monroe927 Skrevet mandag kl. 22:15 #1 Skrevet mandag kl. 22:15 Vil veldig gjerne høre erfaringer fra dere: Har en gutt på 6 uker, de siste to ukene har vært tøff. Han gikk fra å være relativt tilfreds baby til å streve mye. Kan ikke legges flatt, selger mye da, svelgingen blir verre utover kvelden, legges han ned vekkes han av egen svelging (som høres smertefull ut). Får mye gråt av dette, som ender opp med høye hvinelyder ved innpust. Tiltak; bæres i sjal hele dagen. Sitter oppreist etter alle måltid. Har måtte begrense måltidene hans for å unngå ubehag. Det blir veldig forverret av amming. Legen mener dette er stille refluks, jeg har to andre barn men aldri vært borti dette. Fastlege foreslår å bruke fortykningsmiddel i første omgang, før eventuell syredempende medisiner. men hvordan gjør jeg det når barnet fullammes? Hjelper det der som barnet bare får fortykningsmiddel i en liten del? Noen erfaringer her? Nå er det så ille her at jeg vurderer nesten å droppe ammingen, sånn at jeg får bedre kontroll på hvor mye han får i seg.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 00:54 #2 Skrevet tirsdag kl. 00:54 Be om å bli henvist til barnelege❤️ fortykningsmiddel er jo vanskelig når man ammer. Det finnes en gruppe for reflux på Facebook, jeg ville spurt der om jeg var deg Anonymkode: 01248...28c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:30 #3 Skrevet tirsdag kl. 08:30 Min baby gulpet helt sinnssykt mye fra hun var nyfødt frem til kanskje 7-8 uker. Da begynte det å løsne litt. Var så ille at vi heller ikke kunne legge hun flatt etter 10-20 minutter om natten. Da viftet hun med armene og svelget masse og man hørte det var ganske ubehagelig. Noen har jo en svært umoden lukkemuskel, andre babyer sliter ikke med dette - så det er jo store variasjoner. I første omgang fikk vi beskjed om å legge et håndkle under madrassen til baby, så hun lå med litt helling med hode/svelg, men ikke mer enn 10 grader da det kan skade nakken og de kan synke ned i sengen. Vi la et helsepledd brettet under madrassen og hevet hodeenden av sengen litt. Det hjalp litt, men vi måtte mest ta tiden til hjelp. Din er enda bare 6 uker og lukkemuskelen blir ikke ferdig utviklet før de er 2 måneder- noen ganger mer også. Anonymkode: bfc35...0a8
monroe927 Skrevet tirsdag kl. 09:45 Forfatter #4 Skrevet tirsdag kl. 09:45 Takk for svar! vi skal til lege i dag igjen, for enda en vurdering. Babyen vår gulper ingenting, det er absolutt ingenting som kommer i retur. Føler nesten det hadde vært bedre om noe kom opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå