AnonymBruker Skrevet i går, 11:03 #1 Skrevet i går, 11:03 Wellbutrin og Concerta. Har adhd og generalisert angst, og litt traumer, men friskmeldt fra PTSD. Jeg ble rådet til å prøve Wellbutrin. Gått på de nå seks uker, 150 mg. Trapper ned på Fluoksetin, tar nå bare 10 mg annenhver dag, gikk før på 20 mg. Psykiater mente Wellbutrin ville være bedre, så tenkte prøve. Merker nå litt angst og irritabilitet. Blir fort opphengt i diskusjoner med mannen. Tar nå: Concerta 18 mg, en kl 8 og en kl 14 (for å unngå knekk). Wellbutrin 150 mg kl 8. Fluoksetin 10 mg annenhver dag. Ifølge chat gpt vil det muligens bli for mye stimulering, f eks dosen kl.14. Andre med erfaring? Kanskje jeg må bare gå på Fluoksetin og Concerta, men hatt litt bivirkninger med Fluoksetin. F eks seksuelt, men fungerer greit nok. Anonymkode: 49ad4...083
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #2 Skrevet i går, 11:06 Dette tar du opp med legen din, ikke chatgpt og ikke et forum. Anonymkode: e82e2...a8f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:14 #3 Skrevet i går, 11:14 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette tar du opp med legen din, ikke chatgpt og ikke et forum. Anonymkode: e82e2...a8f Jeg kan søke erfaring, som jeg så tar med til legen. Anonymkode: 49ad4...083 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #4 Skrevet i går, 12:16 Glem ChatGPT når det gjelder helseproblemer og særlig medisindosering. Den eneste det blir riktig å ta dette med er legen. Det spiller ingen rolle hvilken erfaring andre har, legen skal ikke bestemme doseringen din ut fra det uansett. En ting vil jeg si, og det er at det er for tidlig å begynne å snakke om nye medisinendringer mens du fremdeles holder på med nedtrapping. Da vet du ikke enda hvordan dette vil bli til slutt. Anonymkode: f27b5...e8e
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #5 Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Glem ChatGPT når det gjelder helseproblemer og særlig medisindosering. Den eneste det blir riktig å ta dette med er legen. Det spiller ingen rolle hvilken erfaring andre har, legen skal ikke bestemme doseringen din ut fra det uansett. En ting vil jeg si, og det er at det er for tidlig å begynne å snakke om nye medisinendringer mens du fremdeles holder på med nedtrapping. Da vet du ikke enda hvordan dette vil bli til slutt. Anonymkode: f27b5...e8e Saken er at jeg ikke ønsker fortsette nedtrapping om den kkke funker. Anonymkode: 49ad4...083
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #6 Skrevet i går, 12:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Saken er at jeg ikke ønsker fortsette nedtrapping om den kkke funker. Anonymkode: 49ad4...083 Skjønner det, men tror du ikke at du bare må vente og se for å få det svaret da? Anonymkode: f27b5...e8e
AnonymBruker Skrevet i går, 13:28 #7 Skrevet i går, 13:28 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Skjønner det, men tror du ikke at du bare må vente og se for å få det svaret da? Anonymkode: f27b5...e8e Kan ikke gå rundt med masse angst. Anonymkode: 49ad4...083
AnonymBruker Skrevet i går, 13:40 #8 Skrevet i går, 13:40 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan ikke gå rundt med masse angst. Anonymkode: 49ad4...083 Sånn er det jo i overgangsfase når man bytter medisiner eller endrer dose. Det vil som regel gå over når du lander på den nye medisinen og dosen. Hvis du ikke holder ut så ta det for all del opp med legen. Kanskje du kan få tilleggsmedisin mens dette går seg til. Anonymkode: f27b5...e8e
AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #9 Skrevet i går, 16:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn er det jo i overgangsfase når man bytter medisiner eller endrer dose. Det vil som regel gå over når du lander på den nye medisinen og dosen. Hvis du ikke holder ut så ta det for all del opp med legen. Kanskje du kan få tilleggsmedisin mens dette går seg til. Anonymkode: f27b5...e8e Man skal kunne leve et verdig liv med jobb og familie. Anonymkode: 49ad4...083 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:34 #10 Skrevet i går, 16:34 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man skal kunne leve et verdig liv med jobb og familie. Anonymkode: 49ad4...083 Så klart! Men du lever jo ikke et uverdig liv hvis du kjenner på litt angst og irritabilitet i en uke eller to mens du bytter medisin? Det er det jeg mener. Synd at ikke legen din informerte deg om at du kunne kjenne bivirkninger i overgangsperioden. Anonymkode: f27b5...e8e
AnonymBruker Skrevet i går, 16:36 #11 Skrevet i går, 16:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så klart! Men du lever jo ikke et uverdig liv hvis du kjenner på litt angst og irritabilitet i en uke eller to mens du bytter medisin? Det er det jeg mener. Synd at ikke legen din informerte deg om at du kunne kjenne bivirkninger i overgangsperioden. Anonymkode: f27b5...e8e Har gått seks uker nå........ Anonymkode: 49ad4...083
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå