AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Ingen skjerm, ingen lyd, leser ikke, eller holder deg opptatt på andre måter. Bare sitter i dine egne tanker? Kan du sitte hjemme og bare kikke ut vinduet og være tilstede? Eller på bussen? Går du turer uten å sjekke mobil eller hører på musikk/podcast? Anonymkode: 945cf...d59 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Så ofte jeg kan.. men har bråkete idiot naboer så there is that Anonymkode: f9ee9...88f 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Hvorfor vi trenger å kjede oss: https://m.youtube.com/watch?v=orQKfIXMiA8&pp=ygUYd2h5IHlvdSBuZWVkIHRvIGJlIGJvcmVk Anonymkode: 945cf...d59 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Gjør det en del på bussen og i naturen. Anonymkode: 63895...cc3
carlberner1 Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Som resten av befolkningen i vår del av verden: ALT for sjelden! Jeg gjør det bevisst så ofte jeg kan, er flink til det og nyter det Hjemme, ute, inne, gjerne på ettermiddag og kveld når anledningen byr seg. Kunsten å gjøre ikkeno er viktig, spør en (faglig dyktig) psykolog. For oss kontorrotter: noen gang opplevd at ventilasjonsanlegget på jobb ble skrudd av..? 1
Daria Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden På buss og trikk, på venterom , når jeg går tur. Sjelden hjemme - hvorfor sitte og se ut i lufta når jeg kan lese? - men i større grad andre steder etter at jeg ble mer avhengig av lesebriller... 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden I bilen, aldri musikk eller radio som står på. Og på bussen. Anonymkode: df48f...717
Blåttvann Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Aldri. Da hadde jeg nok tatt livet av meg innen første minutt. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Går helst tur uten mobilen, unntatt lange skogturer der jeg kan falle/ hjelp er vanskelig å nå, eller jeg kan gå meg vill. Har null retningssans, så det har hendt. Har hund, så daglig får jeg det avbrekket. Hjemme kan jeg ha tv av når jeg er alene hjemme også bare tenke over ting jeg vil gjøre. Leke med tanken på ommøblering, hvordan en ny taklampe kunne påvirke rommet, hva jeg vil gjøre ute til sommeren f.eks. Jeg er ikke sånn som kan diskutere meg frem til en løsning på ting, jeg må gå gjennom dem og ha en klar oppfatning i hodet selv først, så disse øyeblikkene er gull verdt! Anonymkode: baf69...e8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Hver dag ligger jeg på senga ca 30 min og ser ut vinduet der skogen ligger. Har heller ikke mobil eller musikk når jeg går tur. Jeg er veldig glad i å høre meg selv tenke, debriefe og spørre meg selv hvordan jeg har det. Andre ganger tenker jeg på helt overfladiske ting. Denne vanen fikk jeg innarbeidet under behandling for alvorlig depresjon. Da jeg var syk orket jeg ikke å være alene med meg selv og måtte ha utvendig stimuli hele tiden. Anonymkode: 4b30a...cc2 2 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Så ofte jeg vil. Her jeg bor er det ingen naboer på 2.5 km avstand. Bare naturens sus og stillhet. Verdt mer enn alt annet. Anonymkode: 6d561...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så ofte jeg vil. Her jeg bor er det ingen naboer på 2.5 km avstand. Bare naturens sus og stillhet. Verdt mer enn alt annet. Anonymkode: 6d561...d6f Kor ofte? Anonymkode: 69e95...828
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Stillhet er den nye superkraften. Hjernen din trenger mer ro. – Dokumentar Derfor: Når eg går tur Køyrer bil Er på butikken + kvar formiddag i 10 minutt. Då sit eg musestille med kaffikoppen og kikkar ut vindauget. Ser på vatnet som beveger seg på fjorden og skyene som sig sakte over himmelen. Anonymkode: 69e95...828 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Blåttvann skrev (1 time siden): Aldri. Da hadde jeg nok tatt livet av meg innen første minutt. Oi! Håpar du får hjelp ❤️ Anonymkode: 69e95...828 1
Strigiformes Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen skjerm, ingen lyd, leser ikke, eller holder deg opptatt på andre måter. Bare sitter i dine egne tanker? Kan du sitte hjemme og bare kikke ut vinduet og være tilstede? Eller på bussen? Går du turer uten å sjekke mobil eller hører på musikk/podcast? Anonymkode: 945cf...d59 Det er nydelig med slike øyeblikk ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kor ofte? Anonymkode: 69e95...828 Mange ganger daglig. Om jeg vil bryte stillheten setter jeg på noe musikk eller herjer på med et eller annet ute eller inne. Anonymkode: 6d561...d6f 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Så ofte jeg kan. Har øvd meg mye de siste to årene på å tåle stillhet. Det er gull verdt for nervesystemet. Så låner det på buss til og fra jobb hver dag, på kvelden før soving, og så ofte jeg kan i løpet av dagen ellers. Mikropauser og lengre økter. Praktiserer også dypere meditasjon enntil to ganger i uka. Anonymkode: f2164...dfa
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Ser flere nevner at de har dette på busser, trikk og butikk. Det er jo ikke stille på slike steder? Anonymkode: 6d561...d6f
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden Blåttvann skrev (1 time siden): Aldri. Da hadde jeg nok tatt livet av meg innen første minutt. https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen/ Anonymkode: 980b7...259
ElectricScum Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden Er jeg ute i det offentlig rom og venter på noe/noen så tyr jeg aldri til å scrolle på mobilen. Da blir jeg bare stående/sittende i en slags transe og stirre ut i intet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå