Gå til innhold

Dere som kaller det vinterlys!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her fikk vi akkurat sola tilbake etter mange måneder i komplett mørke. 

Veldig greit at naboene lar lysa stå. Hverfall til midnattsola kommer i mai/juni

Anonymkode: a7a5a...6b2

Skjønner godt lys er fint og lyser opp der det tregs. 

Anonymkode: b890f...e50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kunne ikke brydd meg mindre om hva du mener. Bestemmer over meg selv jeg :)

Anonymkode: 5cf26...a71

Ja, tenk så fælt å være et menneske som tar hensyn til andre. Glad du ikke er en slik. :) 

Anonymkode: 1a592...ccb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 1.27):

Til dere som ikke tok utelysene ned  i januar. Som sa dere kalte det vinterlys . Nå som det nærmer seg mars. Vil jeg minne dere på at mars er første vår måned . Vi som bor tett på hverandre kan kanskje tenke på naboene nå. 

Få deg et liv. Noen liker lys når det er mørkt ute så da kan vel du bry deg om ditt. 

Anonymkode: 3b7cd...b6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår? I går hadde jeg 22 minus kl 1300.

Idag "bare" 11-.

Sola så jeg første gang i år på lørdag, i 7 hele minutter. 

De lysene som jeg kaller mørketidslys, de får henge i hvertfall til påske. Vårmåned kan du pakke langt oppi rassen for min del. 

Anonymkode: 8eca4...d40

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi går på ski til juni. Vår er relativt.

Det færreste har vel selvlysende og blinkende Rudolf på husene nå. Dersom det skinner inn soveromsvinduet i månedsvis kan du vel si fra til de dette gjelder?

Lyslenker får man tåle, de lyser vel knappest opp mer enn vanlige utelys.

Anonymkode: e5b15...4f6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Til dere som ikke tok utelysene ned  i januar. Som sa dere kalte det vinterlys . Nå som det nærmer seg mars. Vil jeg minne dere på at mars er første vår måned . Vi som bor tett på hverandre kan kanskje tenke på naboene nå. 

Vår? I nordnorge? Med 2 meter høye snyskavla? Og den verste snymåneden foran oss som ende med tre meter høye snyskavvel til påske? 

Endret av Chlypa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Få deg et liv. Noen liker lys når det er mørkt ute så da kan vel du bry deg om ditt. 

Anonymkode: 3b7cd...b6e

Er du dum. Lever ikke i mørke om du ikke ønsker julelys henger over å lyser inn . Vi har stilige utelamper som lyser nok her. Du kan vel slutte å gå inn på linker du liker så dårlig .

AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (9 minutter siden):

Vår? I nordnorge? Med 2 meter høye snyskavla? Og den verdte snymåneden foran oss som ende med tre meter høye snyskavvel til påske? 

Kunne sikkert skrevet Østlandet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi går på ski til juni. Vår er relativt.

Det færreste har vel selvlysende og blinkende Rudolf på husene nå. Dersom det skinner inn soveromsvinduet i månedsvis kan du vel si fra til de dette gjelder?

Lyslenker får man tåle, de lyser vel knappest opp mer enn vanlige utelys.

Hvorfor skal jeg tåle det. Bor du i leilighet og tett må alle ta hensyn til hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Her har naboen fortsatt det lysende juletreet stående ute. :roll:

Anonymkode: ee81e...ec5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her har naboen fortsatt det lysende juletreet stående ute. :roll:

Nei, beklager, vinterlyset!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal jeg tåle det. Bor du i leilighet og tett må alle ta hensyn til hverandre. 

Fordi du selv har valgt å bo i et samfunn med andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, beklager, vinterlyset!!

Ser mange har fortsatt lys . Folk har vel snart lys på juletreet året rundt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du selv har valgt å bo i et samfunn med andre. 

Troll

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 10.09):

Ja de henger faktisk foran der jeg sover og har rullegardin og nede. Men siden jeg liker å ha vindu litt på gløtt kommer det alltid inn det sterke lyset. Jeg synes bare når folk bor tett ved hverandre. Så går det å ta hensyn. Vi gjør jo det på andre måter. Om det er fryst er kontakten det å kan dras ut. Her har sameiet andre fine lys . Så blir ikke bekmørkt. 

Det er vel ikke så sterkt lys fra slike LED-lys lenker? Det blir ikke akkurat flombelysning på soverommet av den grunn? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og "alle" misliker ikke utelys, det bør vel være åpenbart fra tråden her. Man kan ikke la være å leve og utøve sin smak i noe så sedvanlig som utelys i dagens samfunn, i TILFELLE noen ikke liker måten man lever på. Du sitter jo bare og furter på et forum over disse lysene og har ikke snakket med dem, men venter de skal være tankelesere. I tillegg til at de skal være tankelesere og at hensyn KUN skal tas til deg. Du burde jo ikke bo i blokk om du er så lite tolerant.

Anonymkode: 02a75...fba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig enig.

Har i hvertfall lært meg at de det gjelder, som regel klikker i vinkel av slike kommentarer.

Som jeg bruker å tenke : "de pynter j..... tidlig til jul i år" 😆

Anonymkode: 4f687...824

AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂😂😂😂😂 

Kan du gi en god og saklig begrunnelse på hvorfor det plager deg om noen har lys hengene ute? Er det du som betaler strømregningen mon tro? 🧐

Husk at dersom du er sånn plante menneske så kan dine planter full av pollen gi naboen som bor tett på deg kraftige allergiske reaksjoner.

Anonymkode: 4fda2...547

AnonymBruker
Skrevet

Ts her hadde tenkt å ikke skrive mere. Nå er lysene borte. Men når folk har lange sterke lys som henger ned rett foran mitt soverom som lyser såpass at du ikke trenger lys på. Nå som kontakten er ute. Ser jeg hun har surret lenken flere ganger. Å da blir det mye lys. Jeg trodde dette forum gikk å skrive noe. Uten få så mye ræl. Det skrives innlegg her som er mye mere latterlige . Finnes pr stykker som har lys enda i blokka her. De er kun en lenge et liten tre med lys på. Det er koselig det. Og gir stemning . Dette her var snakk om ekstra mye lys. Dama hadde foresten kun hengt det slik at det hang ned til meg. Nå avslutter jeg her. Hadde det vært mulig på dette forumet hadde jeg sletta tråden….. Å jeg trives godt i blokk har mange ulike naboer både med støy osv. bryr meg ikke. 

Skrevet (endret)

Tar de ikke ned, henger ute hele året. Bare koselig med litt lys. Skjønner ikke at det er noe å sutre over.

Endret av Iso1
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...