AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Jeg er 47 år og har nå ca 850 000 kr i oppspart pensjon fra arbeidsgiver(e) etter en del år i arbeidslivet. Har prøvd å google meg frem til hvor jeg «ligger i løypa» med dette beløpet. Er jeg under eller over snittet? Hvordan ligger dere an? Anonymkode: 35691...e2a
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Vil nok tenke at du er litt i det lavere sjiktet, men spørs på årslønn og hvor mange yrkesaktive år. Hva slags profil man har vil nok også ha mye å si, og ikke minst hvor mye arbeidsgiver sparer. 2 % er minimum, 7 % er maks (opp til 7,1 G). Har selv 321 k som snart 7 års yrkesaktiv (er 31). Tjener over snittet og arbeidsgiver sparer 5 % | 11 % (over 7,1 G) Hvis jeg antar samme vekst som nå ville jeg hatt rund 1,6 M i en alder av 47 . Anonymkode: 4c8cd...72c
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Det er relativt greit vil jeg si, er 45 år og har nærmere 915 000. Anonymkode: 666be...3e8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Jeg er 49 og har litt over 1.8’ Anonymkode: 11cf0...749
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Det er nok ganske greit det. Jeg 43, vært i jobb siden jeg var 15 og har kun 339 000. Stort sett kun den lovpålagte innsparingen, i tillegg en arbeidsgiver som ikke betalte inn på avtalen, min er lav. Din er nok helt på snittet. Anonymkode: 51995...cec 1
Abra Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Har 244k. 37år. Jobbet kun 5år, ble ufør. Men arbeidsgiver hadde forsikring i pensjonsavtalen. Så det spares fremdeles opp til jeg blir 67. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Sjekk på norsk pensjon, så får du en pekepinn på hvordan du kommer ut. Anonymkode: ecbf1...2f8
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Jeg har 2,1 millioner, 43 år. Har også en liten offentlig oppsatt rettighet fra da jeg var 25-29 år. Anonymkode: d73c7...b36
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Oi…jeg er 42 og har bare 230 tusen, hvordan er det mulig? Anonymkode: e35d2...80d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekk på norsk pensjon, så får du en pekepinn på hvordan du kommer ut. Anonymkode: ecbf1...2f8 Er det mulig at ikke all info er der? Anonymkode: e35d2...80d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi…jeg er 42 og har bare 230 tusen, hvordan er det mulig? Anonymkode: e35d2...80d Har du jobbet fullt hele veien? Anonymkode: ab9a5...50a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du jobbet fullt hele veien? Anonymkode: ab9a5...50a I hvertfall i 15 år Anonymkode: e35d2...80d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Bare fra jobben er den på 750 000. Jeg er 44 år.det er for siste 15 årene i arbeidslivet. De jeg jobbet til før det sparte ikke så mye til pensjon. Så dem gikk bort i spinningen nesten. Fra jeg var ungdom sparte hvert fall ikke. Var ikke mange som gjorde det da. Så var jeg såpass dum at jeg jobba redusert når barna var små. Men jeg sparer en del selv. For jeg ønsker ikke å gå ned så mye i standaren min når jeg går av med pensjon. Anonymkode: 401ec...97c
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi…jeg er 42 og har bare 230 tusen, hvordan er det mulig? Anonymkode: e35d2...80d Det er vel mulig at du har flere ordninger fra flere tidligere arbeidsgivere som funker litt ulikt. Hvis du har jobbet mer enn 3 år i staten så har de en egen greie. Min første arbeidsgiver gav meg noe som gir meg 600,- pr år på utsiden av alt. Jeg flyttet IP over på høy risiko hos pensjonsleverandøren vår. Når jeg innså at deres forvaltning var alt for dyr (1%) og veldig ufleksibel så flyttet jeg sparingen over i Kron. Det siste 1.5 året har verdien vokst 10% pga innskudd og 20% på toppen av det pga avkastning (selv med Trumps krumspring). Avkastningen betyr mye (mer og mer over tid) og jeg gremmes over alle de årene jeg ikke brydde meg. Ikke at jeg hadde så mye midler da men 20 år med avkastning i et marked med mye vekst kunne ha betydd mye. Anonymkode: 11cf0...749
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I hvertfall i 15 år Anonymkode: e35d2...80d Det er jo ganske lite, jeg har jobbet i 18 og er 10 år yngre enn deg. Anonymkode: c1de8...bf3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Det er viktig at dere sjekker og regner over at arbeidsgiver faktisk innbetaler korrekt sum i forhold til deres lønn og prosentsats. Ser veldig ofte at arbeidsgiverne innbetaler alt for lite. (en som jobber med pensjon....) Anonymkode: feff5...f5a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er viktig at dere sjekker og regner over at arbeidsgiver faktisk innbetaler korrekt sum i forhold til deres lønn og prosentsats. Ser veldig ofte at arbeidsgiverne innbetaler alt for lite. (en som jobber med pensjon....) Anonymkode: feff5...f5a Men går det an lenger da? Det kom jo nye regler for ei stund siden. Vi jukset en del med pensjon gjennom jobb. Vi sa jeg tjente mye mere enn jeg gjorde for at det skulle spares mere til pensjon. Siden jeg hadde jobbet redusert i noen år. Så når mannen min startet as så ville han prøve å øke pensjon min. Vi kunne gjøre slik i noen år. Men no så kan vi ikke gjøre det slik lenger. Dem går etter det jeg faktisk tjener no. Vi kan ikke «lure» systemet lenger. Anonymkode: 401ec...97c
Anonym_x Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Ca 560 000, 42 år. Begynte i ny jobb for ca 2 år siden, og har på den tiden opptjent nesten 28% av den totale pensjonssparingen.. sier litt om hvor dårlig avtale jeg har hatt tidligere😳 Sparer forøvrig også privat.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Inne på norsk pensjon står det jeg har ca 150000 kr kun oppspart av arbeidsgiver,en smule rart da jeg har vært i jobb mer eller mindre i snart 30 år Anonymkode: d2c1c...6de
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Jeg har 440K ca, er 42 og ble ufør som 37åring. Det spares fortsatt litt fra arbeidsgiver og vil gjøre det til jeg er 62 men jeg sparer også noe selv. Aner ikke hvordan trygda blir når jeg blir pensjonist, selv NAV kunne ikke svare på det siden det endres regler og prosenter konstant. Anonymkode: 8b788...3b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå