Kvist Skrevet tirsdag kl. 20:24 #41 Skrevet tirsdag kl. 20:24 Hvis jeg spiser hotellfrokost er det oftest i Italia. Der er det en selvfølge med god kaffe. Det jeg setter mest pris på er oppskåret frukt, ulike typer yoghurt og god hjemmebakt kake. Særlig om det er ulike varianter hver dag. Godt brød og pålegg er egentlig ikke en greie der, i hvertfall ikke til frokost, men norsk som jeg er tar jeg gjerne god skinke og litt ost eller noe sånt. Og sjokoladepålegg, helst hjemmelaget. Andre steder vil jeg gjerne ha egg, bacon, smoothie og grønnsaker. Og god røkt laks! 1
Tjoheiii Skrevet tirsdag kl. 20:29 #42 Skrevet tirsdag kl. 20:29 Kaffe, juice/smoothie, yoghurt, godt brød og pålegg og egg i en eller annen form. Synes det føles litt luksus når de har små posjoner i glass av ekstra god chiapudding, havregrøt, ingefærshots etc., noe man ikke nødvendigvis spiser hver dag ellers pannekaker er veldig populært hos barna mine💛 1
mamanodrama Skrevet tirsdag kl. 21:53 #43 Skrevet tirsdag kl. 21:53 Godt brød, smør (ikke margarin eller noe vita-tull), egg, bacon, friske grønnsaker og litt frukt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:00 #44 Skrevet tirsdag kl. 22:00 Eggerøre/omelett, speilegg, kjøttboller/minipølser/bacon, litt grønnsaker og en amerikansk pannekake med syltetøy til dessert. Ett glass appelsinjuice og ett glass eplejuice. Anonymkode: 810e9...bca 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 00:43 #45 Skrevet torsdag kl. 00:43 God kaffe er essensielt. Grovt brød Et par varianter med plantebasert pålegg og melkefritt margarin Plantebasert melk og yoghurt God müsli/granola God variasjon av fersk frukt og grønnsaker Utover dette setter jeg pris på hotell som strekker seg det lille ekstra og tilbyr ting på frokostbuffeten som vi som har et annet kosthold en standarden er vant med eller forventer og finne. Eksempel havregrøt kokt på plantemelk eller pannekaker/lapper uten melk og egg Anonymkode: f6488...9b7 2
Ullvott Skrevet torsdag kl. 07:07 #46 Skrevet torsdag kl. 07:07 Dette er de tingene jeg setter pris på ved en hotellfrokost: eggerøre bacon (veldig skuffa hvis det eneste baconet er en sparsomt tilmålt, tynn stripe som ligger oppå et ferdigstekt speilegg) nystekt grovbrød tomatsild tomat, agurk, paprika frisk frukt croissant kaffe jus
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:18 #47 Skrevet torsdag kl. 07:18 AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 14.27): Elsker hotell frokost!! Jeg og barna er og spiser hotell frokost ca hver 6 uke🙂 ( Vi kommer og kjøper bare frokosten altså, nå har vi vært der så mange ganger at vi får god rabatt😁) Scandic hotell i byen her har den beste frokosten 🤩🤩 Skal dit på lørdag! Viktigste for meg er god kaffe og godt bacon!! Og shots av ingefær og diverse annet.. Anonymkode: 643c0...0cc 🤣 Gå på restaurant for å spise frokost?? Rareste jeg har hørt. Alt på en hotellfrokost er lett å fikse selv, maten der er ikke akkurat spesiell, selv om jeg jeg selvsagt tar hotell med frokost når jeg skal velge hotell. Ønsker jeg å gi barna restaurantopplevelse, er det middag, ikke frokost. Eller lunsj på en kafé. Anonymkode: a501c...44f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:23 #48 Skrevet torsdag kl. 07:23 Røkt laks, eggerøre og juice. Anonymkode: f8c9f...7b1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:24 #49 Skrevet torsdag kl. 07:24 Står ofte tidlig opp og spiser hotellfrokost, og da spiser jeg langt mer en hjemme! Hjemme går det i ei lita skål med havregryn og kefir og en kaffe. På hotell lager jeg meg en buffet der jeg smaker på absolutt alt utenom frokostblandinger og havregryn, før jeg vralter opp på hotellrommet og tar meg en blund. Det er helt utrolig hva jeg kan få plass til! Frukosten på hotell holder meg mett til langt utpå ettermiddagen/kveld igjen, så for min del er dette vel anvendte penger. Anonymkode: 04351...ff9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:27 #50 Skrevet torsdag kl. 07:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 🤣 Gå på restaurant for å spise frokost?? Rareste jeg har hørt. Alt på en hotellfrokost er lett å fikse selv, maten der er ikke akkurat spesiell, selv om jeg jeg selvsagt tar hotell med frokost når jeg skal velge hotell. Ønsker jeg å gi barna restaurantopplevelse, er det middag, ikke frokost. Eller lunsj på en kafé. Anonymkode: a501c...44f Mulig du kunne utvide horisonten til å inkludere hotellfrokost også. Anonymkode: e234a...4b6 11
Angelheart2 Skrevet torsdag kl. 07:29 #51 Skrevet torsdag kl. 07:29 Er mest fornøyd dersom det IKKE er buffet... Elsker steder som serverer frokost a la carte, med et godt utvalg av for eksempel omeletter, Eggs Benedict eller lignende. Om det skulle være buffet så tar jeg som regel kun varmmat, ikke kaldt pålegg som jeg ikke aner hvor lenge har ligget ute, eller blitt satt ut og inn flere ganger. God kaffe er viktigst! 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:31 #52 Skrevet torsdag kl. 07:31 Må være egg og rugbrød, men orker ikke mye mat til frokost. Frokost er et kort måltid for meg, er ikke et morgenmenneske! Lunsj er mitt hovedmåltid der jeg spiser for resten av dagen. Anonymkode: 0e549...a6b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:32 #53 Skrevet torsdag kl. 07:32 AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 17.18): Scandic er bra på frokost! Synes også Radisson leverer. Anonymkode: acb78...f1a Ikke alle Scandic nei, dessverre Anonymkode: c29f2...f6d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:38 #54 Skrevet torsdag kl. 07:38 Godt brød, eggerøre, agurk, paprika og appelsinjuice, stort pluss med oppskåret melon 😇 Anonymkode: c1c0a...ac2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:55 #55 Skrevet torsdag kl. 09:55 God kaffe. Husker ene hotellet i Berlin, der hadde de den beste kaffen jeg har fått. Ellers frukt eller smoothie. Anonymkode: 4f154...fd5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:49 #56 Skrevet torsdag kl. 11:49 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mulig du kunne utvide horisonten til å inkludere hotellfrokost også. Anonymkode: e234a...4b6 Ungene mine vet godt hva hotellfrokost er, men det er ikke noe vi lager en happening ut av. 🤣 Anonymkode: a501c...44f
Brunhilde Skrevet torsdag kl. 14:09 #57 Skrevet torsdag kl. 14:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ungene mine vet godt hva hotellfrokost er, men det er ikke noe vi lager en happening ut av. 🤣 Anonymkode: a501c...44f Nei, jeg vil tro at deres happening er å holde godt fast så du ikke faller ned fra din høye hest og drar ungene med deg i fallet. Når det gjelder hotellfrokost så er min favoritt et par kopper sterk kaffe og en croissant med kirsebærsyltetøy. 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:32 #58 Skrevet torsdag kl. 14:32 Hvis jeg får velge på øverste hylle er det: - kaffe, helst cappuccino med lettmelk og kanel - nypresset appelsinjuice - oppskåret frukt (og ikke i sukkerlake e.l.) - godt grovbrød (og det må være nyskåret av betjeningen, vanligvis altfor mange griser blant de andre frokostgjestene som kladder på hele brødet og kniven med urene fingre når de skjærer) - egg, enten kokt, stekt på begge sider eller ordentlig eggerøre - stekt bacon med lite fett - en god, vellagret gulost ( i nyskårne skiver, se pkt om brød) - kokt skinke-pålegg - bakt leverpostei, rødbeter og/eller sylteagurk - brie, blåmuggost, camembert o.l. pluss kjeks og f.eks fikensyltetøy eller chilimarmelade Anonymkode: d9475...520
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:18 #59 Skrevet torsdag kl. 15:18 Det jeg savner aller mest på hotellfrokost er skikkelig brød. Ikke noe hotell jeg har vært på har noe annet enn diverse versjoner av bake-off benstinstasjonbrød som er varmet i ovnen, som smaker kjip industrimat, og som man må skjære opp selv. Dette opplever jeg på Scandic-hotell, Clarion-hotell og uavhengig (dyrt) hotell ulike steder i Norge. Det første hotellet som satser på skikkelig brød av håndverksbakerikvalitet vil skille seg massivt ut. Det andre jeg savner på flere hotellfrokoster er VANN. Dvs kaldt, rent og friskt vann, gjerne med isbiter, men UTEN sitron, appelsin, agurk og andre fantasifulle tilsetninger. Dette burde seriøst noen plukke opp, for det burde være lett å fikse, og ikke akkurat utgjøre noen massiv utgift. Utover det er det for meg viktig med god eggerøre av egg (ikke pulver) og passe løs og saftig i konsistensen (ikke overstekt til små klumper), og skikkelig kaffe (ikke fra en maskin som aldri blir rengjort feks - denne er til dere på Clarion Hotell i Stavanger sentrum!). God røkt skinke setter jeg også pris på. Dessuten passe moden brie, et godt utvalg av syltetøy av god kvalitet (en sjeldenhet faktisk!), og gjerne noen gode havrekjeks, som man jo aldri spiser til frokost hjemme, men som jeg kan finne på å avslutte en hotellfrokost med. Oppskåret frisk frukt som er moden er også bra. Anonymkode: 41026...51b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:40 #60 Skrevet torsdag kl. 15:40 Jeg bor mye på hotell både i jobbsammenheng og privat. På jobb står jeg opp så tidlig at jeg ikke orker mer enn en tynn brødskive, litt eggerøre og to skiver bacon. Pluss kaffe. På private turer i Norge og utlandet elsker jeg å bruke god tid på hotellfrokost. Da er det viktig med ubegrenset mengde sprøtt bacon, gjerne varm leverpostei, små pølser, eggerøre, paprika, agurk, grovt brød, juice, kaffe, croissant, oppskåret frukt (gjerne melon) og litt youghurt hvis jeg orker. Pluss hvis de også har reddiker. Noen ganger slår jeg til med pannekaker, sirup og bacon. Det spiser jeg også i utlandet hvis mulig. Elsker hotellfrokost når jeg har fri, mye bedre enn å spise middag på restaurant 😅 Anonymkode: 16ab7...320 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå