AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:49 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:49 Hei! Min mor har en utetrapp hun ikke klarer å måke selv nå på vinteren. Hun tenker å få noen ungdommer som annonserer at de påtar seg måking for andre til å måke i vinter. Trappen er gamle bred (1,5 m kanskje), har 5-6 trinn og en platt (1*2 m ca) foran inngangsdøren. Hun vil gjerne ha det måket hver gang det har snødd. Ungdommene bor i et boligfelt, 2 min kjøring unna. Hva er fornuftig pris? Anonymkode: 5a4d6...7c4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:59 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:59 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei! Min mor har en utetrapp hun ikke klarer å måke selv nå på vinteren. Hun tenker å få noen ungdommer som annonserer at de påtar seg måking for andre til å måke i vinter. Trappen er gamle bred (1,5 m kanskje), har 5-6 trinn og en platt (1*2 m ca) foran inngangsdøren. Hun vil gjerne ha det måket hver gang det har snødd. Ungdommene bor i et boligfelt, 2 min kjøring unna. Hva er fornuftig pris? Anonymkode: 5a4d6...7c4 Hadde jeg bodd nær hadde jeg gjort det gratis for henne. Vet ikke hva som er rett pris jeg, for meg går sånt på naboskap. Anonymkode: 9425d...df1 3 1
moomino Skrevet tirsdag kl. 17:03 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:03 Her jeg bor så tar ungdom fra 100 til 250kr gangen ut fra hvor mye det er.
Morten1 Skrevet tirsdag kl. 17:07 #4 Skrevet tirsdag kl. 17:07 500kr gangen, må være lønnsomt for folk å møte opp å gjøre selve jobben
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:09 #5 Skrevet tirsdag kl. 17:09 Morten1 skrev (1 minutt siden): 500kr gangen, må være lønnsomt for folk å møte opp å gjøre selve jobben 500 for å måke en liten trapp?? Kan vel like godt be om den førstefødte og en fot Anonymkode: 9425d...df1 11
Morten1 Skrevet tirsdag kl. 17:11 #6 Skrevet tirsdag kl. 17:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 500 for å måke en liten trapp?? Kan vel like godt be om den førstefødte og en fot Anonymkode: 9425d...df1 100-250kr som noen andre har foreslått her er jo ingen ting lengre, hva får man for 100kr, ingen som gidder å ta seg tid for å måke en trapp for lave summer
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:14 #7 Skrevet tirsdag kl. 17:14 Er det ikke noen ungdommer som bor like ved, hun kan spørre? Som ikke behøver å kjøre? Eller naboer? Hadde gjerne gjort det for en eldre nabo bare for noen smågaver innimellom. Anonymkode: 0c61a...b37 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:26 #8 Skrevet tirsdag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hei! Min mor har en utetrapp hun ikke klarer å måke selv nå på vinteren. Hun tenker å få noen ungdommer som annonserer at de påtar seg måking for andre til å måke i vinter. Trappen er gamle bred (1,5 m kanskje), har 5-6 trinn og en platt (1*2 m ca) foran inngangsdøren. Hun vil gjerne ha det måket hver gang det har snødd. Ungdommene bor i et boligfelt, 2 min kjøring unna. Hva er fornuftig pris? Anonymkode: 5a4d6...7c4 Om de annonserer så har de kanskje en pris og? Anonymkode: ada26...b96 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:35 #9 Skrevet tirsdag kl. 17:35 Det er gjort på 10 minutt. 100 kr gir timesbetaling på 600 kr. Anonymkode: 05207...7db
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:00 #10 Skrevet tirsdag kl. 19:00 Da jeg var tenåring gjorde jeg det uoppfordret for mine gamle naboer. Tok meg 3–4 minutter. Anonymkode: 19087...105 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:06 #11 Skrevet tirsdag kl. 19:06 Hvis hun er avhengig av måking for å komme seg ut kan hun ikke ansette ungdommer. De kan neppe komme før skoletid. Og de dropper neppe trening selv om det snør hele dagen. Jeg hadde ikke latt min ungdom ta på seg en så regelmessig, men samtidig uforutsigbar jobb. Hun bør betale firma Anonymkode: 203e6...3ea 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:33 #12 Skrevet tirsdag kl. 21:33 Hvis det er ungdom, så blir det ikke måket hver gang det har snødd. Da blir det måket på ettermiddagen hvis det har snødd siste døgnet. Hun kan ikke forvente at trappen er nymåkt på formiddagen når hun skal på butikken eller til legen om det har vært massivt snøfall i løpet av natten. Da må hun vente til etter skoletid. Når du sier det tar 2 minutter kjøre, vil det si at disse ungdommene kjører? Anonymkode: eba1a...0f0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:41 #13 Skrevet tirsdag kl. 21:41 Hun kan heller høre med nærmeste frivillighetssentral om de har en frivillig som kan gjøre dette for henne. Eller, som, andre foreslår, spør en av de nærmeste naboene, jeg hadde gladelig gjort dette for henne om hun hadde vært naboenmin. Anonymkode: b412a...968
newman01 Skrevet i går, 08:20 #14 Skrevet i går, 08:20 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Hun vil gjerne ha det måket hver gang det har snødd. Ungdommene bor i et boligfelt, 2 min kjøring unna. Anonymkode: 5a4d6...7c4 Når begynte ungdommer å kjøre på vei til en måkejobb? Kan du ikke i det minste oppgi avstand i minutter gange, alternativt antall meter å gå? Ungdommer er ofte opptatt med skole i tidsrommet 08-16, og har ofte fritidsaktiviteter etter skolen. Så man må ihvertfall diskutere omfang og hvor tidskritisk det er å måke ved snøfall. Om den gamle damen ikke kommer seg ut av huset før det er måkt kan det fort bli misnøye 1
Hill83 Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden 100 kr pr gang er grei pris for en 10-13 åring
spinner Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Varmekabler, eventuelt i form av gummimatter er løsningen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå