/Apple. Et system som brukes og støttes av veldig mange produsenter og som derfor gir et stort mangfold av kompatible enheter, modeller og varianter. Dette gir bedre konkurranse, bedre priser og bedre utvalg. Funksjonsmessig tror jeg ikke det er noen veldig stor forskjell på Apple/IOS og Android. Brukergrensesnittet tror jeg også handler mest om hva man er vant til og hva man har lært seg. Ingenting er vanskelig bare du kan det... Selv sliter meg med å finne fram i IOS både på iPhone og Mac, men jeg synes Android og Microsoft(PC) fungerer helt supert. Anonymkode: 32c68...817 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #56 Skrevet 9. mars vi har brukst android i alle år men har i det siste gått over til aphone, hele familien. Rett og slett fordi det var enklest, hvis ikke enste mulige, måte å sette opp fult foreldrekontroll for barnas enheter, både iphone og ipad. Slik kan vi foreldre styre hvilke apper barna kan bruke, hvor lenge, men også, og ikke minst, hvor barna våre er til enhver tid. 😅 Anonymkode: fec46...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #57 Skrevet 9. mars Jeg har hatt begge deler, men etter at jeg begynte å kjøpe utifra "best-i-test" har det bare blitt android. Helt uaktuelt å betale mer bare for at det er en Iphone når android er bedre. Anonymkode: b81d2...d74 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #58 Skrevet 9. mars Jeg har androide på jobb og iphone hjemme. Når vi fikk Samsung på jobb ble jeg enda mer overbevist om at det blir iphone på meg alltid. Iphone er lettere å forholde seg til, enklere å forstå, mindre trykking for å oppnå det du ønsker. Det er ikke fordi jeg er dum, men jeg orker ikke tungvindt system når jeg kan få det lett. Kamera på iphone er mye bedre enn samsung, kamera på samsung gir ikke virkeligheten, den har et slags filter eller noe. Jeg bruker mye telefonen pga kamera å liker dermed det best, også veldig fint når jeg tar bilder med et annen kamera så får jeg lagt bilder rett inn på mac som også da betyr bildene mine er på telefonen med engang. Jeg liker safari bedre enn systemene til androide. Anonymkode: 5bbd5...414 1
Sioux Skrevet 10. mars #59 Skrevet 10. mars Største fordelen med iPhone er at den gir følelsen av å tilhøre en eksklusiv klubb. Slik som en Country Club, såkalte luksusvesker eller Mercedes S-Class i en periode, der reelle fordeler kan diskuteres men det er følelsen som gjelder. Alle markedsføringskampanjer til Apple fokuserer på nettopp dette: "If it's not an iPhone, it's not an iPhone", "If you don't have an iPhone, well, you don't have an iPhone". 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 10. mars #60 Skrevet 10. mars Sioux skrev (9 minutter siden): Største fordelen med iPhone er at den gir følelsen av å tilhøre en eksklusiv klubb. Slik som en Country Club, såkalte luksusvesker eller Mercedes S-Class i en periode, der reelle fordeler kan diskuteres men det er følelsen som gjelder. Alle markedsføringskampanjer til Apple fokuserer på nettopp dette: "If it's not an iPhone, it's not an iPhone", "If you don't have an iPhone, well, you don't have an iPhone". Alle merkevarer gjør det samme. Til og med Google gjør det, men med en annen målgruppe. Jeg synes det var åpenbart at Ts snakket om funksjoner på telefonene men når du nå drar inn merkevarebygging så viser det vel mest av alt at markedsføringen til Apple virker. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå