Gå til innhold

Han endret seg etter samtalen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en mann i noen måneder. Det startet veldig fint – mye varme, komplimenter, initiativ og gode samtaler. Etter en stund sa vi begge at vi hadde sterke følelser for hverandre.

For litt siden hadde vi en kveld der det kom frem mye fra fortiden hans. Han delte ganske detaljert om tidligere forhold, vanskelige opplevelser og frykt for å bli såret igjen. Jeg prøvde å være lyttende og støttende, men kjente etter hvert at det ble veldig mye for meg på én gang. Jeg sa ifra om at jeg må prosessere.

Etter den kvelden opplever jeg at dynamikken har endret seg. Han tar fortsatt kontakt, men virker mer forsiktig og mindre følelsesmessig uttrykksfull enn før. Jeg kjenner på usikkerhet rundt om han har trukket seg, eller om han bare regulerer seg selv.

Jeg vurderer å ta det opp når vi møtes, men er redd for å gjøre situasjonen enda mer komplisert. Hvordan kan man ta opp en slik endring på en rolig og konstruktiv måte uten at det føles som kritikk?

Anonymkode: 65507...071

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les deg iallfall opp på anxious and avoidant dance, for å gjøre deg godt kjent med den slags dnamikk. Bare i tilfellet det er greia her, det er slettes ikke sikkert, mdn dess mer info du har i forkant, dess bedre kan du navigere dynamikken. 

Anonymkode: 19592...20b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sa ifra om at jeg må prosessere.

Sitat

Han tar fortsatt kontakt, men virker mer forsiktig og mindre følelsesmessig uttrykksfull enn før.

Jeg syns det er ikke rart han gjøre det. Jeg skulle gjort det samme hvis noen har sagt til meg de må prosessere etter å delt detaljer om fortiden. Han vente til du ta det opp etter du har prosessere det.

Anonymkode: 8404d...697

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å være lyttende og støttende, men kjente etter hvert at det ble veldig mye for meg på én gang. Jeg sa ifra om at jeg må prosessere.

Etter den kvelden opplever jeg at dynamikken har endret seg. Han tar fortsatt kontakt, men virker mer forsiktig og mindre følelsesmessig uttrykksfull enn før. Jeg kjenner på usikkerhet rundt om han har trukket seg, eller om han bare regulerer seg selv.

Jeg vurderer å ta det opp når vi møtes, men er redd for å gjøre situasjonen enda mer komplisert. Hvordan kan man ta opp en slik endring på en rolig og konstruktiv måte uten at det føles som kritikk?

Du må ta opp kritikken med deg selv.

Han venter på deg.

Anonymkode: 5c8ba...cdc

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Du satt på din høye hest og sa du måtte prosessere det...? Hadde også roet ned deling og følelser, og ventet på "hennes tur".

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Har datet en mann i noen måneder. Det startet veldig fint – mye varme, komplimenter, initiativ og gode samtaler. Etter en stund sa vi begge at vi hadde sterke følelser for hverandre.

For litt siden hadde vi en kveld der det kom frem mye fra fortiden hans. Han delte ganske detaljert om tidligere forhold, vanskelige opplevelser og frykt for å bli såret igjen. Jeg prøvde å være lyttende og støttende, men kjente etter hvert at det ble veldig mye for meg på én gang. Jeg sa ifra om at jeg må prosessere.

Selvfølgelig har han endret seg etter denne samtalen! Han åpnet seg for deg og turte å dele alt om seg selv - og du synes det blir for mye for deg, og sier at du trenger å prosessere! 

Og nå er du usikker?! Er du helt lost, eller? Stakkars mann ❤️ 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Sier som de andre her: det er du som satte på bremsen. 

Han åpnet seg for deg. Viste eeg tillit og iviterte deg inn. Og du tålte det ikke. Det var du som trakk deg, ikke han. 

Du må bestemme deg for om du tåler historien hans eller ikke. Gjør du ikke, la ham gå. Gjør du det, ta en santale med ham hvor du beklager at du håndterte situasjonen dårlig og at du gjerne vil emosjonelt være der for ham. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortolker det som at du har vært tydelig på at det ble en grense for deg der ett sted i mengden han delte med deg.

Han oppfører seg helt normalt for et menneske som er usikker på om du har følelsesmessig kapasitet til å være tilstede.

At han og du enda har kontakt betyr at forholdet kan utvikle seg til å ha kapasitet til å bære dere begges historie en gang senere. Det er en prosess som helst skal ta tid.

Anonymkode: a5af9...fd2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han valgte å være sårbar og åpne seg om vanskelige ting og du sa at du måtte prosessere ting. Jeg tenker at reaksjonen hans er naturlig. Han er usikker på hvor han har deg hend. Du er nødt til å gå inn i en rolle der du skal betrygge han om at ting ikke har endret seg for deg, og at du fortsatt er interessert i han, glad i han, at du liker han og syns han er fin. Dette ansvaret ligger på deg, og ikke på han. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kan jo være andre grunner for at han er stille? Kan være han dater/treffer ei anne ei hvis ikke dere har gått i en 100% avtale?

Jeg erfaringsmessig har merket at det som regel er en grunn for at de tar mindre kontakt.

Jeg ville spurt han hvorfor han har begynt å bli stille. Kanskje ham også måtte prossesere da han så hvordan du reagerte. Du sier mye i fortiden hans, plager det deg? Fortid er fortid🤷‍♀️

Anonymkode: 2fd18...805

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette deg igjen? 

Anonymkode: acc06...c65

• Liker 2
Skrevet

Du må møte ham med forståelse og empati hvis han har fortalt noe som er åpenbart vanskelig.

"Jeg har tenkt en del på det du fortalte for en tid tilbake og jeg skjønner det har vært veldig vanskelig for deg. Er det noe jeg kan gjøre for å trygge deg og hjelpe deg videre?" - eller noe sånt.

Det er iallefall en respons jeg hadde ønsket og håpet på å få om jeg åpnet meg for noen.

AnonymBruker
Skrevet

Nå må jeg prosessere var jo også noe si. Stakkars fyr.

Anonymkode: edd38...0a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ha åpnet seg og var sårbar. Du kuttet han av og trakk deg. Det er et under at han ikke har stukket av. 

Anonymkode: 9f1dc...5b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det virker åpenbart at han forsøker gi deg litt space når du uttrykte at dette ble mye? 

Han prøver å ikke ta for mye plass - slik du ba om. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ha åpnet seg og var sårbar. Du kuttet han av og trakk deg. Det er et under at han ikke har stukket av. 

Anonymkode: 9f1dc...5b0

Jo det er jo det han er iferd med å gjøre. 

La han gå, ts. Han ble ikke møtt med samme mynt tilbake. 

Han takket for seg. Lær og gå videre

Endret av 29_j
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...