Gå til innhold

Dusjing..

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er helt normalt at barn er bekymret for aldrende foreldre som ikke ivaretar seg selv på helt grunnleggende måter. Når man er tett på sin gamle far har man dekning for å si at han ikke hverken dusjer eller vasker seg uten å fotfølge ham inn på badet og se at han aldri er i kontakt med vann. 

Gi faen i å gjøre ting kjipere for andre kun for sport. 

Anonymkode: 3f241...687

Jeg er på kg og her glir jeg fint inn blant de andre kjipe folkene 😅

Hvis folk ikke lukter,hva i alle dager er problemet? Da sitter det, typisk nok, i hodet til folk. "Ekkelt" er kg sitt favoritt uttrykk. Og de greier ikke forklare eller bortforklare. Jeg lever etter fakta: er det ikke lukt,smak eller synlig skitt så er det rent nok. 

Anonymkode: ba12f...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann i min familie dusjer bare når han skal noe, f.eks når han er bedt i bursdag eller julaften og sånt. Han er 82, oppegående ikke dement. Vil bare ikke dusje.  Sånn er det. Han gjør som han vil, jeg har ikke kjent at han lukter.

Anonymkode: 70ab3...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke lukte noe om man ikke har vasket seg på 3 mnd..? Det går ikke an.

Anonymkode: f18cf...89f

AnonymBruker
Skrevet

Mange eldre kan bli veldig ømskinnet. Kan hjelpe å bytte til et dusjhode som har mykere stråle f.eks.. Ellers kan det også være depresjon involvert. Ville ha snakket med ham og eventuelt meldt bekymring til kommunen, over en viss alder skal de komme på hjemmebesøk for å kartlegge behov hos eldre som bor hjemme slik at de kan tilrettelegge for at de fortsatt kan det. Hygiene er viktig, så mulig faren din faktisk trenger hjemmehjelp til akkurat dusjing.

Anonymkode: e6b32...153

AnonymBruker
Skrevet

Kan også være det oppleves kaldt å komme ut av dusjen. Eldre er også ofte veldig vare på trekk og kulde, så vurder om det er varmt nok på badet hans.

Anonymkode: e6b32...153

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan er det mulig å ikke lukte noe om man ikke har vasket seg på 3 mnd..? Det går ikke an.

Det kan man lure på, men jeg tror mange gamle er såpass tørre i hud og hår at det ikke danner seg like mye svette og skitt i kriker og kroker. Ikke har de stor produksjon av hormoner heller, så jeg kan godt se for meg at det ikke nødvendigvis vil lukte så mye. Er man gammeldags i tillegg så spiser de ikke sterk mat heller som kan gi lukt. 

Anonymkode: 4262e...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det er problem om han ikke lukter? Ser han skitten ut?

Anonymkode: 80385...eec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er det er problem om han ikke lukter? Ser han skitten ut?

Anonymkode: 80385...eec

Nei men det handler jo om å føle seg ren og personlig hygiene da…

Anonymkode: f7a79...987

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg går jo ikke rundt å sniffer på han… men det lukter ingenting når man omgås han i samme rom

Anonymkode: f7a79...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...