AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:48 #1 Skrevet onsdag kl. 16:48 Jeg har aldri hatt iPhone. Et par billige Samsung-telefoner, og nå en Motorola som kostet mindre enn 1400,- ny for litt over et år siden (og uten at man måtte knytte seg til et abonnement). Jeg ser mange har iPhone, også kolleger. Jeg har alltid lurt på hva iPhone har som er så tiltrekkende? De er jo veldig dyre! Jeg forstår at de har et annet operativsystem, men er det ellers mest statussymbol? Eller er iPhone så mye bedre at prisen er berettiget? Anonymkode: c8137...6e8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:51 #2 Skrevet onsdag kl. 16:51 iPhone var den første moderne smarttelefonen. Når man først har hatt en Apple-telfon er det lett å fortsette med det, og vanskelig å la være (alt er lagret i skyen og dukker automagisk opp i ny iPhone, i motsetning til om man bytter til android) I tillegg er brukergrensesnittet lavt. Anonymkode: e9ebb...274 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:00 #4 Skrevet onsdag kl. 17:00 Android er for avansert for den jevne iPhone-bruker. Anonymkode: 8e770...e69 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:00 #5 Skrevet onsdag kl. 17:00 Jeg har aldri brukt en androidtelefon, jeg har hatt Apple fra start, så det er umulig for meg å gi noe objektiv mening sånnsett. Men jeg har også en Mac laptop og liker hvor sømløst de fungerer sammen, iOS har endel features jeg vet android ikke har som jeg nå ikke kunne levd uten (ikke forstyrr, lav batterimodus). Jeg liker at Apple sporer brukerne sine veldig lite ift andre. Jeg bruker allerede iCloud til lagring så kjekt å ha alt fra mobilen der også. Anonymkode: 1fbcf...e14 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:07 #6 Skrevet onsdag kl. 17:07 Selv en iPhone bruker. Jeg har hatt det i alle år. Prøvd meg et par ganger på Samsung og det blir for meg mer innviklet enn iPhone. Også har jeg bare fortsatt med det. Anonymkode: 6c9e3...6c6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:03 #7 Skrevet onsdag kl. 20:03 AnonymBruker skrev (3 timer siden): iPhone var den første moderne smarttelefonen. Når man først har hatt en Apple-telfon er det lett å fortsette med det, og vanskelig å la være (alt er lagret i skyen og dukker automagisk opp i ny iPhone, i motsetning til om man bytter til android) I tillegg er brukergrensesnittet lavt. Anonymkode: e9ebb...274 Det er vel det samme med andre telefoner også; man kjøper gjerne det man kjenner. Jeg forstår ikke helt hva du mener når du skriver "grensesnittet er lavt" - kan du forklare litt mer? - ts Anonymkode: c8137...6e8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:05 #8 Skrevet onsdag kl. 20:05 Det er kun Android-brukere som lar seg bli sinte av sammenligninger når det kommer til programvare og enheter. Veldig sjeldent du ser at Apple-brukere blir like sinte. Vet ikke hva det kommer av. Som regel er det Android-brukerne som føler seg tvunget til å betegne Apple-brukere som ditt og datt. Hvis Android er så bra har du ingen grunn til å føle deg underlegen og kompensere. Anonymkode: 85b8b...345 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:07 #9 Skrevet onsdag kl. 20:07 Jeg har hatt iPhone fra start, og har andre Apple produkter. Og synes det er veldig enkelt. Men nå er min iPhone snart 5 år, tenker å kjøpe ny til høsten. Så jeg har de jo en stund før jeg bytter, og kjøper aldri dyreste modellen. Anonymkode: c01a7...cd3 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:07 #10 Skrevet onsdag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri brukt en androidtelefon, jeg har hatt Apple fra start, så det er umulig for meg å gi noe objektiv mening sånnsett. Men jeg har også en Mac laptop og liker hvor sømløst de fungerer sammen, iOS har endel features jeg vet android ikke har som jeg nå ikke kunne levd uten (ikke forstyrr, lav batterimodus). Jeg liker at Apple sporer brukerne sine veldig lite ift andre. Jeg bruker allerede iCloud til lagring så kjekt å ha alt fra mobilen der også. Anonymkode: 1fbcf...e14 Jeg kan forstå at det at ulike enheter fungerer sømløst er attraktivt! "Ikke forstyrr" har alle mine telefoner hatt (Samsung og Motorola), men du mener kanskje noe annet enn jeg tenker på? "Ikke forstyrr" på mine telefoner har betydd/betyr at SMS/MMS og telefoner inn ikke gir lyd - altså at jeg ikke hører noen varsler eller ringtone. Er det noe annet enn det du mener? Og hva er lav batterimodus? ...merker at det er noen uttrykk jeg ikke kjenner til 🙂 Anonymkode: c8137...6e8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:11 #11 Skrevet onsdag kl. 20:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kun Android-brukere som lar seg bli sinte av sammenligninger når det kommer til programvare og enheter. Veldig sjeldent du ser at Apple-brukere blir like sinte. Vet ikke hva det kommer av. Som regel er det Android-brukerne som føler seg tvunget til å betegne Apple-brukere som ditt og datt. Hvis Android er så bra har du ingen grunn til å føle deg underlegen og kompensere. Anonymkode: 85b8b...345 Denne kommentaren forstod jeg ikke. Jeg er ikke sint på noen som helst, bare nysgjerrig på hvorfor så mange bruker så mye penger på en mobil, og hva disse mobilene tilbyr som andre mobiler ikke har. iPhone er jo dyre alle sammen (så vidt jeg vet) men jeg vet at det finnes dyre Android-telefoner, også. - ts Anonymkode: c8137...6e8 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:15 #12 Skrevet onsdag kl. 20:15 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan forstå at det at ulike enheter fungerer sømløst er attraktivt! "Ikke forstyrr" har alle mine telefoner hatt (Samsung og Motorola), men du mener kanskje noe annet enn jeg tenker på? "Ikke forstyrr" på mine telefoner har betydd/betyr at SMS/MMS og telefoner inn ikke gir lyd - altså at jeg ikke hører noen varsler eller ringtone. Er det noe annet enn det du mener? Og hva er lav batterimodus? ...merker at det er noen uttrykk jeg ikke kjenner til 🙂 Anonymkode: c8137...6e8 De har litt flere funksjoner enn «ikke forstyrr» 😅 Anonymkode: 89083...259
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:15 #13 Skrevet onsdag kl. 20:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og hva er lav batterimodus? ...merker at det er noen uttrykk jeg ikke kjenner til Anonymkode: c8137...6e8 Mobilen reduserer energiforbruk ved lavt batteri slik at den varer lengre til det absolutt nødvendige til du får ladet. Android har også dette, til og med større muligheter til å justere oppførsel enn iPhone. Men det blir ofte litt vel teknisk for folk flest å detaljstyre så iPhone sin løsninger funker bra nok. Anonymkode: 8e770...e69 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:20 #14 Skrevet onsdag kl. 20:20 Det er ikke lengre noe særlig forskjell mellom de ulike merkene, det blir mest smak og behag. De dyrere modellene har gjerne større og bedre skjermer, bedre kamera, bedre batteri osv. De har mange av de samme funksjonene. Anonymkode: 2b056...b14 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:22 #15 Skrevet onsdag kl. 20:22 Tenker folk bruker det man kjenner til. Jeg er den eneste i familien med samsung, barn og mann har iPhone, og føler meg som en kuriositet 😅 Jeg hadde garantert trivdes like godt med en IPhone også, men orker ikke tilvenningen og jeg er som sagt fornøyd. Det er bra vi har et valg slik at det hjelper på å holde alt dyre priser nede. Godt med konkurranse. Anonymkode: 3c8b2...de6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:29 #16 Skrevet onsdag kl. 20:29 De har enkle eiere. Anonymkode: 2b3b5...8cc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:33 #17 Skrevet onsdag kl. 20:33 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Denne kommentaren forstod jeg ikke. Jeg er ikke sint på noen som helst, bare nysgjerrig på hvorfor så mange bruker så mye penger på en mobil, og hva disse mobilene tilbyr som andre mobiler ikke har. iPhone er jo dyre alle sammen (så vidt jeg vet) men jeg vet at det finnes dyre Android-telefoner, også. - ts Anonymkode: c8137...6e8 Men da var det jo ikke rettet mot deg? Anonymkode: 85b8b...345
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:37 #18 Skrevet onsdag kl. 20:37 Jeg har utelukkende hatt android siden min første telefon, og jeg klarer heller ikke å fatte hva Applebrukere mener er så mye mer avansert med Android. Det er jo det som alltid er svaret "det er så mye enklere med Apple". Som er å fremstille seg selv som mindre begavet. Det er jo intuitivt som bare det, og er det noe jeg ikke finner med en gang så er det bare å gå i søkefeltet. Jeg har en del "tvungen" omgang med iPhone gjennom jobben, og jeg klarer ikke komme på noe som helst den gjør bedre. Anonymkode: fc7cd...45d 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:38 #19 Skrevet onsdag kl. 20:38 Samsung her. Grunnen er at jeg to ganger har stått i en nød situasjon og ringt 113 med to forskjellige iphone. Begge gangene fikk jeg ikke ringt ut. Anonymkode: 366b3...249
Chlypa Skrevet onsdag kl. 20:39 #20 Skrevet onsdag kl. 20:39 Jeg ble influenset av en kjæreste til å prøve iphone for noen år siden. Jeg har prøvd å gå tilbake men takler det ikke. Må bare innfinne meg med å være en eple-bruker resten av livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå