MsWabiSabi Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Langhelg, 2 voksne og tiåring, jente. Skal bo ved Gare du Nord, og jeg kommer til å dra litt rundt alene. Kommer ikke til å ha noe fokus på shopping, men stemning, hyggelige områder, Seinen og kanaler, parker, vakre bygninger, bokhandlere, markeder, biblioteker. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre og hvor jeg kan dra? Har lest endel, men fint med andres erfaringer. Erfaring med buss versus tog fra flyplassen (CDG) Er det områder man bør holde seg unna? (Lugubre strøk eller mye stress) Hvordan er det å sykle rundt? Noen som har vært med tweens, og har tips til hva som kan være fint å få med seg, og hva ungene likte?
NatNat Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden MsWabiSabi skrev (57 minutter siden): Langhelg, 2 voksne og tiåring, jente. Skal bo ved Gare du Nord, og jeg kommer til å dra litt rundt alene. Kommer ikke til å ha noe fokus på shopping, men stemning, hyggelige områder, Seinen og kanaler, parker, vakre bygninger, bokhandlere, markeder, biblioteker. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre og hvor jeg kan dra? Har lest endel, men fint med andres erfaringer. Erfaring med buss versus tog fra flyplassen (CDG) Er det områder man bør holde seg unna? (Lugubre strøk eller mye stress) Hvordan er det å sykle rundt? Noen som har vært med tweens, og har tips til hva som kan være fint å få med seg, og hva ungene likte? er det områder man bør holde seg unna ? JA, gare du Nord....😅 men det er nok ok på dagstid... Fra flypassen kan du ta direkte tog (R.E.R) til Gare du Nord forresten. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden MsWabiSabi skrev (1 time siden): Erfaring med buss versus tog fra flyplassen (CDG) Det går direktetog fra cdg til gare du nord Anonymkode: 09406...766 1
NatNat Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Anonymkode: e97dd...47e Det er litt tull siden det går ingen direkte metro fra Opera til Gare du Nord, dvs de må bytte.. mye lettere med R.E.R
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Paris er ikke like farlig lenger som det var for 10–15 år siden. Anonymkode: aa050...159
NatNat Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Paris er ikke like farlig lenger som det var for 10–15 år siden. Anonymkode: aa050...159 avhengig hvor og når (er fransk) Det er ikke farlig, farlig men jeg ville fraråde de å se ut for mye som turister. Mye "pickpocket" spesielt rundt gare du Nord/gare de l' Est, i metroen generelt..
NatNat Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden MsWabiSabi skrev (6 timer siden): Langhelg, 2 voksne og tiåring, jente. Skal bo ved Gare du Nord, og jeg kommer til å dra litt rundt alene. Kommer ikke til å ha noe fokus på shopping, men stemning, hyggelige områder, Seinen og kanaler, parker, vakre bygninger, bokhandlere, markeder, biblioteker. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre og hvor jeg kan dra? Har lest endel, men fint med andres erfaringer. Erfaring med buss versus tog fra flyplassen (CDG) Er det områder man bør holde seg unna? (Lugubre strøk eller mye stress) Hvordan er det å sykle rundt? Noen som har vært med tweens, og har tips til hva som kan være fint å få med seg, og hva ungene likte? ts, hvis du tar R.E.R (praktisk, du trenger ikke en gang å komme ut av flyplassen) husk å passe godt på verdisaker og VELDIG VIKTIG. Behold billett med deg til du er ute av R.E.R. Det er ofte nødvendig å bruke den igjen for å komme seg ut.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden NatNat skrev (50 minutter siden): avhengig hvor og når (er fransk) Det er ikke farlig, farlig men jeg ville fraråde de å se ut for mye som turister. Mye "pickpocket" spesielt rundt gare du Nord/gare de l' Est, i metroen generelt.. Sist jeg var der i sommer, var det mye renere enn før. Mye færre svindlere og afrikanske ungdomsgjenger nå for tiden. Også mye mindre trafikk og eksos, og flere sykler, noe jeg syntes var fint. Anonymkode: aa050...159
NatNat Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sist jeg var der i sommer, var det mye renere enn før. Mye færre svindlere og afrikanske ungdomsgjenger nå for tiden. Også mye mindre trafikk og eksos, og flere sykler, noe jeg syntes var fint. Anonymkode: aa050...159 når var du der ? august ? ja, det er blitt bedre med luftkvalitet.
MsWabiSabi Skrevet 13 timer siden Forfatter #11 Skrevet 13 timer siden Takk for tips, setter pris på alt. Ja, pickpocket skal vi være obs på. Kanskje bedre å bruke papirbillett enn å måtte dra fram mobilen på Metro? og kommer ikke til å dra ut på kveldstid, nei
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden MsWabiSabi skrev (9 timer siden): Kommer ikke til å ha noe fokus på shopping, men stemning, hyggelige områder, Seinen og kanaler, parker, vakre bygninger, bokhandlere, markeder, biblioteker. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre og hvor jeg kan dra? Latinerkvarteret med Shakespeare and company er et must når du liker bøker. Anonymkode: 4aa33...c70
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden Høres ut som vi har veldig sammenfallende interesser! Jeg besøkte Paris i april 2024 og her er de tingene jeg opplevde (og likte): Sacré-Cæur Båttur på Seinen Notre-Dame Shakespeare & Co bokhandel Louvre Museé Carnavalet Sainte-Chapelle Det jeg ikke rakk var å klatre opp Eiffel-tårnet, mesteparten av Louvre, Museé d'Orsay (bør bestille billetter en god del dager i forkant) og en tur ut til Versailles. Skal tilbake! Anonymkode: 95709...2cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå