Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må vite om jeg er helt urimelig eller om dere er enige..

Min manns søster, 30 årene, har leid en liten leilighet i noen år, som da er normalt full med alt av møbler og eiendeler. Hun er en ganske så fri sjel, reiser mye og tar på seg strø jobber, og har aldri hatt en fulltids jobb.( ikke noe galt i det, jeg bare poengterer at hun er spontan og har ikke mye ekstra penger). Hun har nå sagt opp leiligheten, og planlagt 1 års reise rundt i verden. Problemer ligger nå i hvor hun skal lagre eiendelene det året, og hun og foreldrene mener at vi skal ta det. IKKE FAEN! (unnkyld meg..)

Vi har et lite hus, og 2 barn. Jeg har irritert meg lenge over det fulle rotete huset, så jeg har brukt de siste månedene på å rydde kaste selge. Så nå har vi tydeligvis masse plass. Mannen vil heller ikke, men sliter med press fra familien. Jeg forslo leie et lagerrom, men det vart dyrt og skummelt🙄

Foreldrene har ikke plass. 

Er det virkelig så urimlig å ikke ville fylle opp huset mitt med andre sine greier? Når kan noen tenke at dette er i nærheten av greit? Hadde der vært snakk om noen uker hadde jeg selvsagt sagt ja, men 1 år, + så lang tid det tar å finne ny leilighet?? Hell no.. 

Anonymkode: 176b7...b28

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre jeg hadde hatt en helt tom garasje eller rom jeg ikke trengte hadde det vært utelukket. Mini lager er like trygt og enkelt, så hadde stått på mitt. Ev. kan hun jo selge alt og leve enda friere.

Anonymkode: 8b64d...618

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun er voksen og ansvarlig for sitt liv og sine ting. Har du ikke plass, så har du ikke plass. Hun får leie et lager.

Anonymkode: a4c34...435

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet.
Si at du er redd for at barna ødelegger eiendelene, og at du gjerne betaler lagerplass. Forhåpentligvis har de tilstrekkelig bondevett til å likevel betale selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei er en komplett setning. 

Beklager vi har ikke plass. Beklager vi oppdaget vannlekkasje. Beklager vi trenger plassen selv. Beklager du får leie et lager eller selge det du kan, vi har ikke mulighet til å hjelpe. Nei nei nei. Og IKKE tilby å betale for lager. Har hun råd til å reise så har hun råd til lagerplass. Grow up.

Anonymkode: a2bf4...cff

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Her må dere bare begge to stå på deres. Ikke masse unnskyldninger og forslag, bare "Nei vi har ikke plass, det er helt uaktuelt." 

Absolutt ikke foreslå å betale for lager. 

Anonymkode: 0f56e...5b6

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun kan selge store ting og sette resten på betalt lager. Det er det andre gjør når de reiser utenlands et år og ikke har egen oppbevaringsplass.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er helt innafor å si nei, og det helt uten å kjenne på dårlig samvittighet. Ingen andre skal heller pålegge dere dårlig samvittighet for å si nei. Hun er et voksent menneske som må ta ansvar for sine egne ting.

Anonymkode: c6ec4...e45

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene har ikke plass

Dere har ikke plass

Foreldrene mener dere kan lagre tingene

Ja, da kan dere foreslå at foreldrene kan lagre tingene

Ellers kan hun jo leie et lagerrom.

Evt. selge alle møblene og ting som tar plass, og så har hun sine private eiendeler hos foreldrene.

Anonymkode: 265d0...f9a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har ikke mye ting og greit med lagringsplass egentlig. 

Men det ville jo merktes godt om vi skulle lagre ørten kasser i garasjen. Ville vært strevsomt å bytte dekk, lagre sykler etc.

Så nei. Dere har ikke mulighet. 

Urimelig forespørsel også. 

Anonymkode: 7f393...57b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: a462a...c79

• Liker 2
Skrevet

Bare si nei. Det er hennes eget ansvar. 

• Liker 4
Skrevet

Du er ikke urimelig, og det er heller ikke nødvendig å lage masse forklaringer om hvorfor, som noen foreslår her. 

Rådet om å tilby seg å betale for lagerplass og håpe at hun har vett til å ta kostnaden selv er noe av det dummeste jeg har lest her inne på en stund. Dette er helt åpenbart ikke folk som har slik type vett. 

Dette er det bare å si nei til. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min manns søster, 30 årene, har leid en liten leilighet i noen år, som da er normalt full med alt av møbler og eiendeler. Hun er en ganske så fri sjel, reiser mye og tar på seg strø jobber, og har aldri hatt en fulltids jobb.( ikke noe galt i det, jeg bare poengterer at hun er spontan og har ikke mye ekstra penger). Hun har nå sagt opp leiligheten, og planlagt 1 års reise rundt i verden. Problemer ligger nå i hvor hun skal lagre eiendelene det året, og hun og foreldrene mener at vi skal ta det. IKKE FAEN! (unnkyld meg..)

Vi har et lite hus, og 2 barn. Jeg har irritert meg lenge over det fulle rotete huset, så jeg har brukt de siste månedene på å rydde kaste selge. Så nå har vi tydeligvis masse plass. Mannen vil heller ikke, men sliter med press fra familien. Jeg forslo leie et lagerrom, men det vart dyrt og skummelt🙄

Er det virkelig så urimlig å ikke ville fylle opp huset mitt med andre sine greier? Når kan noen tenke at dette er i nærheten av greit? Hadde der vært snakk om noen uker hadde jeg selvsagt sagt ja, men 1 år, + så lang tid det tar å finne ny leilighet?? Hell no.. 

Det hadde ikke jeg giddet, irriterer meg over egen rot selv. Men bare så det er sagt ville jeg gladelig tatt imot andres ting også din manns søster sine ting om jeg hadde fått betalt 😁😁😁 

Kan det være aktuelt for henne å leie lagerplass privat? Sikkert billigere enn å leie lagerplass hos firma.

Anonymkode: 13113...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt nei. Har selv to barn og stort hus. Hadde allikevel agt vansker med å lagre alt til en ekstfa leilighet her. Det hadde garantert endt med at barna hadde greid å ødelegge noe, til tross for min iherdige insats for å unngå dette. Vi måtte også endret innboforsikringen. Det er ikke så vanskelig, men det er allikevel noe som må gjøres ekstra. 

Bare nei.

Anonymkode: 00407...f8b

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å si ja. Kunne sikkert fått til å ha mellomlagret en måned eller to om det var en overlapping med tanke på leiligheter, men utover det kan en voksen som har penger til å reise besørge lager selv :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (1 time siden):

Si at du er redd for at barna ødelegger eiendelene, og at du gjerne betaler lagerplass. Forhåpentligvis har de tilstrekkelig bondevett til å likevel betale selv. 

Hvorfor i alle dager skal ts "gjerne" betale lagerplass? Dama har råd til å reise verden rundt, da har hun råd til lager selv! Hun bør også være ressurssterk nok til å fikse et lager, for det er ikke akkurat enkelt å reise jorda rundt et år heller. 

Anonymkode: 00407...f8b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (1 time siden):

I alle dager, hvorfor skal TS betale det? Vet du hva lagerplass koster? Det er vel lite som tyder på at denne svigerinnen har så mye bondevett, så hva gjør TS da hvis dama sier ok, kom med pengene?

Anonymkode: 1157d...0b5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Si NEI før hun får inn en eneste ting. Det er umulig å bli kvitt det igjen.  Sier jeg som har en voksen sønn med dårlig boevne, som har okkupert en hel etasje hos meg.  Helt umulig å bli kvitt, og ingen hjelp å få noe sted.  Jeg vil gjerne selge eiendommen, men får ikke ut hverken sønn eller lageret hans.

Anonymkode: a23f5...dbb

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, ærlig talt. Med mindre man har eksepsjonelt god bodplass er det uaktuelt. Det finnes da flust av minilager i ulike størrelser man kan leie - skal hun reise får hin regne det med inn i budsjettet eller selge ting.

Anonymkode: ef32b...546

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...