Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si at du trives godt i både hans og eget selskap. Si at turen vil være godt for han, og at du gleder deg til at han kommer hjem igjen. 

Anonymkode: cefeb...b0e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si kvaliteten på innleggene er i ferd med å nå nye høyder her inne. Velfunderte, reflekterte og nyttige innlegg som sikkert er til stor hjelp for TS.

Hva gjør dere egentlig  her inne? Annet enn å fremstå som verdiløse tapere uten en eneste reflektert tanke i hodet?

Anonymkode: 1a88a...c1e

Er her for underholdningen...

Anonymkode: 90b44...63e

AnonymBruker
Skrevet

Selg det inn som at dette kan bli den siste sjansen på lang tid for dere å ha tid fra hverandre (noen dager er virkelig ingen krise i et forhold hvor begge er friske) OG at dette er siste sjanse for DEG å få alenetid mer enn noen timer her og der før du får barn. Jeg har hatt alenetid de gangene jeg har vært syk på sykehus etter jeg ble mamma. Thats it. Haddr forklart at å ønske litt alenetid før baby kommer handler ikke om ham og han må tåle det. 

Anonymkode: 3aaf2...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min teori her:

Ts sier det er greit han reiser på firmatur. Han blir snurt fordi han egentlig ikke vil og da vil han heller ikke ha fripass av dama til å reise. Han vil at hun sier nei,du må være hjemme med meg. Nå har han ingen unnskyldning for å ikke reise. Så da vender han det mot henne, at hun ikke liker han lenger eller vil ha han hjemme. 

Jeg ville spurt hva den egentlige grunnen til at han ikke vil reise. Og sagt at det er helt ok begge deler, reise, ikke reise. Det må bli hans valg. Sagt at jeg er her og støtter deg i hva du enn bestemmer deg for. Du kan reise hjem tidligere om det er ønskelig osv. Trygget mannen på en måte. 

Anonymkode: b7bcb...8ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt.

Det mest nærliggende er jo å tenke at han er grunnleggende usikker.. på seg selv, på deg, på forholdet, hva det nå er. Trenger han konstant bekreftelse? Dere må komme litt til bunns i hva det er som trigger en så merkelig reaksjon fra han. Han er kanskje skadet fra forrige eks, og må en tur i terapi. Gjerne FØR dere får barn, når en sånn helt banal filleting skaper trøbbel, så er det litt faresignal før dere skal inn i noe som virkelig tester selv de beste forhold.

Du kan jo lansere det som en tur i paterapi, og ikke bare at det er han det er noe "galt" med liksom. De fleste går først i det når det er altfor seint, men det er mye bedre å gå FØR det er problemer enn etter, bare ta det som en del av å bygge forholdet og gjøre det enda bedre og mer robust. Og som en del av forberedelsene til barnet, "barnesikre" forholdet. For hva gjør en mann som dette, når du har en baby klistret på puppen hele dagen, og ikke orker sex, eller av og til ikke hele fyren engang. At mannen føler seg forsømt, noen ganger til og med nesten overflødig og omtrent bare i veien når barnet kommer, er ikke uvanlig.

Parterapi eller ikke, her må det en seriøs prat til i all fall. Det kan jo også ligge i at man er forskjellige i hvor mye behov man har for å være med hverandre eller å ha alenetid. Noen kan jo tolke den andres behov for alenetid som manglende kjærlighet, fordi de selv er som frimerker på den de elsker og hater å bare ha en natt borte fra dem.

Anonymkode: 1c8a1...9c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil sikkert ikke reise. Er han introvert kanskje? Da skjønner jeg det godt.
Hadde vert et mareritt å tilbragt 1 uke med kollegaer på en reise 🫠  Må ha "hjemmetid" med mine nærmeste for å få ladet batteriene.

Anonymkode: ae93f...c5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han vil sikkert ikke reise. Er han introvert kanskje? Da skjønner jeg det godt.
Hadde vert et mareritt å tilbragt 1 uke med kollegaer på en reise 🫠  Må ha "hjemmetid" med mine nærmeste for å få ladet batteriene.

Anonymkode: ae93f...c5c

Det gjør det nesten enda merkeligere, om han ikke kan si til sin nærmeste at han er lite keen på å dra på jobbtur.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke normalt.

Det mest nærliggende er jo å tenke at han er grunnleggende usikker.. på seg selv, på deg, på forholdet, hva det nå er. Trenger han konstant bekreftelse? Dere må komme litt til bunns i hva det er som trigger en så merkelig reaksjon fra han. Han er kanskje skadet fra forrige eks, og må en tur i terapi. Gjerne FØR dere får barn, når en sånn helt banal filleting skaper trøbbel, så er det litt faresignal før dere skal inn i noe som virkelig tester selv de beste forhold.

Du kan jo lansere det som en tur i paterapi, og ikke bare at det er han det er noe "galt" med liksom. De fleste går først i det når det er altfor seint, men det er mye bedre å gå FØR det er problemer enn etter, bare ta det som en del av å bygge forholdet og gjøre det enda bedre og mer robust. Og som en del av forberedelsene til barnet, "barnesikre" forholdet. For hva gjør en mann som dette, når du har en baby klistret på puppen hele dagen, og ikke orker sex, eller av og til ikke hele fyren engang. At mannen føler seg forsømt, noen ganger til og med nesten overflødig og omtrent bare i veien når barnet kommer, er ikke uvanlig.

Parterapi eller ikke, her må det en seriøs prat til i all fall. Det kan jo også ligge i at man er forskjellige i hvor mye behov man har for å være med hverandre eller å ha alenetid. Noen kan jo tolke den andres behov for alenetid som manglende kjærlighet, fordi de selv er som frimerker på den de elsker og hater å bare ha en natt borte fra dem.

Kan være han lider av medavhengighet, og da er det heller ikke så rart av dama ikke skjønner hva som er gærent. For det er mest sannsynlig henne! 

Anonymkode: cb866...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...