AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Jeg skal gifte meg og er ny på dette. Har liksom tenkt at man kaller dem svigermor eller svigerfar. Men hva er egentlig normen her? Mine sa "kall oss gjerne Anna og Aslak" Så hva kaller du dine når du snakker med dem? Anonymkode: 6978e...0c5
Trolltunge Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Jeg har bare svigermor. Jeg kaller henne bare mor.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Aldri hørt noen tiltale noen som svigermor. Har svært sjelden bruk for å navngi de jeg snakker med, men blir utelukkende med fornavn. Anonymkode: 94999...45c 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Kunne ikke falt meg inn å kalle dem annet enn fornavnene deres. Jeg er temmelig konservativ i språket, men å tiltale dem som svigermor og svigerfar blir for stivt selv for meg. Anonymkode: 38125...db2 4 1
Hulderen Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Når jeg snakker med dem, så bruker jeg navnet deres. Når jeg nevner dem for andre, så sier jeg svigermor og svigerfar. 9 1
FrkSolsikke Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Helt enig med innlegget over her til Hulderen. 😁👍🏻👍🏻 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Jeg har alltid kalt de ved kun navn. Syns det er det mest naturlige. Men jeg har ei svigerinne som kaller foreldrene mine for mor og far. Nå er hun ikke norsk da og har sine egne foreldre veldig langt vekk. Anonymkode: 6c21d...f07
Kålrota Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden Hulderen skrev (1 time siden): Når jeg snakker med dem, så bruker jeg navnet deres. Når jeg nevner dem for andre, så sier jeg svigermor og svigerfar. Ja, dette gjør jeg også. 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Navnet når jeg snakker med dem og til dem, og også når jeg snakker med folk som kjenner dem (mannen). Svigermor og svigerfar når jeg omtaler dem til andre de ikke kjenner. En sjelden gang skriftlig skriver vi på kort: til Mamma, Farmor, svigermor, Kari: Hurra, du er best! 🎉 Men spørsmålet ditt er ikke rart. Jeg kaller tanter (mine egne og mine foreldres) for bare «Tante» (og «Onkel»), ikke navn. Og mannens mormor kalte jeg for Mormor. Anonymkode: 61477...27d
LillaGorilla<3 Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Samme som Hulderen, jeg sier navnet når jeg snakker til svigermor, men omtaler henne som svigermor når jeg snakker om henne til andre.
hjärterdam Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden Sier navnene når jeg snakker med dem og om dem til folk som kjenner dem. Jeg sier feks ikke "VI skal til svigermor og svigerfar på middag" når jeg snakker med mine foreldre, da sier jeg at vi skal til "Anne og Pål". Når jeg skal nevne dem for kolleger eller folk som ikke kjenner meg godt nok til å vite navnet deres sier jeg "Svigers" eller "svigermor og svigerfar". 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Jeg har fire svigerforeldre (de ble skilt og gift på nytt da mannen var liten) og kaller alle ved navn. Til andre kan jeg si svigers for å forklare, "til svigers på middag" eller "vi fikk av svigers" - men jeg har aldri kalt dem svigermor og svigerfar til dem; da bruker jeg navn. Sier ikke "svigermor, kan du sende kaffen" for eksempel. Bruker navn. Anonymkode: d1f9f...2fe
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden Snakker jeg OM dem, til noen som ikke kjenner de, sier jeg svigermor/far. Snakker jeg til dem, sier jeg navnene deres. Anonymkode: 65533...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aldri hørt noen tiltale noen som svigermor. Har svært sjelden bruk for å navngi de jeg snakker med, men blir utelukkende med fornavn. Anonymkode: 94999...45c Ikke jeg heller, og enda rarere blir det å slutte med navn og begynne å si svigermor når man gifter seg. Anonymkode: 6df4a...b36
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Fornavn, svigerbenevnelsen når jeg snakker om dem med andre, eller dersom jeg fleiper, tuller og tøyser med dem. Anonymkode: 73060...224
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Jeg har aldri hørt noen kalle sine svigerforeldre for svigermor og svigerfar når de snakker med de. Verken i min generasjon eller foreldregenerasjonen. Jeg bruker navnene til mine, snakker jeg om dem til andre kan jeg referer til dem som svigers. Anonymkode: c85df...b86 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Bruker navna og/eller farmor og farfar, etter vi fikk barn. Men bruker navna når jeg henvender meg til dem. Anonymkode: addd9...45c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Min svigerinne kaller mine foreldre for mamma og pappa. Anonymkode: addd9...45c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min svigerinne kaller mine foreldre for mamma og pappa. Anonymkode: addd9...45c Og hennes egne foreldre? Anonymkode: 73060...224
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå