Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på flere feil når det gjelder kjærlighet. Jeg må innrømme at utseendet er det som fenger meg, jeg har alltid måtte ha tiltrekning. Det har desverre vist seg at disse mennene har vært fuckboys/useriøse og jeg har blitt veldig såret og usikker. 

Nå har jeg en venn som oppriktig liker meg så godt! Han kjøper valentinesgave, kjøper plutselig ting til meg, lar meg låne gjenstander til for eks bil/hus om jeg trenger det. Han gir meg oppmerksomhet som ingen andre menn har gitt meg. Bare én ting som ikke er med, å det er tiltrekningen. Han er helt OK, men kjenner ikke på det seksuelle.

Vi kjente hverandre i 4år før vi lå i senga, måtte nesten prøves ut siden vi begge alikavel er single. Etter det ble han ikke mindre på, noe som tyder på at han genuint liker meg. 

Er så redd for å såre han! Vil han bare godt. Samtidig vil jeg å bruke tid på å kjenne om det er noe. Vi har flere nære felles venner, så dumt alt annet ligger til rette. Mine venninner snakker nesten ikke om annet, da blir jeg sprø. Jeg har også datet en annen mann som gir meg sommerfugler, de riktige sommerfuglene som skal være der. Vi har stoppet litt nå men tenker ofte på han. 

Jeg er 36år og vil kjenne på en storm av forelskelse igjen. Skjønner dere tanken? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 7000d...d69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres relasjonsskadet ut. Dessverre.

Har du fortsøkt å jobbe med dette sammen med fagfolk? Det du beskriver skal du ha vokst fra for lengst, og ser ikke for meg at det skal bli bedre med det første. I ytterste konsekvens lever du resten av livet fra det ene forholdet til det andre, men det du kaller for fuckboys. De finnes i alle aldre. For å være aktuell for fuckboysa, som du liker, må man etter hvert gå hardere og hardere til verks for å være relevant, og man tar opp lån for å fikse på utseendet. Har du begynt på dette kjøret allerede?

Nei.... høres ut som at du kan ha godt av å snakket med fagfolk som kan hjelpe deg å heles relasjonelt. Det er flest hverdager, forelskelsen vil gå over, det er bare kjemiske reaksjoner i hjernen. Det som varer er personlighet, moral, verdier, etikk, lojalitet, hjernen. Utseende og forelskelse er forbigående og et fryktelig tynt grunnlag å bygge en sunn og langvarig relasjon på.  

Beklager å være så direkte. 

Anonymkode: 23e76...661

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du fortsøkt å jobbe med dette sammen med fagfolk? Det du beskriver skal du ha vokst fra for lengst, og ser ikke for meg at det skal bli bedre med det første. I ytterste konsekvens lever du resten av livet fra det ene forholdet til det andre, men det du kaller for fuckboys. De finnes i alle aldre. For å være aktuell for fuckboysa, som du liker, må man etter hvert gå hardere og hardere til verks for å være relevant, og man tar opp lån for å fikse på utseendet. Har du begynt på dette kjøret allerede?

Nei.... høres ut som at du kan ha godt av å snakket med fagfolk som kan hjelpe deg å heles relasjonelt. Det er flest hverdager, forelskelsen vil gå over, det er bare kjemiske reaksjoner i hjernen. Det som varer er personlighet, moral, verdier, etikk, lojalitet, hjernen. Utseende og forelskelse er forbigående og et fryktelig tynt grunnlag å bygge en sunn og langvarig relasjon på.  

Dette ! Det er resultatet av å jobbe hardt for å skille sex og følelser med den ene partneren etter den andre.

Sorry Girl, lykke til videre.

Anonymkode: 692ed...be2

• Liker 2
Skrevet

Sommerfugler er et tegn på nervøsitet, ikke forelskelse. Man vet ikke hva man kan forvente av en person, føler seg gjerne ikke helt trygg på dem, og så kommer nervøsiteten og "sommerfuglene" og man tror dette betyr at man er stormforelsket.

Prøv å gå etter menn som får deg til å føle deg trygg og avslappet i stedet. Kan love at man kan bli like forelsket selv om det ikke er en eneste sommerfugl til stede. 

Hadde jeg vært deg ville jeg bedt vennene dine om å slutte å mase om han kompisen. Jeg sliter i hvert fall med å kjenne hvilke følelser som egentlig er der når det er konstant press og mas rundt det. Uansett om det blir noe mer mellom dere eller ei, så er det håpløst å finne ut av det om man stadig blir bombadert av andres meninger. Prøv å slapp av i det hele, og se hva som skjer?

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ordet moral liker jeg ikke. Etikk og empati er jeg med på. Lojalitet og verdier er også viktig.

Min erfaring er at moral har en tendens til å legge for mye skam på andre mennesker. Det kan faktisk være til hinder for utvikling, blomstring og utfoldelse.

Lover og regler er viktig å følge. Samt ikke skade andre mennesker.

You shall do no harm

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvem er egentlig du til å uttale deg basert på en så kort tekst? Noen liker å leve fra det ene forholdet til det andre, for noen er dette normalt. Alt er ikke sort-hvitt vet du. Og fuckboys er et begrep som har vokst opp og brukes faktisk i alle aldre. Sånn som hore, heks, bitch - selvom vi kan være ærlig, handler mer om å skambelegge kvinner som tørr å være seksuell, har kunnskap og tørr å ytre seg og ikke unnskylde den hun er. Ts husk at det er noen kommentarer her som bare kan få gli forbi. 

Anonymkode: a100e...57a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har gått på flere feil når det gjelder kjærlighet. Jeg må innrømme at utseendet er det som fenger meg, jeg har alltid måtte ha tiltrekning. Det har desverre vist seg at disse mennene har vært fuckboys/useriøse og jeg har blitt veldig såret og usikker. 

Nå har jeg en venn som oppriktig liker meg så godt! Han kjøper valentinesgave, kjøper plutselig ting til meg, lar meg låne gjenstander til for eks bil/hus om jeg trenger det. Han gir meg oppmerksomhet som ingen andre menn har gitt meg. Bare én ting som ikke er med, å det er tiltrekningen. Han er helt OK, men kjenner ikke på det seksuelle.

Vi kjente hverandre i 4år før vi lå i senga, måtte nesten prøves ut siden vi begge alikavel er single. Etter det ble han ikke mindre på, noe som tyder på at han genuint liker meg. 

Er så redd for å såre han! Vil han bare godt. Samtidig vil jeg å bruke tid på å kjenne om det er noe. Vi har flere nære felles venner, så dumt alt annet ligger til rette. Mine venninner snakker nesten ikke om annet, da blir jeg sprø. Jeg har også datet en annen mann som gir meg sommerfugler, de riktige sommerfuglene som skal være der. Vi har stoppet litt nå men tenker ofte på han. 

Jeg er 36år og vil kjenne på en storm av forelskelse igjen. Skjønner dere tanken? Hva ville dere gjort? 

Du må tenke på hva du selv vil. Det er ikke dine venninner som skal ha denne mannen. 

Det er deg.

Skrevet

Jeg vil veldig gjerne utfordre deg på hva du kan finne tiltrekkende. Du sier utseende, men hva med utseendet? Har de noe til felles? Er det noe ved siden av det visuelle?

Og som ei som er forelsket hele tida, synes jeg ikke noe om det å legge stor vekt på «forelskelsestegn». Ofte kommer dette av seg selv i noe grad når det er noen du er tilstrekkelig tiltrukket av og kompatibel med. Legg heller vekt på de rolige forelskelsestegnene, enn de urolige.

Jeg personlig er av den formeninga at jeg ønsker en partner jeg finner seksuelt tiltrekkende, men jeg har ikke så mye utseende jeg går etter. Jeg tenner på hvordan mannen lukter. Jeg liker ikke at damer blir rådet til å unngå de som de føler seksuell tiltrekning mot, jeg tror dette er veldig destruktive råd.

Gjest Bombasi
Skrevet (endret)

Virker som du overromantiserer tanken om forelskelse. Og det er rart at du gjør siden du har blitt "lurt" av fuckboys over lengre tid. Typisk nok er det disse mennene som får deg til å føle på de største sommerfuglene i starten - helt til de dumper deg igjen. 

Av og til er det best at folk tar et steg tilbake og spør seg selv hva som egentlig er kjærlighet for de. Hva de trenger og ønsker for å få et stabilt og godt liv med ordentlig kjærlighet. Og da mener jeg kjærlighet, og ikke stormende forelskelse. For sistnevnte er og vil alltid være en forbigående følelse. For 98% av alle som går i et forhold. Å tro at du skal være en av de få som får leve livet i forelskelse gjør jakten på kjærlighet umulig for deg. 

Men klart, denne vennen din burde du stoppe med. For han er visst ikke noe for deg. Det har du jo innsett for lenge siden. Og noe sier meg at du innså det før du hoppet til sengs med han også.

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvem er egentlig du til å uttale deg basert på en så kort tekst? Noen liker å leve fra det ene forholdet til det andre, for noen er dette normalt. Alt er ikke sort-hvitt vet du. Og fuckboys er et begrep som har vokst opp og brukes faktisk i alle aldre. Sånn som hore, heks, bitch - selvom vi kan være ærlig, handler mer om å skambelegge kvinner som tørr å være seksuell, har kunnskap og tørr å ytre seg og ikke unnskylde den hun er. Ts husk at det er noen kommentarer her som bare kan få gli forbi. 

Anonymkode: a100e...57a

At det er normalt for mange er bare et tegn på at det er svært mange med tilknytningsproblematikk. 

TS ønsker råd, ergo er hun ikke fornøyd med mønsteret på sin dating. Dersom hun var fornøyd, ville det selvsagt ikke vært noe problem, men hun ønsker et resultat som hun ikke enda har fått. Da må hun naturligvis jobbe med seg selv for å innarbeide nytt mønster. 

Anonymkode: b9b87...a87

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (23 minutter siden):

Du må tenke på hva du selv vil. Det er ikke dine venninner som skal ha denne mannen. 

Det er deg.

Det kan jo være at hennes venninner ser noe TS ikke ser. De vil henne nok bare godt, og håper og tror at hun med denne mannen kanskje kan få det bra, og ikke denne strømmen at sexforhold som hun tydeligvis har vært igjennom. Jeg har også en slik venninne. Hun har et enormt bekreftelsesbehov, og blir aldri mettet. Hun går bare etter "de kjekke gutta", og enten dumper de henne etter noen ligg, eller så dumper hun dem når spenningen gir seg. Vi håper så gjerne at hun kan finne seg en snill og OK mann så hun kan finne roen - men alle de ser hun rett forbi fordi det "ikke er spennende nok".

Definitivt relasjonsskadd.

AnonymBruker
Skrevet

Og forresten TS, man forelsker seg bare skikkelig et par tre ganger i livet. Den forelskelsen kan komme snikende etter litt tid, det skjer ikke alltid med en gang. Det bygger seg opp og blomstrer med et hav av midlertidig galskap og eufori. Denne viben kan fort forsvinne om man ligger for lett/fort i noen tilfeller. Det kan fort bare blir sånn, "åh, er hun/han bare en av dem".

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan jo være at hennes venninner ser noe TS ikke ser. De vil henne nok bare godt, og håper og tror at hun med denne mannen kanskje kan få det bra, og ikke denne strømmen at sexforhold som hun tydeligvis har vært igjennom. Jeg har også en slik venninne. Hun har et enormt bekreftelsesbehov, og blir aldri mettet. Hun går bare etter "de kjekke gutta", og enten dumper de henne etter noen ligg, eller så dumper hun dem når spenningen gir seg. Vi håper så gjerne at hun kan finne seg en snill og OK mann så hun kan finne roen - men alle de ser hun rett forbi fordi det "ikke er spennende nok".

Du kan ikke hevde at en person er relasjonsskadd på så lite grunnlag...

Bare fordi en mann gjør alt 'riktig' så betyr ikke det at han er den rette. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta det med ro ts, og kjenne etter. Ikke ta noen forhastede beslutninger. 

Du skal passe like godt til han, som han til deg. 

Kjærligheten er ikke enkel. Bare pass på at han viser deg den respekten du fortjener. Det er viktig.

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (1 time siden):

Du kan ikke hevde at en person er relasjonsskadd på så lite grunnlag...

Bare fordi en mann gjør alt 'riktig' så betyr ikke det at han er den rette. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta det med ro ts, og kjenne etter. Ikke ta noen forhastede beslutninger. 

Du skal passe like godt til han, som han til deg. 

Kjærligheten er ikke enkel. Bare pass på at han viser deg den respekten du fortjener. Det er viktig.

Jeg er enig med deg i det. Likevel vil jeg påpeke at TS fremstiller seg selv som en som lett går lei av menn. Det tyder på at hun har ikke går i dybden med noen, men ser etter noe bedre hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her -

jeg kjenner meg litt igjen i venninna di ja. Det er den boom tiltrekningen jeg har til disse kjekke mennene. Ikke nødvendigvis helt strøken, men jeg er seksuelt lystne på de, gjerne mørkhåret og brune øyne, fin kropp/lukter veldig godt.

Han ene er 30 bare og jeg vet at alt jeg gjør nå med han eller de er feil. Jeg byr på mg selv til de. Er ei rolig, lun dame - men er nok et gen i meg som gjør at jeg alltid har vært flørtete og kåt. Det liker menn! De holder på meg, men kun til sex. Når jeg snakker de så er det jo over en stor periode. Har aldri flere enn én om gangen. Sånn er jeg, an nok jobbes med, men klart jeg er relasjonsskadet.  

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med deg i det. Likevel vil jeg påpeke at TS fremstiller seg selv som en som lett går lei av menn. Det tyder på at hun har ikke går i dybden med noen, men ser etter noe bedre hele tiden.

Å ha et overfladisk fokus er ikke bra, men å hevde at mennesker er relasjonsskadd på bakgrunn av det synes jeg er å gå for langt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her -

jeg kjenner meg litt igjen i venninna di ja. Det er den boom tiltrekningen jeg har til disse kjekke mennene. Ikke nødvendigvis helt strøken, men jeg er seksuelt lystne på de, gjerne mørkhåret og brune øyne, fin kropp/lukter veldig godt.

Han ene er 30 bare og jeg vet at alt jeg gjør nå med han eller de er feil. Jeg byr på mg selv til de. Er ei rolig, lun dame - men er nok et gen i meg som gjør at jeg alltid har vært flørtete og kåt. Det liker menn! De holder på meg, men kun til sex. Når jeg snakker de så er det jo over en stor periode. Har aldri flere enn én om gangen. Sånn er jeg, an nok jobbes med, men klart jeg er relasjonsskadet.  

Der har vi det. Jeg vil råde deg til litt avholdenhet en periode. Kanskje relasjonsskaden kan repareres. 

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...