Gå til innhold

Dere som kaller det vinterlys!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utelys fra gater vet folk om når de flytter inn og de lyser ikke inn på den måten.  TS her og skjønner at det bare var teit å skrive noe her i det hele tatt. Jeg blåser i mye hva og hvordan naboer har det eller ikke. Men akkurat lys som lyser opp mitt soverom kan jeg få lov å bli lei.  

Anonymkode: b890f...e50

Du kan bli lei, men du har jo ikke krav på så mye i den sammenhengen. Det er bortkastet energi å irritere seg over det fremfor å finne løsninger som tetter for lysinnslipp f.eks.. Eventuelt bo slik at man ikke har naboen så tett på.

Anonymkode: 02a75...fba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hallepalle2 skrev (Akkurat nå):

Vi har selv tatt ned alle lysene, men jeg tenkte senest i går hvor fint det er med alle som fremdeles har lys opp. Hvordan lys kan være negativt for noen kommer jeg aldri til å skjønne! 

For min del har det å gjøre med at det vanner ut julen. Nå bruker noen bare et annet ord på det og kaller det "vinterlys" og har dermed julelys ute i månedsvis. Det ødelegger den fine stemningen hvor julepynt kun var oppe i juletider.

Anonymkode: 1a592...ccb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mars er ikke en vårmåned i Norge. 
Skaff deg lystette gardiner eller flytt til et sted uten naboer. 

Anonymkode: 74d23...795

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan bli lei, men du har jo ikke krav på så mye i den sammenhengen. Det er bortkastet energi å irritere seg over det fremfor å finne løsninger som tetter for lysinnslipp f.eks.. Eventuelt bo slik at man ikke har naboen så tett på.

Anonymkode: 02a75...fba

Ja gå begge veier det. Nå har lysa hengt fra oktober . Så jeg skal dra for å pakke inn vindu mitt videre .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mars er ikke en vårmåned i Norge. 
Skaff deg lystette gardiner eller flytt til et sted uten naboer. 

Det er vårens første måned det jo.  Har det . Nei hvorfor skal jeg flytte . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På verdensbasis kanskje, men vår i Norge kommer sjeldent før påske.

Her er det 60cm snø og i går var det 15 minusgrader.

Da får du slutte å irritere og bry deg om hva naboene gjør :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enn så lenge er det februar og her (Østlandet) er det ingenting som minner om vår og sommer. Is og snø så langt øyet ser. Litt lysere morgen og ettermiddag, men ellers kunne det like gjerne ha vært desember. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Til dere som ikke tok utelysene ned  i januar. Som sa dere kalte det vinterlys . Nå som det nærmer seg mars. Vil jeg minne dere på at mars er første vår måned . Vi som bor tett på hverandre kan kanskje tenke på naboene nå. 

De bør i det minste tenke på naturen rundt seg som blir forvirret av lysene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Utelys fra gater vet folk om når de flytter inn og de lyser ikke inn på den måten.  TS her og skjønner at det bare var teit å skrive noe her i det hele tatt. Jeg blåser i mye hva og hvordan naboer har det eller ikke. Men akkurat lys som lyser opp mitt soverom kan jeg få lov å bli lei.  

Vanlige julelys lyser heller ikke "inn" på denne måten.

Det hjelper uansett ikke å krangle på nett. Du må kommunisere med naboen. Dersom det ikke hjelper, får du kontakte kommunen og politiet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja gå begge veier det. Nå har lysa hengt fra oktober . Så jeg skal dra for å pakke inn vindu mitt videre .

Hva sier naboene dine når du snakker med dem da? 

Eller har du ikke kommunisert dette til dem, men bygger stille forakt mot dem i håp om at de skal forstå dine behov på egebhpnd? 

Anonymkode: 2259e...20c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva sier naboene dine når du snakker med dem da? 

Eller har du ikke kommunisert dette til dem, men bygger stille forakt mot dem i håp om at de skal forstå dine behov på egebhpnd? 

Anonymkode: 2259e...20c

Venter nok på at naboen skal lese tråden og forstå at det gjelder dem 🙂 

Endret av DesmondMiles
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Til dere som ikke tok utelysene ned  i januar. Som sa dere kalte det vinterlys . Nå som det nærmer seg mars. Vil jeg minne dere på at mars er første vår måned . Vi som bor tett på hverandre kan kanskje tenke på naboene nå. 

Jeg skrur alltid av mine siste dag i februar. Da er vinteren over! 

Anonymkode: def12...4a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (16 minutter siden):

Venter nok på at naboen skal lese tråden og forstå at det gjelder dem 🙂 

Sikkert flere enn meg som er dritt lei folk som kun tenker på seg selv.  Men folk får ha lysa sine . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (4 timer siden):

Jula varer helt til påske 😉

Ja og påsken har da begynt for en stund siden? I hvertfall i de butikkene jeg handler i. 

Anonymkode: de885...43b

Skrevet

Vi har utelys hele året, på terrassene. Langs husveggene, langs oppkjørselen, i drivhuset og opp etter kastanjetreet. Velkommen skal du være TS!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva er det som er så ille for naboene med vinterlys?

Anonymkode: 0939e...9aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ser fortsatt at noen har blinkende fargelys(!) på trærne/hjemmene sine, da snakker vi harry😵‍💫 Er to måneder siden jul...

Anonymkode: 1ff7d...49a

Naboer har fremdeles 'God Jul' i lys hengende på yttervegg. Da er det kun latskap, og tacky.

Anonymkode: 0e941...f8b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er det som er så ille for naboene med vinterlys?

Anonymkode: 0939e...9aa

Når du aldri trenger å sette på lyset på ditt soverom. For naboen lys henger slik at det gir fult lys inn til meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (10 minutter siden):

Vi har utelys hele året, på terrassene. Langs husveggene, langs oppkjørselen, i drivhuset og opp etter kastanjetreet. Velkommen skal du være TS!

Hver sin smak . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...