Gå til innhold

Dere som kaller det vinterlys!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja ja du får se på insektene snart da som kommer å kretser rundt lysa dine.

Anonymkode: b890f...e50

Har aldri vært et problem.

Anonymkode: e18ce...b2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Så fint at du minnet meg på å plugge i lysene igjen. Trakk de ut da strømprisen var som høyest. 

Helt greit å ha lysene på fra oktober til påske så lenge de ikke er fargede og blinker.

Anonymkode: 6ae57...66a

Ja, du sparte sikkert både 10 og 12 kroner på det tiltaket der 😂

Anonymkode: 18567...abe

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Litt av en ting å sløse energi på 🤣 

Anonymkode: 88424...88e

Er det noe som er verdt det så er det lyslenker. Det gjør noe med trivsel og humør 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke å sløse bort energi når man ikke får sove pga lys inn soveromsvinduet. Du synes det fortjener lattersmiley?

Anonymkode: 1a592...ccb

Hva med å dekke for vinduet på soverommet som alle oss andre? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja de henger faktisk foran der jeg sover og har rullegardin og nede. Men siden jeg liker å ha vindu litt på gløtt kommer det alltid inn det sterke lyset. Jeg synes bare når folk bor tett ved hverandre. Så går det å ta hensyn. Vi gjør jo det på andre måter. Om det er fryst er kontakten det å kan dras ut. Her har sameiet andre fine lys . Så blir ikke bekmørkt. 

Hva svarte naboene når du kommuniserte dette til dem? 

Anonymkode: 2259e...20c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva med å dekke for vinduet på soverommet som alle oss andre? 

Jeg vet ikke om TS har en grunn for å ikke gjøre det. Men hva med å ta hensyn og ikke ha på julelys i slutten av februar som lyser rett inn i soveromsvinduet til naboen?

• Liker 2
Skrevet

Noen har faktisk sterkt lys. 

Jeg har aldri sett så sterke "julelys" som lyser opp naboen soverom på nattestid i februar. Må være en unik nabo. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et deg-problem. 

Stadig tilbud på gardiner og solskjerming om du ønsker å gjøre noe med det du kan. 

Anonymkode: 8efa9...6bf

• Liker 2
Skrevet

Enig. Det finnes andre lys som kan brukes på andre tider av året ute. Disse jul/vinterlysene ser bare billig ut langt ut på året. Det er koselig til jul. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Til dere som ikke tok utelysene ned  i januar. Som sa dere kalte det vinterlys . Nå som det nærmer seg mars. Vil jeg minne dere på at mars er første vår måned . Vi som bor tett på hverandre kan kanskje tenke på naboene nå. 

Det er ingenting i forhold til enkelte som har fremdeles julestjerne i vindu i mai ! I fjør, så jeg en midt i juli.. Siste jeg vil se om sommeren 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om TS har en grunn for å ikke gjøre det. Men hva med å ta hensyn og ikke ha på julelys i slutten av februar som lyser rett inn i soveromsvinduet til naboen?

Det bor da drøssevis med folk på steder der det er gatelys og annen belysning på utenfor vinduet hele året. Det finnes lystette gardiner, både som rullegardin og vanlige gardiner, som løser problemet og lar hver og en leve fredelig med sitt uten å skape krig med naboer over fillesaker.

Anonymkode: 02a75...fba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det bor da drøssevis med folk på steder der det er gatelys og annen belysning på utenfor vinduet hele året. Det finnes lystette gardiner, både som rullegardin og vanlige gardiner, som løser problemet og lar hver og en leve fredelig med sitt uten å skape krig med naboer over fillesaker.

Dette kan man jo også si om naboen som nekter å ta ned sjenerende julelys i slutten av februar.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette kan man jo også si om naboen som nekter å ta ned sjenerende julelys i slutten av februar.

Ber du kommunen om å ta bort alt av gatelys også?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (2 minutter siden):

Det er ikke jeg som er sjenert av lysene, selv om jeg synes det er en teit skikk å ha julelys ute i februar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke jeg som er sjenert av lysene, selv om jeg synes det er en teit skikk å ha julelys ute i februar.

Men det handler om smak og behag. Begge kan få viljen sin. En har utelys, en har lystette gardiner. 
Det siste må uansett hundretusener av andre mennesker anskaffe seg fordi det er lyskastere, gatelys eller annet som er tent året rundt. Man må også selv være villig til å tilpasse seg, ikke bare kreve at andre skal innskrenke seg. F.eks. lydforurensning eller os fra grill osv. er verre, for det kan ikke blokkeres ut like godt uten å gå på sikkerheten løs (øreplugger som blokkerer brannalarmen f.eks.). Gardiner er lite inngripende og noe man uansett har.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man må også selv være villig til å tilpasse seg, ikke bare kreve at andre skal innskrenke seg.

Så hva kan de som ønsker å ha julelys fremme gjøre for å tilpasse seg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hva kan de som ønsker å ha julelys fremme gjøre for å tilpasse seg?

Ikke stille inn på blinking. Utover det får man nesten bare tåle andres valg av dekor om man bor tett.

AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (5 minutter siden):

Utelys fra gater vet folk om når de flytter inn og de lyser ikke inn på den måten.  TS her og skjønner at det bare var teit å skrive noe her i det hele tatt. Jeg blåser i mye hva og hvordan naboer har det eller ikke. Men akkurat lys som lyser opp mitt soverom kan jeg få lov å bli lei.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde at det nye var å pynte til jul to måneder før, og to måneder etter. Nå må vi pynte til påske, så kaller det bare påskelys :gullengel:

Anonymkode: 0370a...2e1

Skrevet

Vi har selv tatt ned alle lysene, men jeg tenkte senest i går hvor fint det er med alle som fremdeles har lys opp. Hvordan lys kan være negativt for noen kommer jeg aldri til å skjønne! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...