AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:27 #1 Skrevet tirsdag kl. 17:27 Legen sier jeg har hatt TIA, et mindre slag. Har hatt slike anfall 6 ganger nå. Verken røyker eller drikker, men må ne i vekt, vet dette oftest går bra, men noen som har opplevd dette? Hvordan har det gått og hva gjorde dere? Anonymkode: 01335...d14
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:31 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:31 Det skjedde med en jeg kjenner. Viser seg at det var noe med hjertet. Sjekket det ut? Var en easy fix. Anonymkode: e8e21...ecd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:44 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:44 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det skjedde med en jeg kjenner. Viser seg at det var noe med hjertet. Sjekket det ut? Var en easy fix. Anonymkode: e8e21...ecd Så godt å høre. 😊De skal sjekke mere de nærmeste dagene. Anonymkode: 01335...d14
snillOnkel Skrevet tirsdag kl. 19:58 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Legen sier jeg har hatt TIA, et mindre slag. Har hatt slike anfall 6 ganger nå. Verken røyker eller drikker, men må ne i vekt, vet dette oftest går bra, men noen som har opplevd dette? Hvordan har det gått og hva gjorde dere? Anonymkode: 01335...d14 TIA? Har du begynt med blodfortynnende og vært på utredning av årsak? Var symptomene de samme for alle 6 tiaene? Dette er usannsynlig, men hender av og til om halspulsåren må opereres. Ellers ville jeg tenkt på andre diagnoser, som epilepsi eller (atypisk ) migrene 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:08 #5 Skrevet tirsdag kl. 20:08 Barnet mitt går på blodfortynnende. Ikke hatt TIA enda, men det er mistanker om sykdom som kan føre til TIA, som barnet utredes for. Anonymkode: 11ec7...05b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:00 #6 Skrevet tirsdag kl. 21:00 snillOnkel skrev (57 minutter siden): TIA? Har du begynt med blodfortynnende og vært på utredning av årsak? Var symptomene de samme for alle 6 tiaene? Dette er usannsynlig, men hender av og til om halspulsåren må opereres. Ellers ville jeg tenkt på andre diagnoser, som epilepsi eller (atypisk ) migrene Så bra om det kan ha annen forklaring. Sett en flekk som flyttet seg med zikk zakk lys i synsfeltet og blitt uvel. En gang dobbeltsyn med hodene til folk ved siden av kroppen. En gang taleforstyrrelse i tillegg, fant ikke ord. Ser dårlig og vansker med å skrive. Ikke hodepine. Fjern. Henvist til MR og valgte selv å ta acetylsalisylsyre siden legen ikke nevnte det Anonymkode: 01335...d14
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:01 #7 Skrevet tirsdag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Barnet mitt går på blodfortynnende. Ikke hatt TIA enda, men det er mistanker om sykdom som kan føre til TIA, som barnet utredes for. Anonymkode: 11ec7...05b God bedring til den lille, barn burde fått slippe sykdom 💚 Anonymkode: 01335...d14 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:05 #8 Skrevet tirsdag kl. 21:05 Jeg har hatt 2 TIA, fryktelig ubehagelig. Ble kjempe svimmel og kunne ikke stå oppreist. Da jeg kom på akutten mente de at det var et kraftig migreneanfall - uten at jeg har noen migrenehistorie. Så ble jeg lagt inn og de satte meg på blodfortynende. 3 måneder inn i behandlingen fikk jeg indre blødninger og var klinisk død en stund. TIA fremfor å blø i hel. Anonymkode: 46762...7df 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:34 #9 Skrevet tirsdag kl. 21:34 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har hatt 2 TIA, fryktelig ubehagelig. Ble kjempe svimmel og kunne ikke stå oppreist. Da jeg kom på akutten mente de at det var et kraftig migreneanfall - uten at jeg har noen migrenehistorie. Så ble jeg lagt inn og de satte meg på blodfortynende. 3 måneder inn i behandlingen fikk jeg indre blødninger og var klinisk død en stund. TIA fremfor å blø i hel. Anonymkode: 46762...7df Det høres fælt ut. Jeg blir og svimmel. Greide ikke drikke engang. Går alt bra nå? Anonymkode: 01335...d14
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:07 #10 Skrevet tirsdag kl. 22:07 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det høres fælt ut. Jeg blir og svimmel. Greide ikke drikke engang. Går alt bra nå? Anonymkode: 01335...d14 Ja men redselen er der enda. De siste 2 årene har jeg levd i en boble. Om jeg blir litt uvel er vi på, jeg tror mannen min er mer stresset enn meg, men det ligger i underbevisstheten. Jeg er ikke redd for å dø, men å ligge på akutten og se at blodtrykket gå ned og høre at personalet rigger for gjenopplivning var en sær opplevelse. Det eneste jeg ville var å ringe barna mine og si jeg var glad i dem, så forsvant jeg. Jeg kommer ikke til å ta blodfortynnende igjen, om det så betyr flere TIA. Anonymkode: 46762...7df 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden Jeg har muligens hatt tia. Hadde ingen risikofaktorer og de så ingenting på mr. Jeg ble satt på blodfortynnende. I ettertid så har jeg opplevd blodtrykksfall i forbindelse med badstu/isbading. Da ble jeg lik som ved mistanken om tia. Sløv. Føltes egentlig ut som å være full. Fant ikke ord. Så tror jeg hadde en kombo med lavt blodsukker og blodtrykksfall. Har lavt blodtrykk Anonymkode: 1e81c...b69
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Håper du får en skikkelig hjerteutredning. Kan skyldes rytmeforstyrrelser. Anonymkode: 03864...6bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå