AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Fikk influensa, feber på opp mot 39,7 i dagesvis og masse små blemmer på overkroppen. Da feberen forsvant, ble utslettet til små sår og jeg hadde sikkert 100-200 små skorper overalt på overkroppen, og så ikke ut. Hadde utslettet noe med feberen å gjøre? Har aldri fått utslett før når jeg har hatt høy feber Anonymkode: 61ab0...f0b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden ikke så godt for oss å si... Men sikker på det var influensa og ikke annen virus sykdom da? vannkopper? Anonymkode: 16e4b...961 1
LivetErEnLek Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Høres ut som om du har hatt vannkopper, ikke influensa
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Dette må du selvfølgelig ta med lege! Anonymkode: 7401d...cdc
moomino Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Dette bør du ta med lege. Høres mer ut som vannkopper
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): ikke så godt for oss å si... Men sikker på det var influensa og ikke annen virus sykdom da? vannkopper? Anonymkode: 16e4b...961 Måtte til lege siden jeg hadde tungt for å puste, hoste og mye slim, og hun testet meg og den slo ut på influensa A Ts Anonymkode: 61ab0...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden LivetErEnLek skrev (26 minutter siden): Høres ut som om du har hatt vannkopper, ikke influensa Har hatt vannkopper og det var det ikke. Utslettet var bittesmå røde knopper som ble til skorper. Ts Anonymkode: 61ab0...f0b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette må du selvfølgelig ta med lege! Anonymkode: 7401d...cdc Dette ligger et par uker bak i tid, jeg er frisk nå og ingen grunn til å kontakte lege, men bare lurer på om det er noen andre som har hatt et slikt utslett når de var febersyke. Ts Anonymkode: 61ab0...f0b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ligger et par uker bak i tid, jeg er frisk nå og ingen grunn til å kontakte lege, men bare lurer på om det er noen andre som har hatt et slikt utslett når de var febersyke. Ts Anonymkode: 61ab0...f0b Sjekket ikke legen utslettet da? Anonymkode: 844e1...3e0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Mannen min fikk helvetesild i vinter. Da fikk han utslett på overkroppen, men det var veldige smerter i det utslettet, så vet ikke om det er det samme. Hadde også feber, men ikke influensa. Man kan jo få to virus samtidig da. Anonymkode: 95864...149
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Hvordan herpes zoster, som viruset heter, vil oppføre seg ved infeksjon eller reaktivering, er avhengig av hvor robust immunforsvar verten har. Viruset kan reaktiveres, men en person kan også reinfiseres med nytt virus utenfra, selv om man hadde vannkopper som liten. Helvetesild (reaktivert herpes zoster) må ikke nødvendigvis bli verken helvete eller ild. Det også oppleves som smerte i huden uten utslett eller blemmer, eller utslett/blemmer uten smerter. Reinfisering med herpes zoster oppleves ofte som en primærinfeksjon (altså som vannkopper mer enn helvetesild). Hvordan man reagerer på virus avhenger mer av hvor robust/velregulert immunforsvar man har i utgangspunktet enn av viruset. Anonymkode: 1a12e...d67 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekket ikke legen utslettet da? Anonymkode: 844e1...3e0 Jeg glemte å si noe om utslettet da jeg var hos legen, men hun lyttet på meg og løftet jo opp genseren bak, så det er rart at hun ikke la merke til det. Det kan hende hun trodde det var kviser eller eksem.. Ts Anonymkode: 61ab0...f0b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan herpes zoster, som viruset heter, vil oppføre seg ved infeksjon eller reaktivering, er avhengig av hvor robust immunforsvar verten har. Viruset kan reaktiveres, men en person kan også reinfiseres med nytt virus utenfra, selv om man hadde vannkopper som liten. Helvetesild (reaktivert herpes zoster) må ikke nødvendigvis bli verken helvete eller ild. Det også oppleves som smerte i huden uten utslett eller blemmer, eller utslett/blemmer uten smerter. Reinfisering med herpes zoster oppleves ofte som en primærinfeksjon (altså som vannkopper mer enn helvetesild). Hvordan man reagerer på virus avhenger mer av hvor robust/velregulert immunforsvar man har i utgangspunktet enn av viruset. Anonymkode: 1a12e...d67 Jeg var så borte vekk når jeg hadde høy feber, men nå at utslettet klødde litt når det begynte å omdanne seg til små sår og skorper. Det kan jo kanskje vært et slags svette utslett, hvis det finnes? Ts Anonymkode: 61ab0...f0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå