AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:28 #1 Skrevet tirsdag kl. 11:28 Vi har et bad som er i god stand, men der møblementet og arbeidet med det var bob/ bob fra husbygger. Vi må nå bytte møblene, og har valgt noe som ville passet ypperlig på et gresk bad 😅 Ville ikke ha noe "standard" og nesten likt det vi kvitter oss med. Problemet er at huset er levert med kritthvite fliser i høyglans og det blir en for hard kontrast. Badet er ikke gammelt nok til at vi vil ta kostnaden med å bytte alt, og tenker heller å male. Kun veggene tas, gulvet er i helt ok, grå fliser. Er det noen som har gjort dette i nyere hus, der fugene ikke var så gamle? Festet grunning/ maling seg i fugene? Anonymkode: c7e37...8e4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:38 #2 Skrevet tirsdag kl. 11:38 Ett alternativ kan jo være og flise utenpå de flisene som er nå.Da blir det ikke så dyrt, og så lenge badet ikke er så gammelt så skal det gå bra,angående maling har jeg hørt mange forskjellige historier. Hos noen blir det bra og hos andre blir det ikke noe fint. Anonymkode: cb1b0...4e9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:35 #3 Skrevet tirsdag kl. 20:35 Tror jeg hadde gått for flis på flis, evt sjekket ut mikrosement! Anonymkode: 377e7...436 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:41 #4 Skrevet tirsdag kl. 20:41 Går helt fint å male fliser. Vask-mattslip-vask-grunning så farge. Så lenge det ikke er garasjegulv... Anonymkode: f01e1...621
Leo Skrevet tirsdag kl. 20:53 #5 Skrevet tirsdag kl. 20:53 Det går selvfølgelig an å male fliser, men i minst 90% av tilfellene blir det ikke fint og ser bare rart ut. En annen ting er at hvis badet er i daglig bruk og dere dusjer rett på flisene, så vil det flasse i dusjsonen. Dette blir ikke noe bedre av at de eksisterende flisene er helt glatte. Jeg holder derfor med dem som sier at dere bør gå for å flise utenpå de flisene som allerede er der eller se på muligheter som f.eks. mikrosement. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:21 #6 Skrevet onsdag kl. 11:21 Gulvet har matte, grå fliser som er helt topp. De gjør vi ikke noe med. Vi lar være å male i dusjsonen fordi det ikke vil holde seg fint, og det bindes fint sammen med andre, hvite detaljer. Vi har svarte dusjvegger og dempet lys i den enden, så de hvite flisene er ikke like "harde" å se på der. Fant en del info på nett, og siden vi har ru fuger og ganske flate/ tynne fliser så vil malingen sette seg i dem også. Det er to voksne i huset og lite slitasje, så maling på veggene skal nok sitte greit. Anonymkode: c7e37...8e4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:24 #7 Skrevet onsdag kl. 11:24 Vask godt, ha på primer, så kan dere male. Anonymkode: c3c2f...921 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:30 #8 Skrevet onsdag kl. 11:30 Maler du fuger eller ikke? Malte fuger ser skikkelig ille ut synes jeg Anonymkode: 77a65...c45
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:40 #9 Skrevet onsdag kl. 11:40 Vi maler fugene også ja, fordi de hos oss er så tynne at det ikke lar seg gjøre å la være. Hele huset bærer/ bar preg av lettvinte, billige løsninger i såkalt nøkkelklar bolig, så det ser ikke bra ut som det er heller. Jeg trodde det var baderomsplater til jeg kjente på fugene. Anonymkode: c7e37...8e4
Leo Skrevet onsdag kl. 11:56 #10 Skrevet onsdag kl. 11:56 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Gulvet har matte, grå fliser som er helt topp. De gjør vi ikke noe med. Vi lar være å male i dusjsonen fordi det ikke vil holde seg fint, og det bindes fint sammen med andre, hvite detaljer. Vi har svarte dusjvegger og dempet lys i den enden, så de hvite flisene er ikke like "harde" å se på der. Fant en del info på nett, og siden vi har ru fuger og ganske flate/ tynne fliser så vil malingen sette seg i dem også. Det er to voksne i huset og lite slitasje, så maling på veggene skal nok sitte greit. Anonymkode: c7e37...8e4 Å delvis male flisene tror jeg kommer til å føye seg inn i rekken av det du beskriver som billige og lettvinte løsninger. Hvite, blanke fliser er tross alt veldig klassisk og noe dere sannsynligvis kan lære å leve med. Når de er malt så er de det og dere får aldri den malingen pent av igjen. Deres bad, så dere kan male det lilla hvis dere vil, men jeg ville ha tenkt meg godt om. Ikke minst hvis dere ikke vet at dere kommer til å bo der i veldig mange år.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:02 #11 Skrevet onsdag kl. 12:02 Ville vurdert å legge våtromsplater i stedet, det finnes mange fine varianter nå kontra før i tiden. Det er en billigere løsning enn nye fliser og ser mindre snålt ut enn malte fliser. Anonymkode: 29247...2d1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:11 #12 Skrevet onsdag kl. 12:11 Vaske ned med rødsprit, jotuns superheft og gjerne golvmaling. Evnt kalkmaling og primer hvis du vil ha litt liv i veggene. Anonymkode: f9d55...7d3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå