AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:44 #21 Skrevet onsdag kl. 20:44 Det er navnet som tiltrekker folk. Den jevne forbruker kan ikke forklare hvorfor det er bedre, de følger strømmen og må være lik alle andre og ha det samme. Vil du være som oss, må du gjøre som oss. Anonymkode: 9b93c...1b7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:46 #22 Skrevet onsdag kl. 20:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er navnet som tiltrekker folk. Den jevne forbruker kan ikke forklare hvorfor det er bedre, de følger strømmen og må være lik alle andre og ha det samme. Vil du være som oss, må du gjøre som oss. Anonymkode: 9b93c...1b7 Så hvis noen ikke følger din spesifikke strøm så er de ''utenfor'' eller ''må være lik alle andre''? Blir ikke det veldig hyklerisk? Det du i praksis sier er at folk bør velge som deg, hvis ikke....... Anonymkode: 85b8b...345 1 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 20:46 #23 Skrevet onsdag kl. 20:46 Det iPhone har er økosystemet til Apple. Ikke alle som ser nytten i det eller føler at det trengs, men for de som liker økosystemet kan ikke Android måle seg engang. Dvs kombinasjonen av telefon (iPhone), klokke (Apple Watch), nettbrett (iPad), PC (MacBook) og øreplugger (AirPods). Jeg vet at Android har begynt å få tilsvarende funksjonalitet som økosystemet til Apple men de er fortsatt ikke i nærheten av hvor sømløst eller knirkefritt det er. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #24 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg kan forstå at det at ulike enheter fungerer sømløst er attraktivt! "Ikke forstyrr" har alle mine telefoner hatt (Samsung og Motorola), men du mener kanskje noe annet enn jeg tenker på? "Ikke forstyrr" på mine telefoner har betydd/betyr at SMS/MMS og telefoner inn ikke gir lyd - altså at jeg ikke hører noen varsler eller ringtone. Er det noe annet enn det du mener? Og hva er lav batterimodus? ...merker at det er noen uttrykk jeg ikke kjenner til 🙂 Anonymkode: c8137...6e8 iPhone sin ikke forstyrr er veldig justerbar. Jeg har at anrop blir avvist første gangen, men sluppet gjennom andre gangen, for hvis noen faktisk trenger å få tak i meg på natta, ringer de som regel opp igjen. Man kan utelukke enkeltnummer fra det, så hvis f.eks. jobben min ringer så går den gjennom uansett. Sms vibrerer, men alle andre notifikasjoner vibrerer ikke eller lager ikke lyd. Min slår seg på automatisk kl 11 på kvelden, og av kl 8 om morgenen, slik at jeg ikke blir forstyrret av telefonen gjennom natta, uten at jeg trenger å huske å slå av lyd. Så det er ikke bare stillemodus, men altså at man velger hva som kommer gjennom og ikke. Jeg har også en egen ikke forstyrr-modus for når jeg er sosial, som slipper gjennom anrop, sms og epost, men skjuler alle andre notifikasjoner, slik at det er lettere å ikke bli distrahert av snapchat osv (jeg har en jobb som gjør at jeg må ha et halvt øye på telefonen sånn i tilfelle). Lav batterimodus beskrev noen andre, det begrenser endel strømbruk på telefonen, slik at når jeg kommer ned på rundt 20% strøm så varer batteriet mye lenger. Kjekt om det er en stund til man har mulighet til å lade, og jeg merker ingen begrensninger når jeg bruker telefonen, det er mer ting som at den senker lysstyrken noe, stopper automatisk backup til icloud mens det er på og andre bakgrunnsfunksjoner. Backup osv blir gjenopptatt når lav batterimodus blir slått av igjen/telefonen blir lagt på laderen. Det er også utrolig digg å kunne bruke Airdrop til å dele bilder med andre iPhone brukere, hvis jeg har vært ute med venner så kan jeg sende de bildene fra kvelden uten å måtte sende i melding, det sendes over bluetooth og er veldig kjapt og enkelt, rett fra min Photos app til deres. Anonymkode: 1fbcf...e14 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #25 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har aldri hatt iPhone. Et par billige Samsung-telefoner, og nå en Motorola som kostet mindre enn 1400,- ny for litt over et år siden (og uten at man måtte knytte seg til et abonnement). Jeg ser mange har iPhone, også kolleger. Jeg har alltid lurt på hva iPhone har som er så tiltrekkende? De er jo veldig dyre! Jeg forstår at de har et annet operativsystem, men er det ellers mest statussymbol? Eller er iPhone så mye bedre at prisen er berettiget? Anonymkode: c8137...6e8 For det første har ikke jeg betalt for en mobiltelefon på privat perspektiv siden en eller annen gang på 90-tallet. Så kosten av mobiltelefoner kommer aldri inn i vurderingen min. For det andre, er mobilbruken min, altså telefoni eller sms, en helt ubetydelig del av bruken av telefonen. Så 99 prosent av vurderingen av telefonen går på brukeropplevelse og tilgang til apper. Jeg bruker med jevne mellomrom Android telefoner, jeg har en brukstelefon og en Android telefon, og den primære grunnen til at jeg over tid tendenserer til å gå tilbake til iPhone som daglig telefon, er at brukeropplevelsen er mer konsistent over tid og applikasjoner. Det er mere funksjoner og større valgmuligheter på android, men det er også flere inkonsistente funksjoner mellom apper og OS, som gjør at den oppleves vanskeligere å bruke. Utfordringen på pris, handler stort sett om at Apple ikke selger billige modeller som ikke har kapasitet for det totale økosystemet : Du kan lett kjøpe Android telefoner som er for svake for enkelte bruksområder, mens den billigste iPhonen i ordinært salg, kjører OS og applikasjoner. Hvilket betyr at hvis ditt behov for smartfunksjoner er begrenset, og du er nødt å betale selv, er Android alltid bedre, mens når du har den fulle tekniske behovet for telefonen, så er det en balanse mellom avanserte funksjoner og brukervennlighet. Anonymkode: c4948...614 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): iPhone sin ikke forstyrr er veldig justerbar. Jeg har at anrop blir avvist første gangen, men sluppet gjennom andre gangen, for hvis noen faktisk trenger å få tak i meg på natta, ringer de som regel opp igjen. Man kan utelukke enkeltnummer fra det, så hvis f.eks. jobben min ringer så går den gjennom uansett. Sms vibrerer, men alle andre notifikasjoner vibrerer ikke eller lager ikke lyd. Min slår seg på automatisk kl 11 på kvelden, og av kl 8 om morgenen, slik at jeg ikke blir forstyrret av telefonen gjennom natta, uten at jeg trenger å huske å slå av lyd. Så det er ikke bare stillemodus, men altså at man velger hva som kommer gjennom og ikke. Jeg har også en egen ikke forstyrr-modus for når jeg er sosial, som slipper gjennom anrop, sms og epost, men skjuler alle andre notifikasjoner, slik at det er lettere å ikke bli distrahert av snapchat osv (jeg har en jobb som gjør at jeg må ha et halvt øye på telefonen sånn i tilfelle). Lav batterimodus beskrev noen andre, det begrenser endel strømbruk på telefonen, slik at når jeg kommer ned på rundt 20% strøm så varer batteriet mye lenger. Kjekt om det er en stund til man har mulighet til å lade, og jeg merker ingen begrensninger når jeg bruker telefonen, det er mer ting som at den senker lysstyrken noe, stopper automatisk backup til icloud mens det er på og andre bakgrunnsfunksjoner. Backup osv blir gjenopptatt når lav batterimodus blir slått av igjen/telefonen blir lagt på laderen. Det er også utrolig digg å kunne bruke Airdrop til å dele bilder med andre iPhone brukere, hvis jeg har vært ute med venner så kan jeg sende de bildene fra kvelden uten å måtte sende i melding, det sendes over bluetooth og er veldig kjapt og enkelt, rett fra min Photos app til deres. Anonymkode: 1fbcf...e14 Alle disse funksjonene har min android mobil. Anonymkode: 9b0fc...db0 1
skeiv-ostepop Skrevet 1 time siden #27 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alle disse funksjonene har min android mobil. Anonymkode: 9b0fc...db0 Men utfordringen der med Android er at du kan kjøpe ny Android i morgen og kanskje ikke få disse funksjonene. Uansett hvilken iPhone jeg kjøper så har de i praksis nesten alltid de samme funksjonene. Forskjellen vil ligge i størrelsen, batteri og kamera. Resten er forutsigbart.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #28 Skrevet 1 time siden Selv Samsung bruker. Der Apple folket ikke skjønner Android, så synes jeg Apple-Id er Nasa forskning. Men, men, klarer seg i livet... Anonymkode: 56d7e...b00
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #29 Skrevet 1 time siden Jeg har brukt begge deler over lengre perioder. Har nå Apple iPhone, og må innrømme at jeg savner en del funksjoner fra Android. Stort sett bare småting, det meste er jo ganske likt, men tror nok jeg går for Android neste gang. En av funksjonene jeg savner mest med Samsung er at dersom jeg tok et skjermbilde av en nettside så lagrer den lenken til nettsiden i bildet og gjorde bilde klikkbart. Utrolig praktisk for oss som bruker skjermbilder som huskelister. Anonymkode: 99e6e...518
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå