Gå til innhold

Dere som kaller det vinterlys!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At du gidder . Du er vel slik som skiter i andre.

Anonymkode: b890f...e50

nope, jeg tar hensyn til andre, jeg er romslig og jeg erkjenner at mine greier er mine.. Jeg pålegger ikke andre å følge det jeg ønsker osv - så jeg vil påstå jeg er veldig omtenksom i forhold til andre mennesker - og derfor også syns jeg det er merkelig når noen blir så opphengt i hva andre gjør og ikke gjør at det overskygger alt annet i livet i så står grad at de velger lage en frustrasjonstråd om en bagatell.. 

Anonymkode: 70a37...8a1

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi ser i denne tråden hvor egoistiske en del nordmenn har blitt, ja. Ta hensyn til andre forstår man ikke hva er lenger.

Anonymkode: 1a592...ccb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo men derfor jeg er lei nå. Har kjøpt gardiner og rullgardin som skal stenge lys ute. Så jeg har prøvd det jeg kan. 

Du skal stenge lys ute? I februar...?

AnonymBruker
Skrevet

Vinterlys nei.....jeg kaller det helårslys, de er like koselig når man sitter ute en varm sommerkveld. Tar de først ned når de ikek lyser mer. Så kommer det opp nye 1.advent som henger til de ikke lyser mer.....osv.

Anonymkode: e18ce...b2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo men derfor jeg er lei nå. Har kjøpt gardiner og rullgardin som skal stenge lys ute. Så jeg har prøvd det jeg kan. 

Har du prøvd å snakke med naboen da? Spørre pent liksom? Eller er det mye bedre å være passiv-aggressiv på et forum for å lage litt ståhei?
Kan hende naboen rett og slett ikke tenker over at dette har nådd et plagsomt nivå og er av den omtenksomme sorten som gjerne tar hensyn når han/hun får vite at dette er plagsomt. Det er sjelden folk handler ut av vond vilje. 

Anonymkode: 5c6fc...d1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

nope, jeg tar hensyn til andre, jeg er romslig og jeg erkjenner at mine greier er mine.. Jeg pålegger ikke andre å følge det jeg ønsker osv - så jeg vil påstå jeg er veldig omtenksom i forhold til andre mennesker - og derfor også syns jeg det er merkelig når noen blir så opphengt i hva andre gjør og ikke gjør at det overskygger alt annet i livet i så står grad at de velger lage en frustrasjonstråd om en bagatell.. 

Anonymkode: 70a37...8a1

Savner bare å kunne sove på mitt eget soverom . De siste ukene har jeg brukt gjesterommet . Da jeg trenger frisk luft inn .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du prøvd å snakke med naboen da? Spørre pent liksom? Eller er det mye bedre å være passiv-aggressiv på et forum for å lage litt ståhei?
Kan hende naboen rett og slett ikke tenker over at dette har nådd et plagsomt nivå og er av den omtenksomme sorten som gjerne tar hensyn når han/hun får vite at dette er plagsomt. Det er sjelden folk handler ut av vond vilje. 

Anonymkode: 5c6fc...d1c

Kan prøve når de kommer hjem fra vinterferie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Savner bare å kunne sove på mitt eget soverom . De siste ukene har jeg brukt gjesterommet . Da jeg trenger frisk luft inn .

Lukk øynene så blir det mørkt 😉

Anonymkode: e7b92...85b

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men sover du bare på dagtid?

I Oslo stod solen opp ca 07.23 i dag og går ned 17.33. Det er altså mørkt i over tolv timer. Hva er det som er problemet med noen svake lyslenker...?

Endret av DesmondMiles
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vinterlys nei.....jeg kaller det helårslys, de er like koselig når man sitter ute en varm sommerkveld. Tar de først ned når de ikek lyser mer. Så kommer det opp nye 1.advent som henger til de ikke lyser mer.....osv.

Anonymkode: e18ce...b2d

Ja ja du får se på insektene snart da som kommer å kretser rundt lysa dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (Akkurat nå):

Men sover du bare på dagtid?

Nei hvor får du det fra?. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja ja du får se på insektene snart da som kommer å kretser rundt lysa dine.

Er det noe galt med insekter og nå?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja de henger faktisk foran der jeg sover og har rullegardin og nede. Men siden jeg liker å ha vindu litt på gløtt kommer det alltid inn det sterke lyset. Jeg synes bare når folk bor tett ved hverandre. Så går det å ta hensyn. Vi gjør jo det på andre måter. Om det er fryst er kontakten det å kan dras ut. Her har sameiet andre fine lys . Så blir ikke bekmørkt. 

Har du snakket med naboene om dette? 

Anonymkode: 6fe9a...eac

Skrevet

Nei hvor får du det fra?. 

Fordi det er mørkt halve døgnet, selv på Østlandet, og lyslenker har ikke sterkt lys.

AnonymBruker
Skrevet

TS nå stopper jeg her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan prøve når de kommer hjem fra vinterferie.

Napp ut lysene da, formoder de er ganske nær vinduet ditt. 

Det hadde jeg gjort, selv om jeg har lys selv fra 1 nov til 1 april. 

AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (Akkurat nå):

Fordi det er mørkt halve døgnet, selv på Østlandet, og lyslenker har ikke sterkt lys.

Noen har faktisk sterkt lys. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt av en ting å sløse energi på 🤣 

Anonymkode: 88424...88e

AnonymBruker
Skrevet

Napp ut lysene da, formoder de er ganske nær vinduet ditt. 

Det hadde jeg gjort, selv om jeg har lys selv fra 1 nov til 1 april. 

Nei går ikke inn på andres eiendom 

AnonymBruker
Skrevet

Litt av en ting å sløse energi på 🤣 

Anonymkode: 88424...88e

Det er ikke å sløse bort energi når man ikke får sove pga lys inn soveromsvinduet. Du synes det fortjener lattersmiley?

Anonymkode: 1a592...ccb

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...