Gå til innhold

Backpacking i latin amerika - budsjett

Fremhevede innlegg

victoria12344
Skrevet

Hei

Jeg og venninne skal backpacke i latin amerika i ca 8 måneder, i tillegg til at vi skal gå på skole. Reisen starter med 10 uker skole i costa rica, før vi reiser videre til panama og er der i ca 1,5 uke, ecuador 1,5 uke, peru 1,5 uke, brazil ca 4 uker, uruguay i 1,5 uke, og avslutter med 10 uker skole i argentina. Det blir jo sikkert litt mer og litt mindre på enkelte steder mtp hva vi ønsker å gjøre. Er det noen som har råd til budsjett for mat, hostell, reisemåter osv? Vi ønsker å være lengst i rio de janeiro siden det er så masse fint der. Om noen har noen tips til hva vi kan gjøre så er det også supert.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høy/lavsesong og hvor i hvert enkelt land har veldig mye å si på pris. Ser at landene dere har valgt er blant de dyreste i Latin-Amerika. Rio er dyrt, og på enkelte tidspunkt ekstremt dyrt. Og det er enorm forskjell på pris om dere skal til Galapagos eller bare være på fastlandet i Equador. Hva er grunnen til at dere har valgt akkurat disse landene? Dere dropper Colombia og Bolivia? Det er jo de to landene som etter min erfaring er best likt blant backpackere i Sør-Amerika (og blant de billigste).

Det er bare å sette i gang med å google (det finnes en haug med folk som har skrevet ‘reiseblogger’ for disse landene, inkludert beskrivelse av budsjett). Mer nøyaktig svar får dere ved å søke opp overnattingssteder på hvert sted med ca. dato på booking.com. Det er store avstander, så det blir en del flyreiser. Eller orker dere bussreiser på et døgn og kanskje mer? Priser på både buss og fly er jo og enkle å søke opp. 

Jeg har reist mye i Latin-Amerika og kan godt komme med tips, men det er mye enklere om dere spør mer konkrete spørsmål og sier litt mer om hva dere er interessert i.

Anonymkode: 19992...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...