Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg har fått meg digitalkamera, og tenkte nå å få fremkalt noen bilder. Leste tips her om at Elkjøp er billig - hva bruker dere andre? Jeg skjønner ikke stort av sånne tekniske ting og må derfor spørre litt dumt Når jeg har overført bildene fra kameraet og til datamaskinen, så blir de jo automatisk lagret i en størrelse. Når jeg ser på FAQ på Elkjøp står det at optimal kvalitet på 10x15 er 800x1200 pixel. Betyr det at jeg burde redigere alle bildene mine til denne størrelsen før jeg bestiller? Det blir jo veldig mye jobb i såfall Noen andre tips til en nybegynner? Alle råd tas imot med stor takk
Bauche Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Skal man spare penger er ELkjøp helt overlegne! Du har ikke nødt til å forandre størrelsen på bildet, det går av seg selv. Jeg har brukt elkjøp en gang, og var fornøyd..bildene ble kanskje pittelitt mørke, men til den prisen var det helt greit..KOmmer til å bruke dem igjen! (50 øre pr bilde er virkelig latterlig billig)
Gjest gjest 0 Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Jeg har brukt mange forskjellige, men elkjøp er geniale! Prisen er vanvittig lav i forhold til andre, og kvaliteten er bra! Det eneste jeg reagerte på er at de brukte mye lengre tid en lovet, men det spiller ingen rolle til den prisen! Jeg fremkalte 400 bilder og er kjempefornøyd med samtlige!
Nala Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Har hørt mye om Elkjøp og de lave prisene deres. Men jeg har brukt Fotoknudsen hele tida, og kommer til å fortsette med det. Er kjempefornøyd med dem! Fremkaller ikke så vanvittig mye at prisen er det som avgjøre valg av leverandør. Og nå det gjelder størrelsen, så er det sånn at jo større jo bedre kvalitet blir det. Så nei, du trenger ikke endre størrelsen på bildene dine. Det går av seg selv det der.
Gjest Aloha Skrevet 9. april 2006 #5 Skrevet 9. april 2006 Bruker kun FotoKnudsen, og er veldig fornøyd med de.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 De få gangene vi har hatt lyst på print av bilder har vi bestilt dem over nettsidenen til fotoknudsen. Elkjøp er sikkert best på pris, men virker tungvindt og tar tid.. Men nå har vi ikke planer om å få printet bilder igjen på flere år... Så..
Gjest gjest 0 Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Å bruke elkjøp er da ikke noe mer tungvindt en fotoknudsen? Jeg har brukt begge jeg... Fotoknudsen er forferdelig dyre! På elkjøp velger man også om man vil hente bildene i butikken eller få de i posten. For meg som fremkaller så mange bilder som jeg gjør sparer jeg flere hundrelapper på å fremkalle bilder til 50 øre i stedet for 1,49kr på tilbud hos fotoknudsen.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #9 Skrevet 12. april 2006 Takk for alle tips (det er jeg som startet tråden). Jeg bestilte fra Elkjøp på lørdag kveld og fikk bildene i posten i dag! Det var utrolig rask levering synes jeg Kjempefornøyd med kvaliteten, og betalte 73 kr. for 66 bilder. Kommer nok til å fortsette å bruke Elkjøp - ihvertfall til den prisen. Har ikke akkurat god erfaring med Elkjøp når det gjelder andre ting, men dette funka jo veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå