AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:44 #1 Skrevet onsdag kl. 06:44 Jeg står i en litt vrien situasjon. Mannen er invitert på firmatur for en liten uke nå i sommer. Jeg tenker han har veldig godt av dette da han er relativt ny på arbeidsplassen og jeg vet han egentlig ønsker å bli bedre kjent med de han jobber med. Det er en gjeng på rundt 30, overvekt av menn. Innerst inne tror jeg han har lyst selv men han holder seg igjen fordi da blir jeg alene, jeg er gravid, han taper frihelg osv. Jeg klarer helt fint å sysselsette meg med gaming, bøker og jobb mens han koser seg. Jeg trygget han på at det var ingen fare med meg. Dette har han nå tolket som at jeg ønsker fri fra han. Det var absolutt ikke tanken da jeg foretrekker at vi er sammen, men han kan ikke sette så mange hindringer for seg selv bare fordi han har partner. Jeg vet han levde isolert med eksen og at hun bestemte mye, men han vet jo veldig godt at jeg ikke er henne. Noen som har erfaring med sånne menn? Hvordan støtte uten at han føler seg uviktig og uønsket hjemme? Jeg vil jo hans beste og tenker det verste som kan skje på denne firmaturen er at de blir fyllesyke men det tåler han godt på sin alder. Anonymkode: 4fcef...2b5 1 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:49 #2 Skrevet onsdag kl. 06:49 Du gjør det slutt, ikke bruk tiden din på mannfolk Anonymkode: c4f08...a6f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:53 #3 Skrevet onsdag kl. 06:53 Eh, han må jobbe med seg selv. Det der er ikke normalt Anonymkode: 3e18d...14c 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:54 #4 Skrevet onsdag kl. 06:54 Ok, så begge er så hensynsfulle at det blir komisk Anonymkode: 09c38...c2c 4 1 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:54 #5 Skrevet onsdag kl. 06:54 Dere burde kanskje prate om at i et sunt forhold er det helt normalt å ønske å være litt alene, og gjøre ting alene - og det er helt greit. Jeg hadde ikke godtatt å bli stemplet som årsaken til at han ikke reiser, helt greit om han ikke ønsker å dra, men da får det være pga av seg selv. Anonymkode: cbdb9...97b 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:56 #6 Skrevet onsdag kl. 06:56 Mannen din høres ut som en dott, spør du meg. Anonymkode: 58a5a...0c7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:59 #7 Skrevet onsdag kl. 06:59 Oi. Det der høres ut som et samliv som fort kan fylles med drama. Han reagerer ikke spesielt modent. Min samboer er litt slik selv, og det er helt sinnsykt slitsomt å bo med en som skal tolke alt du sier og gjør på en annen måte enn det er ment som, og tviholder på det selv når du aktivt prøver å korrigere oppfatningen hans. Anonymkode: a7851...2a1 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:55 #8 Skrevet onsdag kl. 07:55 Kvinneguiden er et komisk sted hvor mannen taper uansett. Hadde han reist uten å tenke to ganger, hadde han ikke brydd seg om deg. Men når han ikke ønsker å dra, så er han en dott... Anonymkode: 90b44...63e 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:58 #9 Skrevet onsdag kl. 07:58 Er dere fjorten år? Ingen har erfaring med sånne menn, for det er bare unger og voksenbabyer som kommuniserer så elendig. Anonymkode: 64d2d...113 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:03 #10 Skrevet onsdag kl. 08:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dere fjorten år? Ingen har erfaring med sånne menn, for det er bare unger og voksenbabyer som kommuniserer så elendig. Anonymkode: 64d2d...113 Han er sikkert bare autist eller har en eller annen form for adhd på linje med "alle" her på KG. Anonymkode: 845af...01e
Millinea Skrevet onsdag kl. 08:06 #11 Skrevet onsdag kl. 08:06 Hørs ikke ut som han vil dra Siden han bruker muligheten til å si at du vil ha fri fra han. Har du prøvd å fortelle han at det kan være en god investering i jobben/karrieren, få bedre kontakter, og bli en del av det sosiale miljø på jobb og lignende? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:07 #12 Skrevet onsdag kl. 08:07 du er gravid og dere venter barn og så er den største utfordringen at han er emosjonelt skada.. Ta tak i det nå før barnet kommer. Anonymkode: b9c72...146 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 08:08 #13 Skrevet onsdag kl. 08:08 Kjerneproblemet her ligger ikke i å reise/ikke reise, men at dere kommuniserer såpass dårlig at dette blir et problem; og at han nå gjør dette til et "deg"-problem. Lykke til med større diskusjoner som legging av ungen, barneoppdragelse, fordeling av oppgaver, fellesferier +++.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:12 #14 Skrevet onsdag kl. 08:12 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er sikkert bare autist eller har en eller annen form for adhd på linje med "alle" her på KG. Anonymkode: 845af...01e Det er helt i orden for meg om du synes det er mye snakk om disse diagnosene her, men TS har ikke beskrevet noe som minner om det og ingen har nevnt det. Kanskje ri kjepphesten et annet sted? Anonymkode: 64d2d...113 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:09 #15 Skrevet onsdag kl. 09:09 Dette ligger banket inn i nervesystemet hans. Han aner fare og uro rundt hver sving fordi han er vant med at kvinner er utilregnelige og kan eksplodere eller vende ting mot han når som helst uansett hva han gjør. Helt normal situasjon som de aller fleste menn i forhold må navigere. Når det gjelder firmaturen spesifikt så reagerer jeg mest på at han mener at han taper en frihelg om han drar på turen? Hva slags idiotisk tanke er det? Det er jo ingenting som skriker mere FRIHELG enn å få reise vekk. Er kanskje han samboeren din litt kjedelig? Jobbturer og individuelle turer med venner osv er alfa-omega. Det gjør både jeg og samboeren min flere ganger i året. Det er da man kan ta seg tiden til å faktisk leve litt. Nyte det livet faktisk dreier seg om. I tillegg bruker vi det som en fin anledning til å utforske sex utenfor eget forhold. Så det å reise bort er helt nødvendig. Så finnes det helt klart en god del folk som er ekstremt kjedelige og har både lav sosioseksuell seleksjon og ambisjonsnivå generelt som helst vil være hjemme, rydde garasjen og spise potetgull og drikke pils i sofaen. You do you. Anonymkode: cb866...c01 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:19 #16 Skrevet onsdag kl. 09:19 Vel, det er vel ikke feil å ønske seg litt alenetid. Jeg koser meg når mannen min er på reise med jobben og jeg har "fri" fra han en liten stund. Jeg ser på det som et sundt forhold at man kan kose både sammen og uten hverandre. Hadde sakt som det er "Jeg elsker å være sammen med deg og det er min foretrukne dag, men vi har nok begge godt av å være med på ting uten den andre innimellom. Une hverandre et avbrekk og kjenne på savn og det å glede oss til å komme sammen igjen. Kose deg masse på tur". Anonymkode: 9305c...9cb 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:35 #17 Skrevet onsdag kl. 09:35 oi, herlighet. Dette var ikke bra. Går han til noe behandling eller slikt? Hvis ikke hadde jeg tatt initiativ til parsamtaler FØR babyen blir født. Dette er ikke sunt eller innenfor normalen av fungering. Det er en irrasjonell reaksjon og irrasjonell tankegang. Du er ikke ansvarlig for å trygge han på dette nivået eller legge noe mer til rette for å overtale han til å tenke rasjonelt. Dette må han faktisk ta tak i ganske fort før han blir far. Anonymkode: 17733...a9f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:58 #18 Skrevet onsdag kl. 11:58 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg står i en litt vrien situasjon. Mannen er invitert på firmatur for en liten uke nå i sommer. Jeg tenker han har veldig godt av dette da han er relativt ny på arbeidsplassen og jeg vet han egentlig ønsker å bli bedre kjent med de han jobber med. Det er en gjeng på rundt 30, overvekt av menn. Innerst inne tror jeg han har lyst selv men han holder seg igjen fordi da blir jeg alene, jeg er gravid, han taper frihelg osv. Jeg klarer helt fint å sysselsette meg med gaming, bøker og jobb mens han koser seg. Jeg trygget han på at det var ingen fare med meg. Dette har han nå tolket som at jeg ønsker fri fra han. Det var absolutt ikke tanken da jeg foretrekker at vi er sammen, men han kan ikke sette så mange hindringer for seg selv bare fordi han har partner. Jeg vet han levde isolert med eksen og at hun bestemte mye, men han vet jo veldig godt at jeg ikke er henne. Noen som har erfaring med sånne menn? Hvordan støtte uten at han føler seg uviktig og uønsket hjemme? Jeg vil jo hans beste og tenker det verste som kan skje på denne firmaturen er at de blir fyllesyke men det tåler han godt på sin alder. Anonymkode: 4fcef...2b5 Dette må du jo avklare tidlig i forholdet, og ikke når du har blitt gravid. Det er alt for sent. Du skulle tidlig i forhold ha sagt at du trenger en del egentid. Anonymkode: 45746...f8f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:13 #19 Skrevet onsdag kl. 12:13 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg står i en litt vrien situasjon. Mannen er invitert på firmatur for en liten uke nå i sommer. Jeg tenker han har veldig godt av dette da han er relativt ny på arbeidsplassen og jeg vet han egentlig ønsker å bli bedre kjent med de han jobber med. Det er en gjeng på rundt 30, overvekt av menn. Innerst inne tror jeg han har lyst selv men han holder seg igjen fordi da blir jeg alene, jeg er gravid, han taper frihelg osv. Jeg klarer helt fint å sysselsette meg med gaming, bøker og jobb mens han koser seg. Jeg trygget han på at det var ingen fare med meg. Dette har han nå tolket som at jeg ønsker fri fra han. Det var absolutt ikke tanken da jeg foretrekker at vi er sammen, men han kan ikke sette så mange hindringer for seg selv bare fordi han har partner. Jeg vet han levde isolert med eksen og at hun bestemte mye, men han vet jo veldig godt at jeg ikke er henne. Noen som har erfaring med sånne menn? Hvordan støtte uten at han føler seg uviktig og uønsket hjemme? Jeg vil jo hans beste og tenker det verste som kan skje på denne firmaturen er at de blir fyllesyke men det tåler han godt på sin alder. Anonymkode: 4fcef...2b5 Hvor lenge har dere vært sammen? Gjetter jeg riktig dersom jeg tror det er kortere enn 3 år? Det tar noen år å bli skikkelig kjent med hverandre og seg selv i ny relasjon. Spesielt etter traumer fra tidligere forhold (som han og eksen). Tok meg og min kjæreste nesten tre år for å lande skikkelig etter turbulente fortider. Vi har brukt mye tid på å snakke, utenfor og i terapi sammen. Virker som om dere ble gravide litt for fort og ikke har landet i hverandres selskap helt enda. Han tror du er som eksen fordi det er det han er vant med. Anonymkode: 28799...189 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:17 #20 Skrevet onsdag kl. 12:17 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du gjør det slutt, ikke bruk tiden din på mannfolk Anonymkode: c4f08...a6f AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eh, han må jobbe med seg selv. Det der er ikke normalt Anonymkode: 3e18d...14c AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok, så begge er så hensynsfulle at det blir komisk Anonymkode: 09c38...c2c AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen din høres ut som en dott, spør du meg. Anonymkode: 58a5a...0c7 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinneguiden er et komisk sted hvor mannen taper uansett. Hadde han reist uten å tenke to ganger, hadde han ikke brydd seg om deg. Men når han ikke ønsker å dra, så er han en dott... Anonymkode: 90b44...63e AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dere fjorten år? Ingen har erfaring med sånne menn, for det er bare unger og voksenbabyer som kommuniserer så elendig. Anonymkode: 64d2d...113 Må si kvaliteten på innleggene er i ferd med å nå nye høyder her inne. Velfunderte, reflekterte og nyttige innlegg som sikkert er til stor hjelp for TS. Hva gjør dere egentlig her inne? Annet enn å fremstå som verdiløse tapere uten en eneste reflektert tanke i hodet? Anonymkode: 1a88a...c1e 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå